Pensionāre: Vēlos strādāt nevis adīt zeķes, ko nevienam nevajag!

Latvijas seniori vēlas iesaistīties darba tirgū un būt noderīgi sabiedrībai, liecina Norvik Bankas veiktā aptauja. Puse aptaujāto senioru, kas tūlīt būs sasnieguši pensionēšanās vecumu vai tikko ir sākuši saņemt pensiju, vēlētos turpināt strādāt, lai papildus nopelnītu, kā arī būtu cilvēkos un socializētos. Zīmīgi, ka teju piektdaļa senioru vecumā pēc 60 gadiem jau šobrīd strādā algotu darbu un, protams, arī turpmāk vēlas būt aktīvi. Viena no viņiem ir arī Olga Dāldere, Norvik Bankas senioru konsultante. 

Seniori bieži sūdzas, ka informācija par banku sniegtajiem pakalpojumiem vai produktiem netiek pietiekami izskaidrota, tāpēc viens no Norvik Bankas mērķiem, pieņemot darbā senioru konsultantus, ir mainīt šo situāciju un runāt senioriem saprotamā valodā - kā līdzīgs ar līdzīgu.

FOTO: Mammamuntetiem.lv

Seniori bieži sūdzas, ka informācija par banku sniegtajiem pakalpojumiem vai produktiem netiek pietiekami izskaidrota, tāpēc viens no Norvik Bankas mērķiem, pieņemot darbā senioru konsultantus, ir mainīt šo situāciju un runāt senioriem saprotamā valodā - kā līdzīgs ar līdzīgu.


Daudzus sava darba mūža gadus strādājusi banku sistēmā, Olga jau astoņus mēnešus turpina papildināt savas zināšanas un prasmes, strādājot kā senioru konsultante Norvik Bankas filiālē Rīgā. Olga ir laipna, saprotoša un lieliski prot nogludināt asumiņus konflikta situācijas. Kopš pievienošanās bankas kolektīvam Senioru nodarbinātības programmas ietvaros Olga piesaistījusi jau vairāk nekā 100 jaunu klientu, bet konsultējusi teju divus tūkstošus. Pēc Olgas konsultācijām klientu sejās jaušams prieks, un kundze viņus vienmēr pavada ar platu smaidu. Daudzi labprāt iegriežas filiālē, lai aprunātos tieši ar Olgu. Viņas piemērs iedrošina, ka arī vecumdienās seniori var gūt prieku, strādājot un esot noderīgi sabiedrībai.

Šūt, tamborēt un adīt zeķītes, kas nevienam vairs nav vajadzīgas? Nē! Es allaž esmu atradusies apritē, tāpēc nolēmu pieteikties darbam bankā, kur šobrīd baudu iespēju saņemt stabilu atalgojumu un apmaksātu atvaļinājumu.

Patiesībā Olga nemaz nezina, ko nozīmē baudīt laisku dzīvi, jo algotu darbu strādājusi arī pēc aiziešanas pensijā 2011. gadā. Par Norvik Bankas senioru nodarbinātības programmu viņa uzzināja no draudzenes, kas bija pamanījusi sludinājumu Latvijas Pensionāru federācijas avīzē. Olgai tolaik jau bija darbs, taču viņa ļāvās mestajam izaicinājumam un pieteicās uz vakanto senioru konsultanta vietu. “Es dzīvoju viena, bērni aizgājuši katrs savā dzīvē, mazbērni izauguši - nevienam vairs nebija nepieciešama mana palīdzība,” Olga skaidro savu motivāciju pievienoties bankas kolektīvam. “Iepriekš mans darba un atvaļinājumu grafiks bija pakārtots mazbērniem. Taču es neprotu sēdēt mājās un nedarīt neko. Šūt, tamborēt un adīt zeķītes, kas nevienam vairs nav vajadzīgas? Nē! Es allaž esmu atradusies apritē, tāpēc nolēmu pieteikties darbam bankā, kur šobrīd baudu iespēju saņemt stabilu atalgojumu un apmaksātu atvaļinājumu.” 

Par Norvik Bankas senioru nodarbinātības programmu viņa uzzināja no draudzenes, kas bija pamanījusi sludinājumu Latvijas Pensionāru federācijas avīzē. 

Jau pēc pirmās sarunas ar Norvik Bankas Senioru nodarbinātības programmas vadītāju Lidiju Dzeni Olga bija pārliecināta, ka saņems darba piedāvājumu. “Mana iepriekšējā darba pieredze dažādās bankās, kā arī aptiekā, apliecināja, ka es “pārzinu drēbi”. Promejot dzirdēju, kā Lidija kolēģei nosaka - man viņa patīk, un tas radīja pārliecību, ka darbs būs mans.” Olga atzīst, ka ikdienas darbā viņai ļoti noder iepriekšējā darba pieredze un bankas “virtuves” pārzināšana, turklāt atbalstu sniedz lielisks kolektīvs. Viņa norāda, ka, strādājot bankā, svarīga ir precizitāte: “Ja es kaut ko iesāku, tad izdaru to līdz galam. Ļoti labi pārzinu bankas produktus, un man labi padodas komunikācija ar klientiem. Gandrīz ar katru aprunājos un izvaicāju, lai izzinātu viņa vajadzības. Dažreiz izrādās, ka varu klientam palīdzēt uzreiz un viņam nav jātērē laiks, sēžot rindā. Citreiz palīdzu ar informāciju, lai klients pēc sarunas ar mani jau būtu “uzsildīts” un gatavs tikties ar kādu citu bankas speciālistu.”

