Izveidota interaktīva spēle bērniem par vardarbības atpazīšanu ģimenē
Bērnu un jauniešu auditorijās diemžēl joprojām ir augsts vardarbības līmenis. Spēles mērķis ir veicināt bērnu, kā arī plašākas sabiedrības izpratni par vardarbību ģimenē, atpazīt to un iegūt informāciju par iespējamo rīcību vardarbības gadījumā.
Bērnu un jauniešu auditorijās diemžēl joprojām ir augsts vardarbības līmenis. Tāpēc Eiropas Sociālā fonda projekta “Atbalsta sistēmas pilnveide bērniem ar saskarsmes grūtībām, uzvedības traucējumiem un vardarbību ģimenē” ietvaros izveidota spēle “Hei, mosties!”. Spēles mērķis ir veicināt bērnu, kā arī plašākas sabiedrības izpratni par vardarbību ģimenē, atpazīt to un iegūt informāciju par iespējamo rīcību vardarbības gadījumā.
Spēles mērķis ir veicināt bērnu, kā arī plašākas sabiedrības izpratni par vardarbību ģimenē, atpazīt to un iegūt informāciju par iespējamo rīcību vardarbības gadījumā.
Spēle draudzīgā veidā izglīto bērnu jautājumos, kas saistīti ar
bērna emocionālo un fizisko drošību ģimenē. Caur ikdienišķām
situācijām spēlētājs var attīstīt prasmi atpazīt ģimenes locekļu
fiziskās vai emocionālās vardarbības pazīmes, kā arī iegūt
informāciju, kur vērsties pēc atbalsta un palīdzības.
LASI ARĪ: Zane Lobānova: Par emocionālu vardarbību skolā un ģimenē ir atbildīgi pieaugušie
Pētījumā par Latvijas jauniešu bērnībā gūto nelabvēlīgo pieredzi
secināts, ka gandrīz trešā daļa (31,5%) respondentu bērnībā un
16,4% līdz 18 gadu vecumam cietuši no emocionālās vai fiziskas
vardarbības no saviem vecākiem vai kāda cita mājās dzīvojoša
pieauguša ģimenes locekļa. Vardarbības ģimenē cēloņi ir meklējami
gan individuālajā, gan ģimenes, kopienas un valsts līmenī. Bieži
vardarbība ģimenē netiek atpazīta, vērojama arī upuru finansiālā
atkarība no varmākas.
Gandrīz trešā daļa respondentu bērnībā cietuši no emocionālās vai fiziskas vardarbības.
Spēles darbība notiek izdomātā vidē, kas pielāgota mūsdienu apstākļiem, tās galvenie varoņi ir pusaudži, kuru tēli ir līdzīgi ežiem. Spēlē ir iepriekš definētas situācijas un secīgas darbības katrai spēlētāja izvēlētajai rīcībai spēles gaitā, nonākot līdz konkrētam situācijas risinājumam, kas var būt gan pozitīvs, gan negatīvs - atkarībā no spēlētāja izvēlētās stratēģijas. Spēles laikā spēles spēlētājam ir iespēja izspēlēt dažādas lomas; pastāvīgi analizēt situāciju; mācīties identificēt vardarbības pazīmes un riska faktorus; iegūt izglītojošu informāciju un padomus; meklēt risinājumus un piesaistīt resursus vardarbības novēršanai un attīstīt kādas noteiktas prasmes un iemaņas.
Spēle izvietota Google Play un Apple Store elektronisko lietotņu
veikalos, kā arī Valsts bērnu tiesību aizsardzības inspekcijas
VBTAI mājaslapā.