Vai skolās nepieciešama ģimenes mācība?
Pēc baznīctēvu pieprasījuma Izglītības un zinātnes ministrijai būs jālemj, vai ieviest skolās ģimenes mācību un mācīt kristīgās vērtības arī 4. — 6.klašu skolēniem (to gan pēc izvēles). Vēstures hronikas vēsta, ka mūsu senčiem ar tikumīgu ģimenes dzīvi viss bija kārtībā kā reiz pirms „pagānu” pievēršanas vienīgajai patiesajai ticībai, ziņo nacionālais ziņu portāls www.kasjauns.lv.
Kristīgās baznīcas pārstāvji savas ierosmes ministrijai iesniegs
pavasarī. Aptuveni puse no visām laulībām Latvijā tiek šķirtas, ir
daudz vientuļo māmiņu, daudzi bērni pastāvīgi ir atstāti bez
uzraudzības vai pamesti, izteicies Rīgas domnieks, Kristīgo draudžu
kolēģijas darba grupas vadītājs Jānis Šmits (LPP/LC).
Nevar noliegt, Šmita teiktajā taisnība vien ir. Vienīgais jautājums
— vai mūsdienu baznīctēviem izdosies paveikt to, kas nekādi
neizdevās viņu priekštečiem? Turklāt, kā liecina vēstures avoti,
senlatvieši dzīvojuši tikumīgi tieši pirms mūsu senču zemes
sagrābšanas un ne gaidītas, ne prasītas uzbāšanās ar „krustu un
zobenu”.
Dievturis Vilnis Gricaičuks—Puriņš hronikās atradis, lūk, ko. 1695.
gadā, piemēram, vēstīts: „Senie vidzemnieki dzīvoja kārtīgu ģimenes
dzīvi. Priekš vācu ienākšanas ģimenes dzīves pārkāpumi precēto
starpā nav dzirdēti; pret tādām lietām viņi sajutuši dziļāko
riebumu.” (Chr. Kelch- Liefl. Hostoria. 1695. S. 32.)
Vai arī šis: „Puiši un meitas guļ vienā gultā, pat uz vienām cisām,
kopā mazgājas un nekautrējas viens otru kailu redzēt. Un tomēr
starp simtu bērniem daudz, ja var atrast 2 līdz 3 ārlaulības
bērnus... Vīri un sievas ir ļoti uzticīgi viens otram.” ( A. Hupel
- Top. Nachr. 1774, I, 514; II, 138.)
Lai arī no kanceles mācītāji ir gadsimtiem ilgi sludinājuši
tikumīgu dzīvesveidu, sēkla vairs nav kritusi auglīgā augsnē.
Iespējams, 16. gadsimtā pāvesta Jūlija II spicā ideja Sv. Pētera
katedrāles būvei naudu iegūt, tirgojot indulgences jeb grēku
atlaides, tikai vairoja divkosību un amorālu dzīvesveidu. Savdabīgi
— pateicoties grēkiem, uzcelt katoļu galveno baznīcu. Un, protams,
muižnieku pirmās nakts tiesības arī par labu morālei nenāca, bet
ārlaulības bērnus vairoja gan.
Un kā domā tu? Vajag
vai nevajag skolās mācīt ģimenes mācību un kristīgas
vērtības?
Autors: Māris Puķītis, www.
kasjauns.lv