Kā rīkoties, ja tiek atcelts lidojums vai nozaudēta bagāža: kas jāzina ceļotājiem

Tūrisma nozarei mostoties pēc Covid-19 pandēmijas nestajiem ceļošanas ierobežojumiem, šī vasara daudz ceļotājus ir pārsteigusi ar pārpildītām lidostām, atceltiem lidojumiem un neskaidrībām, kā rīkoties. Aviokompānijas visā pasaulē jau ir atcēlušas vairāk nekā 25 000 augustā plānoto lidojumu, no kuriem aptuveni 60 procenti - Eiropā.
Pārpildītas lidostas un lidojumu kavēšanās šovasar mudina ceļojumam gatavoties laikus.

FOTO: Shutterstock.com

Pārpildītas lidostas un lidojumu kavēšanās šovasar mudina ceļojumam gatavoties laikus.

Tūroperators “Novatours” dalās ieteikumos, ko šobrīd ņemt vērā, plānojot ceļojumu.

 

Vissarežģītākā situācija ir Eiropā

Aviācijas statistikas kompānijas "Cirium" sniegtie dati liecina, ka visvairāk traucētu reisu šobrīd ir Eiropas lidostās. Kopumā Eiropā ir atcelti jau vairāk nekā 15,7 tūkstoši augustā plānotie reisi.

Kā galveno iemeslu šādai situācijai aviokompānijas min darbinieku trūkumu, ko izraisīja Covid-19 pandēmijas nestie ceļošanas ierobežojumi un tūrisma globāla apstāšanās.

 

Tomēr tūroperators norāda, ka ceļotājiem nevajag pārlieku uztraukties. “Lai gan kopējais atcelto lidojumu skaits Eiropā pirmajā mirklī izskatās ļoti liels, patiesībā tas veido tikai divus procentus no kopējā augusta lidojumu grafika. Svarīgi arī atzīmēt, ka visvairāk skartas Rietumeiropas valstis: Vācija, Lielbritānija, Francija, Nīderlande, Austrija,” stāsta “Novatours” pārdošanas daļas vadītāja Sanda Roze.

 

Kas ceļotājiem jāzina?

 

  • Ko darīt, ja lidojums kavējas?

Ja lidojat ar Eiropas aviokompāniju un jūsu lidojums tiek aizkavēts, jums ir tiesības uz palīdzību, kompensāciju, bezmaksas ēdināšanu (un dažos gadījumos izmitināšanu) un atgriešanās lidojumu atkarībā no kavēšanās ilguma un attāluma. Ja ierodaties galamērķī ar kavēšanos vairāk nekā 3 stundas, jums pienākas kompensācija (no 250 līdz 600 eiro), izņemot gadījumus, ja lidojums aizkavējies īpašu apstākļu dēļ, kas aviokompānijai jāpierāda, iesniedzot noteiktus dokumentus. Lai saņemtu kompensāciju, pasažierim jāsazinās ar aviokompānijām, kas veic lidojumu.

Reklāma
Reklāma

 

  • Ko darīt, ja nozaudēta bagāža?

Personāla trūkuma dēļ dažās lidostās pasažieru reģistrētā bagāža var iestrēgt vai pazust. Pirmkārt, pēc ierašanās galamērķī ir jāpārliecinās, vai bagāža tiešām ir nozaudēta. Bagāžas saņemšana lielākajās lidostās dažos gadījumos var ilgt pat stundu vai vairāk. Ja jūsu soma joprojām neatrodas, mēģiniet pārbaudīt citu lidojumu pāri palikušās bagāžas - iespējams, soma nejauši tika transportēta nepareizi. Ja somas tomēr nav atrodamas, sazinieties ar tās aviokompānijas bagāžas nodaļas informācijas centru, kura veica jūsu pēdējo lidojumu. Ja arī šādi nav atrodama bagāža, noteikti aizpildiet bagāžas nozaudēšanas veidlapu. Tāpat der pajautāt, kādu kompensāciju aviokompānijas piedāvā par bagāžas nozaudēšanu.

 

  • Ko darīt, ja lidojums tiek atcelts?

Ja lidojums tiek atcelts, jums ir tiesības saņemt biļetes pilnas cenas atlīdzinājumu tās summas apmērā, par kuru tā ir pirkta, vai tiesības mainīt maršrutu, izmantojot pielīdzināmu apstākļu pārvadājumus, kā arī vienlaikus pasažierim ir tiesības uz aprūpi un tiesības pieprasīt kompensāciju (ja vien nav konstatējams kāds no izņēmuma gadījumiem). 

 

  • Kādas ir ceļojumu apdrošināšanas priekšrocības?

Plānojot atvaļinājumu šī brīža situācijā, ceļojumu apdrošināšana ir iesakāma vairāk kā jebkad, un to var iegādāties kopā ar lidojumu vai atsevišķi. Šāda apdrošināšana primāri pasargā ceļotājus no negadījumiem un var segt arī ceļojuma laikā radušos medicīniskos izdevumus. Varat arī izvēlēties atcelšanas apdrošināšanu, kas segs lielāko daļu atceltā ceļojuma izmaksu, ceļojuma atcelšanu savas vai tuvinieka slimības dēļ, negadījumu, atcelta vai aizkavēta lidojuma un citu iemeslu dēļ.

Saistītie raksti