Lielveikali izvilina naudu no mūsu maciņiem. Triki, kā tas notiek
Lielveikalu darbinieki par jums zina vairāk nekā psihologi. Viņiem ir zināmi jūsu ieradumi, refleksi, vēlmes un nodomi, ar kuriem viņi var manipulēt, kā vien vēlas. Gribat ietaupīt naudu? Lielveikali zina, kā izdarīt tā, lai jūs iztērētu vēl vairāk, taču tajā pašā laikā domātu, ka esat iztērējuši mazāk.
Pāru produkti
Arī šeit viss ir loģiski – kur alus, tur ir arī zivis, čipsi un
riekstiņi, bet, kur ir čipsi, tur arī tiem paredzētās mērcītes.
Šādā veidā supermārketi veic izvēli jūsu vietā, un saskaņoto
produktu meklēšana pati par sevi atkrīt. Ērti, vai ne?
Vecais, labais izvietojums
Šis paņēmiens jau sen ir labi pazīstams. Produkti, kurus
lielveikals vairāk vēlas pārdot, tiek izvietoti acu augstumā. Tie
produkti, kuriem jau tāpat ir labs noiets, tiek novietoti zemāk,
bet pašā apakšā tiek novietotas tās preces, kuras varētu
ieinteresēt bērnus.
Nepieciešamo produktu meklēšana
Vai esat ievērojuši, ka, ieejot veikalā, lai iegādātos jums
nepieciešamās lietas, jūs izejat no veikala ar kaudzi papildus
nevajadzīgu pirkumu, kuru iegādei esat iztērējuši vairāk naudas
nekā nepieciešamajām precēm? Tas viss notiek tādēļ, ka
pamatprodukti ir izmētāti pa dažādiem veikala stūriem. Piena
produkti atrodas vienā stūrī, gaļa – otrā, maize – trešā un tā
tālāk. Ja visi šie produkti atrastos vienā vietā, tad jūs ātri
iegādātos sev nepieciešamās lietas un pamestu veikala telpas, taču,
tas ir tieši tas, no kā baidās visi lielveikalu īpašnieki.
Šauras ejas
Droši vien arī jūs esat aizdomājušies par veikalu eju šaurību, kur
knapi viens otram var pabraukt garām divi iepirkuma ratiņi. Arī tas
nav tāpat vien, jo pārvietojoties pa šauru eju, jūsu redzes lokā
nokļūst gan labajā, gan kreisajā pusē plauktos izvietotās
preces.
Ģimenes iepakojumi
Nu, kam gan nevajag maisu ar pipariem vai 5 kg smago saldējuma
spaini? Ražotāji grib, lai jūs domātu, ka pērkot vairāk, jūs
ieekonomējat naudu. Taču, šādā veidā jūs iegādājaties to, kas jums
nav vajadzīgs lielākos kvantumos. Ražotājus nebūt neuztrauc tas,
vai jūs izlietosiet visu iepakojumu, vai pusi, kas jau būs
paspējusi sabojāties, izmetīsiet atkritumos, jo tik daudz nebūsiet
paspējuši laicīgi apēst. Galvenais, ka jūs atkal atgriežaties
veikalā, lai iegādātos vēl vienu ģimenes iepakojumu cerībā, ka
šoreiz jums izdosies to pieveikt līdz derīguma termiņa beigām.
Mūs izseko
Kā panākt to, lai parastie pircēji kļūtu par pastāvīgajiem veikala
apmeklētājiem? Veikals jāpārvērš par "klubu", bet tā apmeklētājiem
jāpiešķir kluba kartes! Tagad jūs apmeklēsiet tieši šo lielveikalu
tāpēc, ka tajā jums tiek piešķirtas atlaides. Kasē, uzrādot savu
karti, jūs sniedzat informāciju par saviem pirkumiem, kuru
lielveikali izmanto, lai izzinātu jūs, jūsu iepirkšanās paradumus
un jūsu izvēles.
Bezmaksas degustācijas (proves)
Ja jūs domājat, ka degustācijas nenostrādā, tad jūs maldāties.
