Drīkst atteikties no picas, ja uz tās ir mazāk garnējuma nekā redzams ēdienkartes bildē
Picas pasūtītājs no tās var attiekties, ja uz tās nav tieši tik daudz desas vai tomātu šķēlītes, cik saskaitītas ēdienkartes vai reklāmas bildīte. Tomēr picērijās klienti pagaidām neaizraujas ar salami šķēlīšu pārskaitīšanu uz picu šķēlēm un ēdienkartes bildītēm.
„Iegāju bistro, paņēmu ēdienkarti ar bildītēm un izvēlējos picu ar desmit salami ripiņām un astoņām ananasa šķēlītēm. Tomēr pica, ko atnesa viesmīle, atšķīrās no fotogrāfijas ēdienkartē. Bija tikai piecas salami ripiņas un trīs ananasa šķēles, arī pēc izmēra pica bija mazāka nekā fotogrāfijā. Es nolēmu atteikties no pasūtījuma, bet viesmīle neļāva to darīt. Vai tas ir likumīgi?” jautā Juris.
Patērētāju tiesību aizsardzības centra Patērētāju informēšanas un komunikāciju daļas speciāliste Vineta Ore žurnālam „Likums un Taisnība” skaidroja: „Ēdiena fotogrāfijai ēdienkartē jāatbilst reālajam pasūtījumam. Ja tas tā nav, kafejnīcas klientam ir tiesības atteikties no atnestā ēdiena un nemaksāt par to”.
Latvijas lielāko picēriju tīklu pārstāvji Kasjauns.lv teica, ka nav saskārušies ar gadījumiem, ka kāds klients atsakās maksāt par pasūtījumu tikai tāpēc, ka uz tās nav bijušas tik daudz picas sastāvdaļu šķēlītes, kā tas redzams fotogrāfijā. Vienlaikus viņi piebilda, ka ēdienkartes attēlam ir tikai „informatīvs raksturs”, tas arī minēts ēdienkartē un tādējādi picu tirgotāji var aizsargāties pret īpaši „piekasīgiem” klientiem, kuri, piemēram, skaita desas šķēlītes uz picas šķēles vai salīdzina pētersīļu krāsu uz šķīvja un ēdienkartē.
„Lulū picas” mārketinga vadītājs Māris Segliņš Kasjauns.lv: „Man grūti šādu situāciju komentēt, jo tā ir tīri teorētiska. Mēs konkrēti neesam saņēmuši no klienta pretenzijas, ka uz picas pamatnes nav tieši tik desas šķēles, kā tas redzams ēdienkartes bildē. Mēs arī nevaram garantēt, ka picas šķēle būs pilnīgi identiska tai, kas redzama attēlā, piemēram, ka olīva būs tikpat zaļa, kā attēlā. Savukārt picas izmēram gan jāatbilst ēdienkartē norādītajam. Tādēļ arī ēdienkartē ir minēts, ka picas attēlam ir tikai informatīvs raksturs. Tomēr katru sūdzību mēs izskatām individuāli un pēc būtības”.
Arī „Čili picas” personāldaļas vadītāja Kasjauns.lv norādīja, ka picas bildei ēdienkartē ir tikai informatīvs raksturs. Viņai nav informācijas par to, ka kāds klients būtu žēlojies tieši par to, ka uz picas nav bijis tik daudz sastāvdaļu, cik redzams ēdienkartes bildē. „Tomēr mums ir dažādi klienti – gan apmierināti, gan neapmierināti. Un katru sūdzību mēs izskatām atsevišķi,” viņa norādīja.
Teksts: Elmārs Barkāns
Avots: www.kasjauns.lv