Savādākas zīmēšanas tehnikas bērniem radošuma un iztēles veicināšanai
Ierastā zīmēšana ātri apnīk, tāpēc garlaicību izkliedēt un radošumu veicināt palīdzēs netradicionālas un piemirstas zīmēšanas tehnikas. Bērniem parasti patīk zīmēt netradicionāli, tikai jāpalīdz izdomāt – kā tieši!
Mākslinieciskie klekši
Der pašiem mazākajiem bērniem. Pēc tam, kad papīrs ir noklāts ar visu toņu un formu klekšiem, aiciniet bērnu iztēloties, kas tieši tur ir attēlots. Pēc tam var aicināt apvilkt kleksim kontūru un izveidot no tā vēl kādu citu zīmējumu.
Cits papīra formāts
Radošie pedagogi iesaka laiku pa laikam mainīt papīra formātu, atsakoties no tradicionālās A4 lapas. Piedāvājiet garu papīra loksni, apaļu papīra formātu. Uzdodiet sižetu vai ļaujiet izdomāt, kā to uz papīra uzzīmēt pašam bērnam. Neierastais zīmēšanas laukums liks papūlēties izdomāt citu kompozīciju.
Kopīga zīmēšana
No 4 gadu vecuma bērnus var rosināt zīmēt grupā ar draugiem vai vecākiem. Ņem garu taisnstūrveida lapu un tik zīmuļus, cik cilvēku piedalās kopīgajā zīmēšanas projektā. Pirmais dalībnieks zīmē galvu, tad lapu noloka tā, lai nākamais redzētu tikai to, kur tālāk jāzīmē ķermenis. Lapu atkal noloka, un nākamais zīmē kājas. Parasti, kad tiek atlocīts papīrs, visiem ir ļoti jautri ieraudzīt, kādu radījumu visi kopā ir uzzīmējuši.
Uzzīmē savu rotaļlietu
Savu mīļāko rotaļlietu zīmēšana veicina spēju novērot, pamanīt detaļas, iemāca zīmēt "no dabas" un pēc iespējas tuvāk oriģinālam. Zīmēt cilvēkus var mācīties, skatoties tuvinieku fotogrāfijas un pievēršot īpašu uzmanību detaļām – matu krāsa, acis, frizūra.
Zīmē kā impresionists
Impresionisma stila zīmēšana ir zīmējums, kas veidots no punktiņiem. Var izmantot zīmuļus, flomāsterus, arī ūdenskrāsas. Punkto ar otiņu vai vates kociņu, kas labi uzsūc krāsu. Lielus laukumus “punkto” ar švammi. Katrai krāsai izmantojama viena švammīte.
Zīmēšana uz vaska
Ar vaska sveces malu uz zīmēšanas papīra mamma uzzīmē kādu zīmējumu – mājiņu, puķi, taureni, tad uzdod bērnam ar ūdens krāsām vai guašu izkrāsot papīru un atklāt, kas ir bijis uzzīmēts. Tur, kur ir zīmēts ar vaska sveci, krāsa tiks atgrūsta, un atklāsies zīmējums. Tāds pats efekts iegūstams, zīmējot ar ziepju gabaliņu. Var dažādot zīmēšanu ar dažādu krāsu foniem. To pašu uzdevumu var pēc tam izpildīt ar mazais mākslinieks – viņš zīmē, bet mamma krāso virsū.
Akmeņu izkrāsošana
Vispirms pludmalē vasarā tiek vākti piemēroti akmeņi – lieli, apaļi, plakani, pelēcīgi, gaiši. Kad pienāk tumšie rudens vai ziemas vakari, krājumus velk ārā un zīmē uz tiem visu, kas ienāk prātā. Labāk izvēlēties biezas, košas krāsas, kas nenotek no akmens virsmas. Kad krāsa ir izkaltusi, to var pārlakot ar kādu ūdens noturīgu laku.
Zīmēšana ar plaukstām
Otu vietā izmantojami arī roku un kāju pirksti, visa pēda un plauksta. Maziem bērniem pirmās krāsas, ko piedāvā, ir pirkstiņkrāsas, jo spēja noturēt rokās otru vēl nav attīstījusies. Visērtāk zīmēt ir tieši ar rādītājpirkstu. Vecākiem tomēr būtu jāseko, lai zīmēšanas procesā tiktu iesaistīti visi rokas pirksti, jo tad tas attīsta arī rokas muskulatūru.
Kolāžu veidošana
Kolāžas veidošana ir aizraujošs process – bilžu meklēšana žurnālos, izvēle, izgriešana, kombinēšana uz papīra. Dodot uzdevumu – izveidot kolāžu par Āfriku vai sapņu ceļojums vasarā, atkal var veicināt bērnā gan iztēli, gan zināšanas par noteikto tēmu. Angļu pedagoģijas pētniece Anna Rogovina iesaka izmantot kolāžās visus mājās atrodamos priekšmetus – gan lupatiņas, gan švammītes, gan žurnālus un kartiņas, arī visu veidu zīmēšanas tehnikas un pat visas iespējamās krāsvielas, sākot no akvareļkrāsām un beidzot ar upeņu ievārījumu.
Veidus, kā zīmēt, iesaka radošās zīmēšanas pedagogi portālā Nashi-deti.ru