Pētījums: Pirms došanās uz darba interviju 39% sievietes iegādājas jaunu apģērbu
Gandrīz 40% sieviešu pirms došanās uz darba interviju mēdz iegādāties jaunu apģērbu, bet 4% to aizņemas, liecina interneta personāla atlases uzņēmuma CV-Online Latvia un stila ekspertu veiktais pētījums par vizuālā izskata nozīmi darba intervijā.
Imidža dizainere Sandija Sarkane pēc pētījuma secina: “Nākot uz darba interviju, būtu jāizvēlas klasisks ģērbšanās stils. Adekvāti jānovērtē sevi kopumā, lai vizuālais izskats ir atbilstošs uzņēmuma vakancei, uz kuru pretendē. Gatavojoties šādai tikšanās reizei, vispirms ir jāapzinās, vai ir piemērots apģērbs darba intervijai, ja tā nav, tad jāizvērtē savas iespējas iegādāties jaunu, atbilstošu un kvalitatīvu apģērbu. Jāatceras, ka tā ir veiksmīga investīcija jūsu nākotnē. Protams, apģērbu var arī aizņemties, galvenais, lai tas ir piemērots, jūs ērti un pārliecināti tajā justos, sevi prezentējot. “
Par to, ka ārējam izskatam ir būtiska nozīme un tas var ietekmēt intervijas rezultātu, pārliecinātas ir 74% sievietes, 25% jeb katra ceturtā uzskata, ka izskats var reizēm ietekmēt intervijas iznākumu, atkarībā no amata pozīcijas, uz kuru tiek kandidēts. Tikai 1% sieviešu ir pārliecinātas, ka galvenais ir atbilstoša izglītība un pieredze – izskats nevar ietekmēt intervijas rezultātu.
Par būtiskākajiem faktoriem izskatā, nākot uz darba interviju, sievietes ir atzinušas: tīri mati un sakātota frizūra, neuzkrītoša dekoratīvā kosmētika un kopti nagi. Taču par vismazsvarīgākajiem atzīts: pīrsingu un tetovējumu apslēpšanu, ar mēru lietotas smaržas un neuzkrītošas rotaslietas.
Gandrīz katra piektā jeb 19% sieviešu uzskata, ka ļoti iespējams kaut reizi saņemtajam darba atteikumam par iemeslu galvenokārt ir bijis viņas izskats.
“Ar mēru lietotas smaržas patiesībā ir ļoti būtisks faktors, kuram daudzi darba meklētāji nepievērš pietiekamu uzmanību. Par to vajadzētu aizdomāties, īpaši vasaras sezonā, kad dažādi aromāti ir vēl izteiktāk jūtami un intervētājam var fiziski traucēt koncentrēties un novērst uzmanību no darba intervijā būtiskāko, vai pat saīsināt intervijas laiku,” atzīst CV-Online Latvia personāla atlases projektu vadītājs Kaspars Kotāns.
Gandrīz katra piektā jeb 19% sieviešu uzskata, ka ļoti iespējams kaut reizi saņemtajam darba atteikumam par iemeslu galvenokārt ir bijis viņas izskats. 62% aptaujāto sieviešu ir pārliecinātas, ka darba atteikuma iemesls nekad nav bijis izskats, bet 19% uz šo jautājumu nevar atbildēt ne apstiprinoši, ne noliedzoši.
Imidža dizaineres Sandijas Sarkanes ieteikumi, lai vizuālais izskats nekļūtu par galveno iemeslu darba atteikumam:
Sievietēm, dodoties uz darba interviju, būtu jāizvēlas klasiski lietišķs ģērbšanās stils:
1. krāsu toņus apģērbā labāk izvēlēties tādus, kas nav pārāk uzkrītoši, piemēram, bēšs, tumši zils, melns, vasarā-pasteļtoņi;
2. atbilstoši apavi – slēgtas kurpes vai laiviņas;
3. nevajadzētu aizrauties ar uzkrītošu meikapu – tam jābūt gaumīgam, neuzkrītošam;
4. koptas rokas – manikīrs (piemērotākais ir franču manikīrs);
5. ieteicams lietot neuzkrītošas smaržas;
6. neuzkrītoši aksesuāri – nelieli auskari, rokas pulkstenis;
7. noteikti padomājiet par zeķēm, zeķubiksēm;
8. korekti savākti un tīri mati;
9. somiņu izvēlieties lietišķu – nelielu.
Nav ieteicams:
1. spilgts meikaps – košas lūpas, melnas acis;
2. caurspīdīgs, pieguļošs, spilgts, raibs apģērbs – izvairīties no dziļiem dekoltē, mini, raibām zeķubiksēm, džinsiem;
3. pārspīlēts rotu daudzums – gredzeni, masīvi, graboši auskari, rokassprādzes, krelles;
4. masīvas somas – ar dokumentu kaudzi, nonēsātas somas;
5. zirgastē saņemti mati, vaļēji mati;
6. vasaras periodā nav pieļaujamas pludmales čības, īsi šortiņi, caurspīdīgas kleitas, svārki.
“Centieties sevi novērtēt kopumā, kā jūs jūtaties, kāds ir vizuālais koptēls, kādu iespaidu par sevi vēlaties atstāt. Ir jābūt iekšējai sajūtai un pārliecībai par sevi – mans vizuālais izskats ir tikpat atbilstošs, kā profesionālā pieredze. Veiksmīgas intervijas pamatā ir jūsu attieksme pret sevi, pārliecinātība, individualitāte, personiskais šarms,” iesaka Sandija Sarkane.