Desmit triki, kurus veiksmīgi izmanto IKEA veikalos pārdošanas veicināšanai
IKEA veikals ir kā Disnejlenda pieaugušajiem - ieej tikai paskatīties, bet ārā tik tik grūti. Nonākot pie kases, izrādās, ka iepirkumu ratiņi ir gluži vai paši pielasījušies ar dažādām precēm un mantām, par kuru eksistenci pirms tam pat nenojauti. Izkļūšana no veikala telpām līdzinās ekspedīcijai.
Ja tev liekas, ka tas viss notiek tikai ar tevi, tad tā nav. Zviedru mājas preču giganta pārdošanas veicināšanas knifiņi "piespiež" nopirkt preces pilnīgi neticamā veidā.
Portāls Brightside.me atklāj dažus no neparastākajiem veidiem, ķas lieliski palīdz pārdot mājas preces.
Gaļas bumbiņu burvība
Viens no IKEA vadītājiem ASV Džerds Divāls apgalvo, ka
leģendārās gaļas bumbiņas ir efektīvākais veids, kā pārdot ...
mēbeles. Uzkoda ir viens no populārākajiem produktiem mājas preču
veikalā. Ik gadu IKEA apmeklētāji visā pasaulē notiesā apmēram
miljardu frikadeļu. Bet kā gaļas bumbas palīdz pārdot? Izsalcis
klients ir slikts klients, tāpēc ēdināšanas zona atrodas veikala
vidū. Paēdis klients būs laipnāks un labākā omā. Tas palielina
iespēju, ka viņš kaut ko nopirks.
Gaļas bumbiņu cena IKEA veikalā ir salīdzinoši zema, tāpēc
apmeklētājiem rodas priekšstats, ka arī pārējās preces nav nemaz
tik dārgas. Rezultātā tiek pielasīts iepirkumu grozs ar
sīkumiem, kurus mums nemaz nevajag.
IKEA matračiem ir nestandarta izmērs
Daļa IKEA matraču tiek ražoti nestandarta izmēros. Nopērkam klāt
IKEA gultu, bet izrādās, ka neder iepriekš mājās lietotie
palagi. Pērkot IKEA matraci, rēķinies, ka vajadzēs pirkt tikai IKEA
palagus, jo tikai tie derēs īpašā izmēra matračiem. Tas pats ir ar
spilveniem. Nopirki spilvenu IKEA? Uzmini, kur pirksi spilvena
pārvalku?
Ir divas dienas gadā, kad ir īstas atlaides
Visos IKEA veikalos ir atlaižu nodaļa, kur var iegādāties preces ar
sīkiem defektiem par krietni zemāu cenu. Nepieredzējis pircējs
visbiežāk šajā nodaļā nopirks nevajadzīgu un saplēstu lietu, bet
var būt arī citādi.
Patiesībā labas kvalitātes lietas atlaižu nodaļā var nopirkt
tieši pēc pavasara un vasaras izpārdošanas, jo šajā laikā ir liels
atgriezto preču skaits, kuras pircējiem nav patikušas vai kaut kādu
iemeslu dēļ nav tikušas izmantotas. Šīs lietas nonāk atlaižu
nodaļā. Iezīmē kalendārā 1.aprīli un 1.augustu – tad varēs
iepirkties visizdevīgāk!
IKEA darbinieki nekad neuzsāks sarunu
pirmie
IKEA darbinieks nekad nepienāks klāt un nejautā kā palīdzēt. Tas ir
ar nolūku - veikala darbinieki ļauj tev izdarīt pašam savas
izvēles, jo tas ļauj nopelnīt vairāk.
Ja pārdevējs piedāvās palīdzēt, pircējs nemaz
neiedarbinās savu iztēli. Iedomājies – tu stāvi IKEA un domā,
kā šie pasteļkrāsas aizkari piestāvēs tavam logam. Un kā šie
spilveni pieskaņosies tiem. Un pēkšņi pārdevējs pienāks un
pamodinās tevi no skaistā domu lidojuma. Nē, IKEA ļauj tev sapņot
par to, kā visas šīs lietas iederēsies tavā mājoklī, un ļauj tev
tās nopirkt.
Tomēr, ja tev ir vajadzīga palīdzība, tu, protams, vari vērsties
pie IKEA darbiniekiem. Viņi priecāsies tev palīdzēt un būs
ārkārtīgi laipni.
Veikala uzbūve ar nolūku liek
apmaldīties
IKEA veikals ir īsts labirints. Internetā par to joko jau sen, bet
šādam veikala plānam ir savs iemesls. Tu tiec "apmaldināts"
apzināti.
Arhitekts Alans Penns skaidro, kā tas strādā - ja būvē nav
taisnu līniju, cilvēks sāks iet uz riņķi un nonāks vienā un tajā
pašā vietā atkal un atkal. Stundu šādi riņķojot, cilvēks jutīsies
apmaldījies un aizmirsīs iemeslu, kādēļ vispār šurp atnācis. Pēc
arhitekta aprēķiniem apmēram 60% pirkumu IKEA notiek neplānoti
maldoties pa veikalu.
Cilvēki pērk IKEA mēbeles, jo paši tās var salikt
kopā
Pastāv termins ‘IKEA efekts’, kas jau ir kķuvis par psiholoģisku
apzīmējumu tam, ka cilvēks augstāk vērtē tās lietas, kuru
tapšanā piedalījies pats. Kad tu stundām liec kopā kaut ko no IKEA,
lasi instrukcijas, meklē detaļas un beigās tev izdodas pašam salikt
IKEA skapīti, tad šai lietai pieaug vērtība paša lietotāja acīs.
Klientiem IKEA patīk vairāku iemeslu dēļ. Svarīgākie noteikti būtu
zemā cena un universālais dizains. Bet pāri visam – fakts, ka
mēbeles jāsaliek viņiem pašiem.
Grozi ar sīkumiem pilnīgi nevietā
IKEA veikali ir pilni ar groziem, kuros atrodas visādi sīkumi –
rotaļlietas, salvetes, mākslīgie ziedi utt. Cilvēka domāšana strādā
tā – ja tas ir daudz, tad tas ir lēts. Tu nopirksi tās salvetes,
karotes, olu taimerus utt. nevis tapēc, ka tev vajag, bet tāpēc, ka
tev liksies, ka tie ir lēti. Šis triks ir labs veids, kā pārdot
lietas bez atlaidēm, liekot mums domāt, ka esam nopirkuši tās pa
lēto.
IKEA izmanto tos pašus trikus, ko kazino
Esi ievērojis, ka IKEA veikalos nav logu un lielu pulksteņu?
Šo triku IKEA ir aizņēmies no kazino. To dara tāpēc, lai liktu
apmeklētājam zaudēt laika izjūtu. Tiklīdz noņem pulksteņus, cilvēki
zaudē laika sajūtu un šopingam velta vairāk laika. Nav nekā, kas
viņu uzmanību novērš no lietu pirkšanas.
Ne velti pie izejas pārdod lētus hotdogus un
saldējumu
Uzreiz aiz kasēm tiek tirgots lēts saldējums un hotdogi. To cena ir
zemāka nekā jebkur citur apkārtnē. IKEA negrib, lai no veikala izej
dusmīgs un ar sajūtu, ka esi iztērējis pārāk daudz naudas. Pie
izejas tu noteikti nopirksi hotdogu vai saldējumu, un pēdējā lieta,
ko nopirki IKEA, būs bijusi tiešām lēta un izdevīga.