Bērna fiziskās spējas 3 gadu vecumā un spēles, kas tās attīsta
Viņš var izpildīt vairākas darbības pēc kārtas, piemēram, “uzvelc kurpes, atver durvis, izej ārā!”. Viņš jau lec ar abām kājām, labi skrien, rāpjas pa trepēm, sper bumbu, 3–5 sekundes stāv uz vienas kājas. Šajā periodā bērna organisms intensīvi aug un attīstās.
Bērns prot:
- staigāt uz pirkstgaliem
- labi kontrolēt ķermeni
- stabili skriet
- lēkāt uz abām kājām
- uzkāpt un nokāpt pa kāpnēm, vai nu mainot kājas, vai arī ar abām kājām uzkāpjot uz viena pakāpiena
- pietupties uz abām kājām
- kāpt pāri šķēršļiem un izlīst tiem pa apakšu
- rāpties pa zviedru sienu
- neilgu laiku spēj balansēt uz vienas kājas
- kāpt pa trepēm, nepieturoties pie roktura
- sajust ritmu
- trāpīt ar bumbu mērķī
- var vienlaikus izpildīt vairākas kustības, piemēram, plaukšķināt rokas un griezties ap savu asi
- mācās braukt ar trīsriteni vai līdzsvara ritenīti
- mācās mest kūleni
Fiziskās un garīgās attīstības traucējumu pazīmes
- bieži krīt
- nespēj pieturoties iet pa kāpnēm
- nespēj skriet, lēkt uz abām kājām, piecelties no tupus stāvokļa bez roku palīdzības, mainīt kustības virzienu
- ķermeņa simetrijas izmaiņas
- joprojām nepieciešama palīdzība ēšanas, ģērbšanās aktivitātēs, neprot nokārtoties
- nav intereses par izziņas aktivitātēm
- neiesaistās rotaļās un ignorē spēļu noteikumus
- Attīstošas spēles un rotaļas
Ķeršanas spēle
Bērni stāv telpas vienā pusē un skaita: “Viens, divi, trīs! Ķer!” Visi kopā skrien uz istabas pretējo pusi. Pieaugušajam, kurš stāv istabas centrā, jāpaspēj noķert bērnus, kamēr viņi nav aizskrējuši līdz istabas otrai pusei.
Putniņi “ligzdiņās”
Bērni stāv uz nelieliem paaugstinājumiem – kastēm, mantām, soliņiem. “Ligzdiņas” vadītājs saka: “Spīd saulīte.” Visi “putniņi” izlido no ligzdiņām meklēt “sēkliņas”. Bērni pamet savas “ligzdiņas” un “lido“, pietupjas, ēd sēkliņas. Pēc vadītāja signāla, kurš saka: “Līst lietus”, bērni cenšas atgriezties savās “ligzdās”.