Mamma bažījas: "Audzinātājas bērns grupiņā saņem lielāku uzmanību!” Kā rīkoties un ko saka likums?

“Labdien, mana dēla bērnudārza grupiņu apmeklē arī bērniņš, kura mamma ir audzinātāja šajā pašā grupā. Bieži novērotas situācijas, kad savam bērnam audzinātāja pievērš lielāku uzmanību, nekā pārējiem. Uz to norāda arī mans bērns. Vēlējos saprast, vai likuma ietvaros tā drīkst darīt? Tāpat, cik tas ir labi no ētikas viedokļa?” – jautā mamma Dagnija.
Ja vecākiem ir jautājumi par pedagoga darbu, viņiem tie primāri jāpārrunā ar izglītības iestādes vadītāju.

FOTO: Shutterstock.com

Ja vecākiem ir jautājumi par pedagoga darbu, viņiem tie primāri jāpārrunā ar izglītības iestādes vadītāju.

Dagnija piebilst, ka bažas ir par to, vai viņas bērns pienācīgi tiks sagatavots skolai, ja visa uzmanība arī mācību procesā tiek audzinātājas atvasei.

 

Atbildi sniedz Izglītības kvalitātes valsts dienesta vecākā eksperte Jana Veinberga:

 

Normatīvajos aktos (tostarp Izglītības likumā vai Darba likumā) nav tieša aizlieguma izglītības iestādes attiecīgo klasi vai grupu apmeklēt bērnam, kurā par pedagogu strādā viņa māte vai cits radinieks. Tāpat nav aizlieguma pedagogam ar atbilstošu izglītību un profesionālo kvalifikāciju strādāt ar klasi vai grupu, kurā mācās viņa bērns. Tas attiecas gan uz pirmsskolu, gan uz citām izglītības iestādēm.

 

Vienlaikus jāuzsver, ka pedagogam vienmēr jāievēro gan pedagoga ētikas principi, gan vienādas attieksmes princips pret visiem attiecīgās klases vai grupas bērniem vai skolēniem.

 

Ja vecākiem ir jautājumi par pedagoga darbu, viņiem tie primāri jāpārrunā ar izglītības iestādes vadītāju, kurš ir pedagoga darba devējs un apstiprina gan izglītības iestādes iekšējās kārtības noteikumus, gan nosaka darba kārtību.

 

Reklāma
Reklāma

Ja risinājumu rast neizdodas, jāvēršas pie izglītības iestādes dibinātāja (pašvaldības izglītības iestādes gadījumā – pašvaldības izglītības pārvaldē).

 

Mamma – audzinātāja! Vai pašam bērnam tas nāk par labu?

Psiholoģijas doktore Sabīne Bērziņa “Mammamuntetiem.lv” skaidro, ka šādās situācijās bērnam, protams, būtu vieglāk adaptēties bērnudārzā, jo, lai veiksmīgi adaptētos, ir nepieciešama drošā, pazīstamā persona. Vienlaikus bērnam būtu jāizskaidro, ka mamma palīdzēs arī visiem citiem bērniem, ka tas nebūs tāpat kā mājās.

 

“Lai bērnam to izskaidrotu citreiz pietiek ar vārdiem, bet citreiz to var izspēlēt caur lomu spēlēm vai ar lellēm, lai bērns pamazām sāk saprast, ka bērnudārzā ir citi noteikumi,” uzsver S. Bērziņa.  

 

“No vienas puses bērnam grūtāk varētu būt, ja mamma aiziet uz citu grupu un tad viņu pa brīžiem var atkal kaut kur manīt, piemēram, bērnu laukumiņā pie citas bērnu grupas, tad attiecīgi vecāku uzdevums ir vairāk skaidrot, ka mamma būs pakaļ, pēc launaga,” piebilst Bērziņa.

 

Ko darīt, ja bērnam nepatīk dārziņa audzinātāja? Trīs soļi turpmākai RĪCĪBAI! 

Saistītie raksti