Zīmola Twinkle Twinkle LV radītāja: vecāki ar maziem bērniem ir lieliski darbinieki

Pieteikt savus darbus pasaulei un jo īpaši rezervētajiem latviešiem nav bijis vienkārši, atzīst Zīmola Twinkle Twinkle LV radītāja Zane Sitenkova. Tomēr pozitīvās pircēju atsauksmes, no kurām dvēsele vai lēkā no prieka, ir ļāvušas viņai soli pa solim virzīties uz savu sapņu piepildījumu. Zane Sitenkova dalās pieredzēs par biznesa uzsākšanu kā jaunajam vecākam.

Publicitātes foto

FOTO: Mammamuntetiem.lv

Publicitātes foto

Nav noslēpums, ka bērna ienākšana pasaulē apgriež jebkura vecāka dzīvi pa 360 grādiem. Pirmā satikšanās, pirmais smaids, pirmie soļi un citi pozitīvi notikumu mijās arī ar nogurumu, negulētām naktīm, šis saraksts varētu būt nebeidzams. Un līdzās šim emociju karuselim, laika trūkumam un jaunajai vecāku lomai kopumā, mēdz rasties pašas labākās biznesa idejas. Tas nav tikai personīgais novērojums, bet daudziem labi zināms fakts. Šajā
laikā mēs esam spiesti domāt un darīt lietas produktīvi, jo mazulis taču nevar pagaidīt vēl 5min. Ja runājam par darba devējiem, tad gudrākie - nevis baidās no jauno vecāku atgriešanā darbā, bet tieši pretēji – vēlās darbā pieņemt jaunos vecākus, jo tie ir cilvēki, kas spēj īsā laikā, koncentrēti veikt savus darba pienākumus. Kāpēc? Tāpēc, ka bērni, it īpaši mazi bērni, liek saviem vecākiem ikdienā produktīvi izmantot savu laiku. Darba devēji –
nelaidiet šo iespēju garām!

Atgriežoties pie jaunajiem vecākiem, konkrētāk mammām biznesā. Pazīstu daudz mammas, kas savu biznesus (un šeit noteikti nav tikai handmade biznesi, bet arī labi pelnoši uzņēmumi) uzsākušas tieši pēc bērnu piedzimšanas. Pat Facebook un Instagram izveidota grupa Mammu kopstrāde, kur satikties mammām, kas vēlas vai jau uzsākušas ko savu. Tā kā, ja esi mamma ar biznesu vai tikai ideju – piesakies.

Par to, kā es sāku savu biznesu. Vienmēr ir paticis radīt. Vecāku māja bija pilna ar maniem “meistardarbiem”. Vidusskolas un augstskolas laikā gan dažādu iemeslu dēļ tas palika otrajā plānā, bet piedzimstot meitai (kurai šobrīd ir 4 gadi) atkal radās vēlme, ko radīt, bet to darīt jau nopietnāk, ar lielākiem appgriezieniem. Lai arī sākums bija lēns un gandrīz visu darīju pati – zināju, ka tam ir jāizaug par ko lielu un skaistu. Sākumā piedāvājām tikai bērnu mugursomas. Ilgi pētīju, meklēju pašu atbilstošākos materiālus, lai soma būtu tieši tāda, kādu vēlētos savai meitai – lai izmērs būtu perfekts, lai plecu lentas negrauztu, lai būtu maza kabatiņa našķiem un vajadzības gadījumā lentas varētu pavilkt tik garas, lai arī mamma vai tētis varētu somu uzmest plecā.

Sākums, protams, nebija viegls un ar strauju lēcienu. Nebija tā, ka uzreiz visiem vajadzēja Twinkle mugursomas. Latvietis pēc būtības ir diezgan rezervēts un jaunas lietas nemēģina uzreiz iegādāties. Šeit laikam jāsaka milzīgu paldies pirmajiem drosmīgajiem, kas noticēja šai idejai un arī ieteica citiem. Šeit riktīgi nostrādāja “no mute mutē mārketings”. Turpinājums bija tikai loģisks, jo zināju, ka jāvirzās tikai uz priekšu. Tā soli pa solim, idejai pēc idejas, kļūdai pēc kļūdas zīmolam augustā būs 3 gadi. Un šobrīd piedāvājam jau plašu produktu klāstu, tai skaitā dažādas preces ratiem – guļammaisus, lietus plēves ar dizainu. Tieši lietus plēves ir populārākā lietas, līdzās ar personalizētajām mugursomām, ko iegādājās klienti.

Reklāma
Reklāma

Viena no zīmola pamatvērtībām ir piedāvāt vecākiem iespēju izvēlēties funkcionālas preces ar dizainu, kas nebūtu bērnišķīgs. Šādas vērtības arī personīgi vēlos ietvert sava bērna ikdienā.

Par to kā redzu pasauli
Vienmēr ar apbrīnu esmu skatījusies uz tiem, kas daudz sasnieguši, kas izveidojuši savu biznesu. Vienmēr tas licies, kas diezgan attāls un nesasniedzams, kas tāds par ko raksta tikai glancētos žurnālos, kas tāds, ko var sasniegt tikai attiecīgā vecumā. Bet ar katru brīdi ar vien vairāk saprotu to, ka tas nav nekas nesasniedzams un nav jāsasniedz konkrēts vecums, lai būtu veiksmīgam tajā ko dari. Mans mērķis gan nav sasniegt glancētus žurnālus, bet būt veiksmīgam, darot, ko savu. Un veiksmīgi ir tie, kas nebaidās būt pirmie, tie kas veido viedokli, nevis seko tam. Iedrošinājumam citiem – vienmēr esmu bijusi kautrīga, vienmēr ērtāk esmu jutusies sēžot aizmugurējās rindās, bet šobrīd arvien vairāk uzņemos iniciatīvu, saprotot to, ka, pirmkārt – manā vietā neviens neko nedarīs, otrkārt, būt labam kādā jomā – nozīmē būt līderim. Nevis būt atdarinātājam, bet lai atdarina tevi. Kas gan nenozīmē, ka visiem jāveido uzņēmumi vai jāskrien visiem pa priekšu. Varbūt kādam patīk radīt vai darīt lietas priekš sevis. Ne viens, ne otrs variants nav nepareizs. Ir arī vēl trešais variants – šāda veida intereses nemaz nav, arī šis variants ir pilnībā normāls – katrs mēs esam atšķirīgs.

Esmu par drosmīgiem, bet pārdomātiem lēmumiem. Viegli nebūs nekad. Ja uzsāc, ko savu, ko tādu, kam jāizaug lielam – tās nebūs viegli, pat teikšu precīzāk – tas būs grūti, reizēm pat neiespējami, bet tas noteikti būs tā vērts.

Ja arī Tu vēlies redzēt kā man turpmāk veicās vai gūt plašāku redzējumu tajā, ko radu es un iedvesmoties savām idejām, laipni aicinu sekot man Instagram, Facebook vai apmeklēt mājaslapu www.twinkletwinkle.lv