Izrādās, ka vīrieši vēlas mīlošu un saprotošu sievu. Pētījuma dati
Raksta saturs nav piemērots auditorijai, kas jaunāka par 18 gadu vecumu.
Carlsberg pētījums – Latvijas vīriešu paradumi par Latvijas vīriešu dzīvesveidu, interesēm un vērtībām atklāj, ka ar dzīvi ir apmierināti 41% vīriešu vecumā no 25 līdz 45 gadiem. Vidējais Latvijas vīrietis neinteresējas par politiku (71%), labprāt saņemtu algu virs Ls 700 un brauktu ar Audi (21%). Nauda viņam ir tikai trešā svarīgāka lieta dzīvē, lai būtu laimīgs (48%). Augstāk par naudu vīrietis vērtē ģimeni (65%) un veselību (56%). Turklāt svarīga loma viņa dzīvē ir seksam (85%).
Ģimene
Carlsberg pētījums – Latvijas vīriešu paradumi arī atklāj,
ka vīrieši meklē mīlošu un saprotošu dzīvesbiedri (51%), bet 21%
uzskata, ka sievai jābūt gudrai un interesantai, kā arī
saimnieciskai un komunikablai (18%). Vīrieši labprāt vairāk laika
pavadītu kopā ar bērniem (35%) un sievu (22%). Arī vecumdienas
vīrieši nevēlas pavadīt vieni. Labprātāk viņi tās pavadītu kopā ar
sievu (54%) un ģimeni (31%), dzīvojot Latvijā (53%), ūdens tuvumā
(73%).
Intīmā dzīve
Svarīgu lomu vīriešu dzīvē ieņem arī sekss. Tikai 2% atzinuši, ka
sekss viņu dzīvē nav svarīgs. Pētījums atklāj, ka par seksu vīrieši
mēdz ar saviem draugiem runāt, taču tas nenotiek pārāk bieži. 28%
atzinuši, ka dara to ļoti reti, bet 41% – laiku pa laikam. Atbildot
uz jautājumu, kuras ir mīļākās vietas, kur nodarboties ar seksu,
populārākas atbildes bija mājās, gultā (31%), dabā (19%) un
publiskās vietās (11%).
Materiālās vēlmes
47% vīriešu, kuru alga šobrīd ir robežās no Ls 400 līdz Ls 700
mēnesī, būtu apmierinātu ar algu Ls 700 – 1000 apmērā, bet 34%
vēlētos saņemt virs Ls 1000. Savukārt 60% vīriešu, kuru alga šobrīd
ir virs Ls 700, būtu apmierināti ar algu virs Ls 1000 mēnesī. Tieši
darbā vīrietis jūtas visnovērtētākais – 45%, bet draugu kompānijā –
19%. Samērā līdzīgi vīrieši jūtas novērtēti ģimenē (9%), sportā
(5%), pie auto stūres (5%). Darbā vīrietis visvairāk vēlas mainīt
atalgojumu (43%), savukārt 16% ar darbu ir ļoti apmierināti un
nevēlas mainīt neko. Ja vīrietis varētu izvēlēties automašīnu, 21%
izvēlētos Audi, 12% Mercedes, 11% BMW, bet 8% Volkswagen. Lielākā
daļa Latvijā dzīvojošo vīriešu attiecībā uz automašīnām ir
praktiski, un nav daudz tādu, kas izvēlētos luksus automobiļus.
Interesanti, ka Audi vairāk izvēlētos latviski runājošie vīrieši
nekā krieviski runājošie (23% pret 6%), savukārt BMW vairāk
izvēlētos krieviski runājošie vīrieši nekā latviski runājošie (13%
pret 3%). Carlsberg zīmola vadītājs Latvijā Imants
Rundāns: „Pēdējo gadu laikā Latvijā notikušas pārmaiņas ekonomikā,
kas, protams, ietekmēja arī sabiedrības paradumus un vērtības. Tas
nenoliedzami atsaucas arī uz mūsu patērētāju, tādēļ mums šķita
interesanti noskaidrot šo vērtību maiņu. Pētījuma rezultāti atklāja
visai interesantus rezultātus, kas likuši mums nedaudz savādāk
paskatīties uz tiem stereotipiem, kas valda mūsu sabiedrībā par
Latvijā dzīvojošajiem vīriešiem.”
Politika
81% vīriešu nevēlas kļūt par politiķiem un ir pārliecināti, ka labs
politiķis ir godīgs politiķis (81%). Vīrieši politiķos augsti vērtē
arī pašpietiekamību (37%), inteliģenci (36%) un komunikācijas
spējas (31%). Par vīrišķīgāko politiķi latviski runājošie vīrieši
uzskata Aivaru Lembergu (31%), bet krieviski runājošie – Nilu
Ušakovu (41%). Pašreizējo ministru prezidentu Valdi Dombrovski par
vīrišķīgu politiķi atzīst 7% vīriešu. Jāatzīmē, ka par politiku
kopumā interesējas tikai 29% vīriešu.
Sports
Interesanti, ka hokejs (39%) ir pats populārākais sporta veids
starp Latvijā dzīvojošajiem vīriešiem, atbildot uz jautājumu, kurā
sporta veidā viņi labprāt pārstāvētu valsti Olimpiskajās spēlēs.
Tālāk seko vieglatlētika (18%), futbols (13%) un basketbols (11%).
Savukārt par vīrišķīgāko sportistu vīrieši atzīst Sandi Ozoliņu
(33%). Viņu par tādu atzīst visās vecuma grupās gan latviski, gan
krieviski runājošie vīrieši. Otrais vīrišķīgākais sportists ir
Raimonds Bergmanis (25%) – latviski runājošo vidū, bet Viktors
Ščerbatihs (22%) - krieviski runājošo vidū.
Carlsberg pētījumā – Latvijas vīriešu paradumi tika
aptaujāti Latvijā dzīvojoši vīrieši vecumā no 25 līdz 45 gadiem.
Kopumā tika intervēti 508 vīrieši. Pētījums veikts sadarbībā ar
Data Serviss.