Spēles rudens vakariem visai ģimenei
Jā, tas brīdis tuvojas, kad laukā aiz loga būs stipri vien tumšāks, vēsāks, lietaināks un reizumis vakara pastaigas izpaliks.
Jā, tas brīdis tuvojas, kad laukā aiz loga būs stipri vien tumšāks, vēsāks, lietaināks un reizumis vakara pastaigas izpaliks. Tas nekas – arī mājās, siltumā un mīļumā, var daudz ko interesantu kopā paveikt, piemēram, uzspēlēt dažādas interesantas spēles. Katru vakaru pa pusstundiņai un re, oma visiem uzlabojusies, dienas skrējiena ātrums – pierimis.
Spēles rudens vakariem visai ģimenei
Jā, tas brīdis tuvojas, kad laukā aiz loga būs stipri vien tumšāks, vēsāks,
lietaināks un reizumis vakara pastaigas izpaliks. Tas nekas – arī mājās, siltumā
un mīļumā, var daudz ko interesantu kopā paveikt, piemēram, uzspēlēt dažādas
interesantas spēles. Katru vakaru pa pusstundiņai un re, oma visiem
uzlabojusies, dienas skrējiena ātrums – pierimis.
Te idejas spēlēm un laika pavadīšanai kopā!
Citādāka pasaka – lasot ierastās pasakas, izšķirošā brīdī, kad varonim ir jārīkojas,
jautājiet viens otram: kā Tu rīkotos? Ko Tu darītu? Piemēram, kad Pelnrušķītes māsas
saplēš viņas kleitu. Tas mudinās bērniem iejusties situācijā, modelēt iespējamos
risinājumus. Un, protams, izbaudīt jautrību.
Tik klāt dārgumiem – lieliska spēle bērniem jau no 3 gadu vecuma. Nostiepiet
dažādu krāsu dziju dzīparus priekšā durvīm (piemēram, uz gaiteni), tā, lai kārtīgi
papūloties, caur līkločiem varētu izlīst. Mērķis – gaiteņa galā novietota dārgumu
(gardumu) lādīte. Dzijai pieskarties nedrīkst. Ja pieskaras, jāsāk no sākuma.
Sajūtu šarādes – līdzīgi kā mēmajā šovā, kurā jāuzmin vārds, šajā spēlē – jāatmin,
kādas emocijas tiek attēlotas ar sejas mīmiku un rokas žestiem. Spēle raisa prieku un
arī māca bērniem gan attēlot, gan atpazīt dažādas emocijas.
Pašportretu zīmēšana – pie sienas piestipriniet lielu, baltu lapu (vai pie tāfelītes).
Uzdevums: uzzīmēt ģimenes bildi. Katrs zīmē sevi... ar aizsietām acīm. Jautrība ir
garantēta!
Sajūti vārdu – arī šajā gadījumā ir nepieciešama liela, balta lapa. Uzdevums – spēles
vadītājs izvēlas svešvārdu vārdnīcā vārdus, kuru nozīmi otrs nezina. Katrs dalībnieks
cenšas viņam nosaukto vārdu uzrakstīt uz papīra lapas ar lieliem, saistītiem burtiem
tā, lai vārda sākums satiekas ar vārda beigām (to var paveikt, rakstīšanas laikā griežot lapu uz riņķi - vārds tiek uzrakstīts gluži kā veidojot apli). Nākamais solis: uzrakstītais ir jāizkrāso kā zīmējums: iespējams, ka tajā kāds saredz vistu, kas perē cālēnus.
Varbūt – pilsētiņu. Kad zīmētājs ir pabeidzis, viņam tiek atklāta vārda nozīme.
Lūkojiet nu, kas sanācis un cik ļoti zīmējums sakrīt ar vārda nozīmi.
Intervijas – iztēlojieties, ka katrs esat gan žurnālists, gan intervējamā persona.
Iekārtojiet glītu stūrīti, kurā intervējamais var apsēsties un justies ērti. Intervējiet
viens otru un ierakstiet to videokamerā vai telefonā. Saglabājiet un pēc kāda laika
jums būs brīnišķīga iespēja atkal un atkal noskatīties, ko esat stāstījuši.
Bumbuļkērlings – būs vajadzīgi salmiņi, mīkstās filca bumbiņas (hobijlietu
veikaliņos var iegādāties), A4 papīra lapa un krāsaina līmlente. Pie galda vai grīdas
piestipriniet balto lapu ar līmlenti, 10 cm no tās – novelciet taisnu līniju ar krāsaino
līmlenti. 30-40 attālumā apsēžas pirmie 2 komandu dalībnieki dalībnieki un katrs
noliek sev priekšā vienu bumbiņu un to, caur salmiņu pūšot, virza uz baltās lapas pusi. Kad bumbiņa šķērso līmlentes līniju, pūšanu pārtrauc. Punktu iegūst tas, kurš ir
vistuvāk lapas centram. Un tā, līdz 10 punktu savākšanai.
Plānais ledus – uz 10 sejai paredzētām salvetītēm ar flomāsteru uzraksta skaitļus no 1
līdz 10. Tad salvetīti pārklāj pār burciņu (bez vāciņa) un uzmanīgi nostiprina to ar
matu gumiju, lai salvete būtu nostiepta, cipars atrastos pa vidu. Uz mazām lapiņām
saraksta ciparus (1 līdz10) un katrs dalībnieks izlozē savu ciparu, kas atbilst uz
salvetes rakstītā. Uzdevums: katram dalībniekam ar asu, spicu zīmulīti jāpunktē -
viegli durot salvetē caurumiņus pa uzrakstītā cipara līnijām. Tas, kurš saplēš salvetīti
jeb "ledu", izstājas no spēles līdz nākamai reizei.
Priekšmetu meklēšana – visi ģimenes locekļi izvēlas meklētāju. Tad lūdz apskatīt
telpu, kurā atrodas un uz mirkli iziet laukā no tās. Tikām visi noslēpj priekšmetu ( klāt
kādu gardumu ) un sauc atpakaļ meklētāju. Ar uzvedinošiem “silts – auksts”, katrs
ģimenes loceklis lai atrod savu balvu.