12 padomi, kā nosargāt maciņu no nevajadzīgiem pirkumiem un telemārketinga
Reizēm mums zvana pa telefonu nepazīstami cilvēki, laipni runā un iesaka kaut ko nopirkt vai pasūtīt. Ja piezvanījis telemārketinga profesionālis, ir liels risks iegādāties preci, bez kuras tīri labi varētu iztikt.
1. Plāno izdevumus laikus. Tad pēkšņi vilinoši piedāvājumi
neliks maksāt par lietām, kas nav nepieciešamas.
2. Pārdomā, vai neiegādāsies kaķi maisā. Preci, ko grasies
iegādāties, ir vērts redzēt un salīdzināt ar citām. Ļoti slavētās
grāmatas mēdz izrādīties gan plānākas, gan krietni dārgākas nekā
veikalā.
3. Necenties uz laipnību atbildēt ar pieklājīgu “jā” un savas
adreses izpaušanu.
4. Ja arī piedāvājums tevi ieinteresējis, palūdz, lai tev piezvana
pēc nedēļas. Pa to laiku, iespējams, pagaisīs profesionāli
uzburtais pozitīvo emociju fons, un tu reāli izvērtēsi, vai
piedāvātā prece patiešām tev vajadzīga.
5. Jautā zvanītājam, kur vari klātienē apskatīt piedāvāto preci. Ja
šādas iespējas nav, risks iegrābties ir liels.
6. Ja vēlies vien jauki patērzēt, bet preces iegādāties neplāno,
nesniedz par sevi nekādas ziņas un neizpaud savu adresi.
7. Neiekrīti uz bezmaksas sūtījumiem. Visticamāk, saņemot to, tu
parakstīsies uz daudziem sūtījumiem, no kuriem atteikties būs
piņķerīgi.
8. Ja tomēr izvēlies pirkt, precizē, kā tiks piegādāts pirmais un
pārējie sūtījumi. Visticamāk, pirmo sūtījumu nodos tev tieši rokās,
un tu parakstīsies ne tikai par tā saņemšanu, bet dosi akceptu
nākamo sūtījumu plūsmai. Ja nākamie sūtījumi vienkārši nonāk tavā
pastkastītē, var gadīties, ka tev būs vai nu jāmaksā par
nepiegādātajiem sūtījumiem, vai jātērē laiks formalitātēm.
9. Zāles un uztura bagātinātājus pērc aptiekā pie farmaceita, kam
uzticies, stādus – dārzniecībā, grāmatas – grāmatu veikalā.
10. Korekts “nē” vai “cienot jūsu laiku, atsakos no piedāvājuma”
jau sarunas sākumā atbrīvos telemārketingā strādājošo no tukšas
sarunas.
11. Ja gribi tērzēt, uzmanies – apmācītiem telefonpārdevējiem tava
valoda atklāj daudz par tevi, un viņi spēj radīt lielisko sajūtu,
ka esi saprasts. Labās emocijas rosina pirkt. Vēl labākas emocijas
raisa, ja šis nepazīstamais pārdevējs uzrunā tevi vārdā, ja gatavs
mirkli patērzēt par tev svarīgām lietām. Kāpēc gan lai svešam
cilvēkam tas interesētu? Viņu interesē karstie zvani – tie, kas
vainagojas ar pārdošanu.
12. Uzmanies! Trīs “jā” triks. Ja cilvēks ir atbildējis ar “jā” uz
trīs jautājumiem, viņš automātiski daudz vieglāk ar “jā” atbildēs
arī uz ceturto. Vai gribi teikt “jā” ne pārāk vajadzīgam
pirkumam?
Avots: Žurnāls "100 Labi Padomi",