Kāpēc skolēns pandēmijas laikā kļuvis par perfekcionistu?
Atbild psihoterapeite Laura Valaine.
Pirmkārt, arī mamma drīkst izjust dusmas par to, ka vispirms skolēns lūdz palīdzību, bet pēc tam to noraida. Svarīgi ir, kā viņa savas dusmas izpauž un vai par tām runā. Var pajautāt bērnam, kādu tieši palīdzību tad viņš ir gaidījis, un aprunāties arī par to, kas būtu, ja bērns nedabūtu to vislabāko atzīmi. Nevajag gan cerēt, ka viņš to izstāstīs uzreiz pirmajā sarunā, bet tas liks padomāt, kas tieši bērnu visvairāk uztrauc sekmju un mācību jomā.
Otrkārt, iespējams, situācija aizsākusies jau pirms Covid-19 un attālinātu mācību ieviešanas. Ja no 1. klases bērnam vienmēr ir pieprasīts visu izdarīt ļoti labi, bet tagad vecāki šīs stingrās prasības atceļ, bērns vairs nesaprot, kā tas var būt – visu laiku bija jādara maksimums, bet tagad var vairs nedarīt. Pieturēšanās pie iepriekš uzstādītiem vecāku noteikumiem bērnam dod drošības sajūtu – vismaz skolas prasībās nekas nav mainījies, kamēr apkārt nekas nav paredzams.