12 padomi, kā nosargāt maciņu no nevajadzīgiem pirkumiem un telemārketinga

Reizēm mums zvana pa telefonu nepazīstami cilvēki, laipni runā un iesaka kaut ko nopirkt vai pasūtīt. Ja piezvanījis telemārketinga profesionālis, ir liels risks iegādāties preci, bez kuras tīri labi varētu iztikt.

Vai gribi teikt “jā” ne pārāk vajadzīgam pirkumam?

FOTO: Mammamuntetiem.lv

Vai gribi teikt “jā” ne pārāk vajadzīgam pirkumam?

1. Plāno izdevumus laikus. Tad pēkšņi vilinoši piedāvājumi neliks maksāt par lietām, kas nav nepieciešamas.
2. Pārdomā, vai neiegādāsies kaķi maisā. Preci, ko grasies iegādāties, ir vērts redzēt un salīdzināt ar citām. Ļoti slavētās grāmatas mēdz izrādīties gan plānākas, gan krietni dārgākas nekā veikalā.
3. Necenties uz laipnību atbildēt ar pieklājīgu “jā” un savas adreses izpaušanu.
4. Ja arī piedāvājums tevi ieinteresējis, palūdz, lai tev piezvana pēc nedēļas. Pa to laiku, iespējams, pagaisīs profesionāli uzburtais pozitīvo emociju fons, un tu reāli izvērtēsi, vai piedāvātā prece patiešām tev vajadzīga.
5. Jautā zvanītājam, kur vari klātienē apskatīt piedāvāto preci. Ja šādas iespējas nav, risks iegrābties ir liels.
6. Ja vēlies vien jauki patērzēt, bet preces iegādāties neplāno, nesniedz par sevi nekādas ziņas un neizpaud savu adresi.
7. Neiekrīti uz bezmaksas sūtījumiem. Visticamāk, saņemot to, tu parakstīsies uz daudziem sūtījumiem, no kuriem atteikties būs piņķerīgi.
8. Ja tomēr izvēlies pirkt, precizē, kā tiks piegādāts pirmais un pārējie sūtījumi. Visticamāk, pirmo sūtījumu nodos tev tieši rokās, un tu parakstīsies ne tikai par tā saņemšanu, bet dosi akceptu nākamo sūtījumu plūsmai. Ja nākamie sūtījumi vienkārši nonāk tavā pastkastītē, var gadīties, ka tev būs vai nu jāmaksā par nepiegādātajiem sūtījumiem, vai jātērē laiks formalitātēm.
9. Zāles un uztura bagātinātājus pērc aptiekā pie farmaceita, kam uzticies, stādus – dārzniecībā, grāmatas – grāmatu veikalā.
10. Korekts “nē” vai “cienot jūsu laiku, atsakos no piedāvājuma” jau sarunas sākumā atbrīvos telemārketingā strādājošo no tukšas sarunas.
11. Ja gribi tērzēt, uzmanies – apmācītiem telefonpārdevējiem tava valoda atklāj daudz par tevi, un viņi spēj radīt lielisko sajūtu, ka esi saprasts. Labās emocijas rosina pirkt. Vēl labākas emocijas raisa, ja šis nepazīstamais pārdevējs uzrunā tevi vārdā, ja gatavs mirkli patērzēt par tev svarīgām lietām. Kāpēc gan lai svešam cilvēkam tas interesētu? Viņu interesē karstie zvani – tie, kas vainagojas ar pārdošanu.
12. Uzmanies! Trīs “jā” triks. Ja cilvēks ir atbildējis ar “jā” uz trīs jautājumiem, viņš automātiski daudz vieglāk ar “jā” atbildēs arī uz ceturto. Vai gribi teikt “jā” ne pārāk vajadzīgam pirkumam?

Avots: Žurnāls "100 Labi Padomi",

www.kasjauns.lv

Reklāma
Reklāma