Ķīlis: sākot no 7.klases, bērni strādā vairāk nekā pieaugušie

Izglītības un zinātnes ministrija (IZM) saskaitījuši, ka bērni, sākot no 7.klases, ieskaitot mājasdarbus, strādā 53 stundas nedēļā, kas ir vairāk, nekā daudzi pieaugušie pavada darbā, bet starptautiski salīdzināts, ka Latvijā skolotāji ir pārslogotāki nekā vidēji Eiropā, raksta portāls www.kasjauns.lv.

Salīdzinot ar citām valstīm, Latvijā skolēniem ir ļoti daudz mājasdarbu.

FOTO: Evita Knospiņa, http://www.lotart.lv

Salīdzinot ar citām valstīm, Latvijā skolēniem ir ļoti daudz mājasdarbu.

Analizējot šādus datus, var secināt, ka ir pieaugusi spriedze skolēnu un skolotāju vidū, jo bērni un skolotāji ir pārslogoti, bet rezultātu nav, šodien intervijā laikrakstam "Latvijas Avīze" atzīst izglītības un zinātnes ministrs Roberts Ķīlis.
Starptautiskie "PISA" testi, kuros skolēniem daudzās pasaules valstīs liek pildīt līdzīgus uzdevumus dabaszinātnēs, matemātikā un lasītprasmē, parāda, ka Latvijas skolēnu prasmes sistemātiski ir zem vidējā pasaules valstu līmeņa. Igauņu rādītāji ir krietni labāki - tie ir virs vidējā līmeņa.
"Tas nozīmē, ka mūsu sistēmā trūkst kaut kā, kas nodrošinātu rezultātu pieaugumu. Iespējams, ir nepareizs skolēnu noslodzes sadalījums. Piemēram, mūsu kaimiņiem somiem no 1. līdz 9.klasei dabaszinību stundu skaits ir par 400 lielāks nekā mūsu skolēniem šajā pašā vecuma grupā. Somijas izglītības rādītāji ir vieni no augstākajiem pasaulē. Turklāt mūsu skolēniem, kaut sasniegumi ir ne īpaši labi, noslodze ir tāda pati kā pieaugušajiem," atzīst ministrs.

Salīdzinot ar citām valstīm, Latvijā skolēniem ir ļoti daudz mājasdarbu.

Tātad mācību darba organizācijā un mācību metodēs kaut kas nav pareizi. Jau tagad skaidrs, ka obligāti jāmazina mājasdarbu īpatsvars. Salīdzinot ar citām valstīm, Latvijā skolēniem ir ļoti daudz mājasdarbu. Taču skola nevar noteikt, kādi mājās ir apstākļi mājasdarbu pildīšanai, vai mājās bērnus motivē mācīties, vai ir galds gaišā vietā, vai mājās ir mierīgi.
Līdz ar to liels mājasdarbu skaits veicina skolēnu nevienādos mācību sasniegumus. Patlaban nodarbības ir pārāk sadrumstalotas. Ik pa 40 minūtēm mainās ļoti dažādi mācību priekšmeti. Mācību priekšmeti būtu jāmāca pa blokiem. Trešā lieta, kas jāmaina, ir fizisko nodarbību īpatsvars. Divas stundas nedēļā, kā ir pašlaik, ir smieklīgi maz. Mācību procesā būtu jāintegrē arī interešu izglītība. Tā bērniem ejot pie sirds un caur to arī var mācīt daudzus priekšmetus.

 

Reklāma
Reklāma

Avots: www.kasjauns.lv