Diskusija: kā pēc 9. klases beigšanas skolēnam izvēlēties mācību “grozus”?

Jau šobrīd izglītībā tiek ieviests pilnveidotais mācību saturs un pieeja, un vidusskolas klasēs tas paredz, ka skolēnam, beidzot 9. klasi, ir jāizvēlas padziļināto kursu komplekts jeb mācību priekšmetu izvēļu grozs. Tas ir viens no jaunumiem, kas sagaida 10. klašu skolēnus.
Lai atbildētu uz vecāku jautājumiem par jaunā izglītības satura specifiku vidusskolas klasēs, tiek rīkota tiešsaistes diskusija. Vecāki aicināti jau pirms pasākuma vai pasākuma tiešraides laikā uzdot ekspertiem sevi interesējošos jautājumus, dalīties pārdomās un pieredzē Mammamuntetiem.lv Facebook profilā.

FOTO: Shutterstock.com

Lai atbildētu uz vecāku jautājumiem par jaunā izglītības satura specifiku vidusskolas klasēs, tiek rīkota tiešsaistes diskusija. Vecāki aicināti jau pirms pasākuma vai pasākuma tiešraides laikā uzdot ekspertiem sevi interesējošos jautājumus, dalīties pārdomās un pieredzē "Mammamuntetiem.lv" Facebook profilā.

Lai atbildētu uz vecāku jautājumiem par jaunā izglītības satura specifiku vidusskolas klasēs, projekts “Kompetenču pieeja mācību saturā” (Skola2030) un vecāku organizācija “Mammamuntetiem.lv” rīko tiešsaistes diskusiju. Tiešsaistes sarunas mērķis ir skaidrot vecākiem, kādas pārmaiņas šobrīd notiek vidusskolas izglītības posmā.

 

Par pārmaiņām vidusskolās sarunāsies:

Ilze Rūtenberga, Mārupes Valsts ģimnāzijas karjeras konsultante un četru skolēnu mamma.
Agita Zariņa, Valmieras Pārgaujas Valsts ģimnāzijas direktore.
Evija Heniņa, V. Plūdoņa Kuldīgas vidusskolas direktores vietniece.
Sarunu vadīs Inga Akmentiņa-Smildziņa, Latvijas vecāku organizācijas "Mammamuntetiem.lv" vadītāja. 


Skolēna lielā izvēle

Kā norāda sarunas dalībniece Ilze Rūtenberga, Mārupes Valsts ģimnāzijas karjeras konsultante un četru skolēnu mamma, jau šobrīd 9. klašu skolēniem, kas vēlēsies mācības turpināt vidusskolā, ir jāsaprot, kurus mācību priekšmetus skolēns vēlas padziļināti apgūt vidusskolā. “Primārais ir pašos pamatos saprast, vai skolēnu interesējošais virziens ir humanitārs vai uz eksaktajiem mācību priekšmetiem vērsts. Pēc tam tad būtu jāizvēlas attiecīgi mācību priekšmeti, kurus mācīties padziļināti,” norāda Ilze Rūtenberga. 


Skolas iespējas

Domājot par skolu izvēli vidusskolēnam, jāņem vērā, ka katrai skolai ir savas iestrādes un tradīcijas, kuri mācību priekšmeti tiek mācīti padziļināti. Tāpat ir jāapzinās, ka atšķirīgām skolām var būt dažādas resursu bāzes, piemēram, pedagogi. Arī iespējams, ka ne vienmēr izdosies kādu izvēļu kursu nodrošināt – ja skola piedāvā, piemēram, padziļināti mācīties fiziku, bet uz to piesakās vien pāris skolēnu, visticamāk, šis padziļinātais kurss netiks realizēts. Ir skolas, kur padziļināto mācību priekšmetu izvēļu grozs tiek piedāvāts nevis komplektā, bet ar iespēju skolēniem sakomplektēt šos priekšmetus pašiem. 

Reklāma
Reklāma

 

Sarunu trešdien, 21. aprīlī, plkst. 15.00, skaties:

 


Ko uzzināsiet diskusijā: 

  • Kāpēc nepieciešamas šādas izmaiņas izglītības saturā un kāds ieguvums no tām būs vidusskolu audzēkņiem?
  • Ja uzstādījums ir piedāvāt skolēnam padziļināti apgūt tādus mācību priekšmetus, kas atbilst viņa nākotnes karjeras mērķiem, kas notiks, ja kādā brīdī jaunietis pārdomās un gribēs citus mērķus?
  • Kā Latvijas skolās atšķiras piedāvājums un ko darīt, ja tuvējā skolā kārotie padziļinātie kursi netiek piedāvāti?
  • Kā vecāks var atbalstīt savu vidusskolēnu un cik daudz vecākam ir jāiesaistās?
  • Kā skola savu skolēnu var atbalstīt karjeras izvēlē?
  • Kur un kādu atbalstu skolēns var saņemt turpmākās karjeras izvēlē?