Kā rīkoties, ja bērns iespītējas un atsakās pildīt mājasdarbus
Šobrīd tā ir aktuāla problēma – skolēni neredz jēgu mācīties, jo attālinātās mācības neliekas nopietni. Ko šadā situācijā var ietekmēt vecāki?
Tāda uzvedība, visdrīzāk, jau ir sekas kādai situācijai, kas notikusi pirms tam, skaidro
psihoterapeite Laura Valaine. Lai līdz šīm sekām nenonāktu, jātiek skaidrībā, kas ir bijis sākumā. Protams, attālinātais mācību process nav veiksmīgs modelis ilgtermiņa atmiņu iegūšanai un mācību vielas apgūšanai. Apgūt izdodas tikai to, kas patiešām interesē. Bet pie esošā noguruma, kad jau gandrīz gadu dzīvojam ar ierobežojumiem, gan pieaugušie, gan skolēni ir spiesti atkal saņemties un mēģināt no sevis izspiest vēl mazliet. Ir reizes, kad vairāk izspiest vienkārši nav iespējams.
Izvērtējiet, vai pusaudzim tiešām pilnīgi viss, ko uzdod skolā, ir jāpaspēj izdarīt. Varbūt tiešām var darīt ne visu, uzsvaru liekot tikai uz svarīgāko?
Ja pusaudzis “met visu pa gaisu” un iestājas demonstratīvā pozā, jāpadomā, vai paši vecāki nav uzlikuši augstas prasības tīnim: “Kā tu tā vari – nesaņemties un pelnīt sliktas atzīmes?!” Iespējams, šis ir īstais brīdis, lai prasības samazinātu.
Ja tās jau ir samazinātas līdz minimumam, bet skolēns tāpat turpina atteikties mācīties, tad tomēr vecākam ir būtiski noturēt robežu un pastāvēt uz savu. Tīnis būs dusmīgs, bet ar to viņš tiks galā. Sapratīs, ka ar kaut ko ir jātiek galā pat tad, ja ir ļoti grūti.