Klienti, kas ik dienu iegriežas bankas filiālē, ir ļoti dažādi. “Ļoti daudzi nāk ar problēmām vai neuzticēšanās sajūtu, un ir jāprot viņus nomierināt un iedrošināt. Vecāka gadagājuma ļaudis mēdz uztraukties par savu naudu un tās drošību, un tas ir saprotami. Tad skaidroju, ka bankai var uzticēties - kā nekā Norvik Bankai ir vairāk nekā 25 gadu pieredze. Ja nepieciešams, sazināmies ar citiem speciālistiem un visu izskaidrojam.” Seniori bieži sūdzas, ka informācija par banku sniegtajiem pakalpojumiem vai produktiem netiek pietiekami izskaidrota, tāpēc viens no Norvik Bankas mērķiem, pieņemot darbā senioru konsultantus, ir mainīt šo situāciju un runāt senioriem saprotamā valodā - kā līdzīgs ar līdzīgu. “Nereti esmu kā zibensnovedējs, jo man var pasūdzēties par visu. Gadās, ka klienti, kas iepriekš saņēmuši manas konsultācijas, dažkārt vienkārši atnāk uz banku ar mani paklačoties,” Olga nosmejas.  

Šobrīd Latvijas Republikas likumdošana strādājošiem senioriem ļauj saņemt pensiju pilnā apmērā, tādējādi ļaujot baudīt lielāku pārticību.

Reklāma
Reklāma

Aizrautīgā senioru konsultante atzīst, ka papildus ikdienas pienākumiem apgūst arī citu informāciju, kas noder darbā ar klientiem. “Mana vēlme ir zināt visu - nepatīk, ja pienāk klients, bet es esmu tukšā un nevaru neko atbildēt. Es esmu kā švamme, kas uzsūc visu informāciju, klausoties gan to, kas notiek klientu apkalpošanas centra zālē, gan izzinot papildu informāciju citos avotos. Ja nepieciešams, dodos palīgā citiem filiāles kolēģiem, lai atrisinātu kāda klienta problēmu.” Olga atzīst, ka ikdienas darbā ļoti nozīmīgs ir komandas un vadītāja atbalsts. “Ar to man ir paveicies - viss ir labi!”

Olga nudien dara vairāk nekā amata pienākumos prasīts un par klientiem rūpējas no sirds. “Ziemā, piemēram, mudinu atpogāt mēteļus un nesasvīst, lai pēc tam nesaslimtu,” viņa nosaka. Tiesa, aktīvā kundze neaizmirst arī par sevi un izmanto katru iespēju apsēsties, lai viss darba laiks nebūtu jāpavada, stāvot kājās. “Ja stāstu par kādu pakalpojumu vai skaidroju kādas problēmas risinājumu, cenšos apsēsties klientam blakus un atpūtināt kājas.” Senioru konsultanti Norvik Bankā strādā uz pusslodzi jeb četras stundas dienā, un darba grafiku var saskaņot pēc saviem individuālajiem ieskatiem un iespējām. Arī ikdienas darbā nepieciešamās prasmes, tostarp bankas datorprogrammas lietošanu, visiem jaunajiem senioru konsultantiem palīdz apgūt pieredzējuši kolēģi. “Saku lielu paldies visiem kolēģiem, kas man ir parādījuši dažādus knifiņus, kas noder darbā! Vide šeit patiešām iedrošina, taču daudz kas, protams, ir atkarīgs arī no paša seniora - ja esi aktīvs un vēlies apgūt kaut ko jaunu, būs rezultāti! Galvenais neuztvert klientu neapmierinātību personīgi, lai pēc stresainākām sarunām nenolaižas rokas.” 

Pensija man nodrošina iztikšanu, taču algu es uzkrāju, un par šiem līdzekļiem došos ceļojumā.

Sarunas noslēgumā Olgas kundze atzīst, ka jūtas godam nopelnījusi gaidāmo atvaļinājumu. “Pensija man nodrošina iztikšanu, taču algu es uzkrāju, un par šiem līdzekļiem došos ceļojumā,” viņa dalās pieredzē. Šobrīd Latvijas Republikas likumdošana strādājošiem senioriem ļauj saņemt pensiju pilnā apmērā, tādējādi ļaujot baudīt lielāku pārticību. “Ja man būtu tikai pensija, es sēdētu vienatnē, adot vai tamborējot tās zeķes, kas nevienam nav vajadzīgas! Darbs liek mobilizēties - katru dienu celties un saposties, lai būtu cilvēkos. Man patiešām ir sajūta, ka esmu kādam vajadzīga.”   

Ja zināt kādu aktīvu un strādāt gribošu senioru, kuru varētu interesēt konsultanta darbs Norvik Bankā, aiciniet viņu nosūtīt savu CV bankas personāla daļai uz e-pastu personnel@norvik.eu vai piezvanīt Senioru nodarbinātības programmas vadītājai Lidijai Dzenei pa tālruni 67091803.