Griešana ar šķērēm pēc Montesori metodikas

Ap trīs gadu vecumu bērns apgūst prasmi griezt ar šķērēm. Pirms ķeraties klāt klāt šai nodarbei, noteikti pārrunājiet ar bērnu, kādi drošības noteikumi jāievēro, griežot ar šķērēm.
Griešana ar šķērēm attīsta sīko motoriku un pilnveido spēju darboties saskaņoti ar īkšķi un rādītājpirkstu.

FOTO: Shutterstock.com

Griešana ar šķērēm attīsta sīko motoriku un pilnveido spēju darboties saskaņoti ar īkšķi un rādītājpirkstu.

Šīs prasmes apguve attīsta sīko motoriku un pilnveido spēju darboties saskaņoti ar īkšķi un rādītājpirkstu, turklāt mazais ķipars pēc šīs prasmes apgūšanas būs nenovērtējams palīgs, piemēram, mājas dekorēšanās ar Ziemassvētku laiku, kad mājas logi būs noklāti ar vienreizējām pašizgatavotām sniegpārslām.


Nepieciešams: 

1) šauras papīra strēmeles; 
2) zīmulis; 
3) rotaļu šķēres.


Darba gaita: 

1) pārrunājiet ar bērnu drošības noteikumus, kas jāievēro, darbojoties ar šķērēm: 

  • ar šķērēm darbojamies vienīgi pie galda;
  • ar šķērēm nedrīkst staigāt apkārt;
  • šķēru gali vērsti prom no sevis;
  • neatstājiet bērnu bez uzraudzības;

 

2) parādiet bērnam, kā satvert šķēres: īkšķis tiek ielikts vienā roktura riņķī, bet vidējais pirksts - otrā, rādītājpirksts paliek ārpusē, palīdzot vadīt šķēres; 

 

3) uzzīmējiet uz papīra strēmeles griezuma līnijas; 

 

Reklāma
Reklāma

4) demonstrējiet bērnam, kā griezt! Ja nepieciešams, vadiet viņa roku, līdz bērns apgūst kustību.


Ideja: 

Izmēģiniet griezt padodas griešanai! izmēģiniet griezt kokteiļu salmiņus! Tie ir mīksti un viegli No sagrieztajiem gabaliņiem saveriet krelles! Bērnam patiks griezt arī mīkstu plastilīnu!  

 

 


 

Montesori pedagoģiskā un filozofiskā pieeja bērnu audzināšanai ir simtgadīga, bet arvien aktuāla, jo balstīta bērnā no dabas ieliktajās vēlmēs un vajadzībās. Šī grāmata ir lielisks ideju avots radošiem un sava bērna vispusīgā, harmoniskā attīstībā ieinteresētiem vecā­ kiem, vecvecākiem un pedagogiem. Iespējams, daudziem būs atklā­ jums tas, ka rotaļlietas un idejas dažādām nodarbēm ir pieejamas ik uz soļa un nav jāmeklē dārgos veikalos. Agrīnais vecums ir tas posms bērna dzīvē, kad viņu patiesi aizrauj un interesē viss, ko dara pieaugušie. Bērni grib piedalīties, palī­ dzēt un kopā darboties ar īstām lietām. Viņi grib paveikt paši! Un ja vēl aizraujošās nodarbes veicina viņu harmonisku attīstību, dod bagātu sensoro, motoro, sociālo un emocionālo pieredzi, tas ir būtisks ieguldījums katra bērna nākotnē! 

 

Saistītie raksti