Auto ziņas: gaidāms auto riepu deficīts un kāpēc tās kļuvušas dārgākas?

Pandēmija ietekmējusi ne tikai autoindustriju, bet arī saistītās nozares. Pusvadītāju deficīts riepu ražošanu it kā neietekmē, taču negaisa mākoņi šopavasar savilkušies arī pāri melno un apaļo plauktiem. Bažīgs tāpēc ir arī parasti saulainā Autoriepu Nama direktora Oskara Krampāna vaigs.
Deficīts ir jūtams jau šobrīd.

FOTO: Shutterstock.com

Deficīts ir jūtams jau šobrīd.

Šogad lielākais un aktuālāis jaunums ir tas, ka riepu nav. Pēc pāris nedēļām varētu rasties liels riepu deficīts. Saistīts tas ir ar vairākiem faktoriem, bet galvenais ir dārgās konteineru piegādes no Ķīnas.

“Gada laikā konteineru cenas ir desmitkāršojušās, un daudziem gluži vienkārši nav pa kabatai,” stāsta Krampāns.

 

Deficīts ir jūtams jau šobrīd, jo mazie riepu tirgotāji, kas veda vienu divus konteinerus, tagad neved nevienu. Attiecīgi sāk trūkt riepas, kas ražotas Āzijā, Ķīnā. Ja šo riepu trūkst, sāk vairāk tirgot budžeta Eiropas riepas.

Rūpnīcu apturēšanas dēļ arī to rezerves nav neizsmeļamas, un domino efekts beigu beigās sasniedz arī premium zīmolu riepas.

“Šobrīd var rēķināties ar 20 - 60% cenu kāpumu, atkarībā no riepas izmēra un segmenta. Jo lielāka un smagāka ir riepa, jo jūtamāks būs cenas lēciens.

 

Reklāma
Reklāma

Visizteiktākais trūkums būs dubļu riepām. To riepu jau šobrīd trūkst, un nav paredzams, ka tās varētu parādīties. Tas saistīts ar to, ka šādu riepu konteinerā ir maz. Attiecīgi cena ko maksājam ir krietni lielāka nekā uz mazajām riepiņām.”

Tuvākās prognozes ir patiesi neiepriecinošas. Velti cerēt, ka līdz nākamajai ziemas riepu sezonai situācija būs normalizējusies.

“Es domāju, ka uz ziemas sezonu situācija būs līdzīga, ja pat ne sliktāka. Paralēli dārgajam transportam šo riepu atvešanā otrs ir izejmateriālu cenu kāpums. Un ir daži komponenti, kam cenu kāpums ir pat 70%. Ja grib riepas, un daudzmaz normālu izvēli, tad tās jāmeklē šobrīd. Otrs, tās riepas būs dārgākas, nekā bija pagājušogad,” rezumē Oskars Krampāns.