Skolotāja aizrāda, ka neprotu audzināt meitu. Pašai viņai bērnu nav...
Vai tas, ka skolotājai ir 25 gadus ilgs darba stāžs, dod viņai tiesības ne tikai augstprātīgi izturēties ne vien pret saviem audzēkņiem, bet arī pamācīt vecākus, uzrunājot viņus ar „tu” un pārgudri norādot, ka viņi neprot audzināt bērnus? Portālam www.kasjauns.lv savu stāstu uzticējusi pirmklasnieces Sāras māmiņa Una (29).
„Biju pamatīgā šokā, pirms pāris dienām aizejot pakaļ uz skolu
savai pirmklasniecei. Klasē mani sagaidīja manāmi satraukta klases
audzinātāja un teica, ka viņai vajagot ar mani parunāt. Pār muguru
pārskrēja tirpas. Tā kā mana Sāra ir dāma ar raksturiņu un sev pāri
darīt neļauj, droši vien sakāvusies ar kādu, es nodomāju.
Pirmklasniece histērijā izskrien no klases
Saku: protams, es uzmanīgi klausos. Izrādās, meita histērijā
izskrējusi ārā no ētikas stundas, raudājusi, ka neies atpakaļ, un
stāstījusi klases audzinātājai, ka skolotāja kliedz un purina viņu
aiz rokas. „Lūdzu, lūdzu, nevediet mani atpakaļ uz ētiku - man ļoti
bail no skolotājas,” mazā bijusi asarās. Audzinātāja nobrīnījusies,
jo Sāru tādu redzējusi pirmoreiz. Viņa ir droša un draudzīga
meitene, skolā paklausīga, labi mācās, un līdz šim nevienam
pedagogam ar viņu problēmas nav bijušas. Man nebija ko teikt –
jutos kā ar aukstu ūdeni aplieta. Iekšā viss vārījās, jo šo
skolotāju pazīstu no bērnības. Arī es pie viņas savulaik mācījos un
cīnījos ar paniskām bailēm. Atceros, meklēju visādus attaisnojumus,
lai tajās dienās, kad ir ētika, „saslimtu” un neietu uz skolu. Vai
tiešām arī manam bērnam tagad būs jāiet cauri šim murgam?
Skolotāja sagrābj aiz rokas un krata
Mājās prašņāju meitiņai, kas tad īsti noticis tai stundā. Pēc viņas
teiktā, klasesbiedrs bakstījis mugurā, lai iedod dzēšgumiju. Sāra
nav devusi, abi laikam strīdējušies, viņš ar pildspalvu sāpīgi
bakstījis atkal un atkal, līdz Sāra skaļi iekliegusies, lai izbeidz
traucēt. Skolotāja pienākusi klāt, stingri sagrābusi manu meitu aiz
rokas, kratījusi viņu un pacēlusi balsi. Mazā tad ļoti nobijusies,
izrāvusies un aizskrējusi prom.
Otrā rītā devos izrunāties ar skolotāju. Salīdzinot ar iepriekšējo
vakaru, pārsteidzošā kārtā biju mierīga un nepavisam ne noskaņota
uz konfliktiem, vienkārši vēlējos noskaidrot, kas īsti notika, kas
noveda meitu līdz histērijai. Labi, Sāras versija par notikušo nu
man bija, arī priekšstats par šo skolotāju man jau no bērnības ir,
gribēju uzzināt skolotājas versiju, lai varētu objektīvi
spriest.
Centos pastāstīt, ko meita man sacīja, bet skolotāja tikai mala savu: cik esmu slikta māte, ka neesmu iemācījusi bērnam, ka pedagogam pretim runāt nedrīkst.
Atkal sajutos kā bižains skolas skuķis
Skolotājai stādījos priekšā kā Sāras mamma, teicu, ka vēlētos
parunāt par situāciju, kas notika stundā, kāpēc mana meita bija
tādā panikā. Jau pēc pirmajām frāzēm burtiski sastingu - skolotāja
mani kā bērna vecāku uzrunāja uz „TU”. Saprotu, ka viņa acīmredzot
atceras mani no skolas gadiem un skolotājas acīs joprojām esmu
naivais bižainais skuķēns, bet - atvainojiet, man ir gandrīz 30
gadi, un Sāra tomēr nav mans pirmais bērns, kurš mācās skolā! Par
attiecīgo situāciju skolotājai bija sava, nelokāma versija – mans
bērns esot trokšņojis, grozījies, runājis pretī... Centos
pastāstīt, ko meita man sacīja, bet skolotāja tikai mala savu: cik
esmu slikta māte, ka neesmu iemācījusi bērnam, ka pedagogam pretim
runāt nedrīkst. Un ka mana Sāra viņas 25 gadu darba stāža laikā
esot vienīgais gadījums, ka bērns ir tik izlutināts. Vārdu pa
vārdam, un viņa sāka pacelt balsi, ka neprotu savus bērnus audzināt
un tā tālāk. Tas bija TIK pazemojoši! Savos nepilnos 30 gados atkal
sajutos kā skolas skuķis, kuru var bez ceremonijām nolamāt, nevis
civilizēti apspriesties un atrisināt situāciju kā divi pieauguši
cilvēki. Skaļi to, protams, nepateicu, bet pie sevis nodomāju –
savu priekšmetu viņa varbūt iemāca labi, un arī darba pieredze ir
cienījama, bet metodes nu gan ir diezgan apšaubāmas. Varbūt pie
vainas fakts, ka pašai skolotājai bērnu nav, un viņai ir diezgan
attālināts un galvenokārt teorētisks priekšstats par bērniem, kuri
tomēr nav gluži malkas pagales? Tagad, kā izskatās, viss ir daudz
maz nokārtojies, Sāra vairs neprotestē doties uz ētikas stundām,
bet rūgtums palicis. Kāpēc skolā jāstrādā šādiem pedagogiem, kuri
sava šerpā rakstura dēļ liek ciest bērniem?”
Avots: www.kasjauns.lv