Degustācijas (proves) var un liek apmeklētājiem pirkt to, ko viņi
nupat ir nobaudījuši. Viena daļa pircēju nopērk tādēļ, ka viņiem
šis produkts iepatikās, jo parasti degustācijās piedāvā patiešām
kvalitatīvus produktus, citi produktu iegādājas aiz pienākuma
sajūtas par produktu, kurš ir nobaudīts bez maksas.
Skaisti produktu stendi
Redzot šādus stendus, kuros produkti ir skaisti izvietoti, pircējs
to uztver kā akcijas preci, taču faktiski, tie vienkārši ir skaisti
to produktu plaukti, kurus lielveikali cenšas izvirzīt priekšplānā
efektīvākai realizācijai.
Notīrīti un mazgāti augļi un dārzeņi
Slinkums ir tieši tāds pats tirdzniecības virzītājspēks kā reklāma.
Kāpēc pirkt dārzeņus, kuri jātīra, jāmazgā un jāgriež, ja var
nopirkt jau gatavu dārzeņu maisījumu? Pētījumi pierāda, ka mazgāti
un notīrīti dārzeņi maksā dārgāk nekā neapstrādāts produkts. Taču,
kuru gan tas interesē, vai ne?
Impulsu pirkumi
Vai esat ievērojuši pie kasēm novietotos plauktus ar visādiem
niekiem? Tas ir viens no spēcīgākajiem veikalu ieročiem sīku preču
un saldumu pārdošanai. Nākamreiz, stāvot rindā pie kases,
pamēģiniet pieķert sevi aplūkojam košļājamās gumijas un šokolādes
batoniņus.
"Man tas ir jāaizpilda!"
Jo lielāks ir supermārkets, jo lielāki ir iepirkuma ratiņi. Daudzi
lielveikali pat ir atteikušies no iepirkumu groziņu izmantošanas,
ir tikai ratiņi. Braucot ar milzīgajiem ratiem caur produktu
plauktu rindām, pircējs neapzināti vēlas aizpildīt tukšo vietu
ratiņos. Mārketinga pētījumi pierādīja, ka lielie iepirkuma rati
piespiež jūs iepirkties par 19% vairāk.
"Svaigie" produkti
Piekrītiet, ka nekas tā nepiešķir vizuālu svaigumu dārzeņiem un
augļiem, kā to spīdums un ūdens lāsītes uz miziņas. Veikala
personāls dārzeņus un augļus apsmidzina, lai pircējiem tie šķistu
pēc iespējas svaigāki. Un nav jau nekas briesmīgs, ka paaugstināta
mitruma rezultātā pūšanas process sākas daudz ātrāk, jo šis triks
patiešām ir iedarbīgs. Pie tam, ūdens palielina produkta svaru.
Pārdošanas smarža
Svaigas maizes smarža, reibinošs saldo cepumu un grilētas vistas
valdzinošais aromāts... Tas viss burtiski paverdzina pircēju
smadzenes, liekot tiem iet cauri visai tirdzniecības zālei un
iegādāties gatavos produktus. Jūs tos nopirksiet, jo pretējā
gadījumā jūsu siekalu dziedzeri jūs vienkārši nobeigs.
Stratēģiska mūzikas izvēle
Veikalos parasti tiek atskaņota mierīga un lēna mūzika, lai
pircējos iedvestu miera un pārliecības sajūtu. Ja veikalos
atskaņotu ātru, ritmisku mūziku, tad jūs daudz ātrāk iepirktos un
pamestu veikala viesmīlīgās telpas. Lēna mūzika jūs motivē aplūkot
produktu klāstu un iepirkties lēni un nesteidzīgi.
Nodevīgās dzeltenās cenu zīmes
Šis triks ir vecs kā pasaule. Ieraugot dzelteno cenu zīmi, pircējs
ir pārliecināts, ka veic izdevīgu pirkumu, un, jo iespaidīgāk ir
pārsvītrota iepriekšējā cena, jo pircējs ir pārliecinātāks. Vairumā
gadījumu pārdevējs pat nebija paredzējis produktu pārdot pa
,,veco,, cenu. Šis paņēmiens kā neviens cits pievērš pircēju
uzmanību un iedveš tiem pārliecinoša izdevīguma sajūtu.
Teksts: BonAppetit.lv
Avots: www.kasjauns.lv