Kā motivēt skolēnu apzinīgi mācīties attālinātā režīmā
Vairākus mēnešus mācoties attālinātās mācībās, noguruši ir gan vecāki, gan pusaudži. Tomēr zināšanas ir jāapgūst un sekmes jācenšās noturēt pienācīgā līmenī, tāpēc vecāki jautā, kā motivēt skolēnu apzinīgi mācīties attālinātā režīmā?
Diemžēl šeit labu un vieglu ziņu nav. Pusaudžu vecumā koncentrēšanās un motivēšanās mācībām vispār nav viegls uzdevums - jo īpaši zēniem, aktīvākiem bērniem vai tādiem, kam labāk patīk individuāla uzmanība. Skola un strukturēta vide palīdz šim uzdevumam. Bet, ja šīm grūti motivējamām smadzenēm tiek uzdots darīt lietas, kas īpašu patiku neraisa, un paralēli vēl ir iespēja novērsties simts dažādos veidos - spēlējot spēles, skatoties Youtube vai vienkārši paliekot gultā, nevis pieejot pie datora, tad skola nekad neizkonkurēs citus uzmanības novēršanas veidus. Tādēļ, manuprāt, šādos gadījumos runa ir ne tik daudz par pusaudža "haltūrēšanu", kā dabisku rezultātu tam, ka šobrīd vienkārši ir šim konkrētajam pusaudziem galīgi nepiemērota mācību vide un formāts.