Neuzķeries maldinošiem atlaižu piedāvājumiem! Patērētāju tiesību aizsardzības centra padomi, kā droši iepirkties Melnajā piektdienā

Ne tikai Eiropas, bet visas pasaules iepirkšanās fenomens, ko dēvē par Melno piektdienu, piedāvā nepārspējami zemas cenas un pārsteidzoši ekonomiskus pirkumus. Tomēr ne visi solījumi reklāmās ir patiesi, tāpēc Patērētāju tiesību aizsardzības centrs "Mammamuntetiem.lv" piedāvā padomus par drošu un gudru iepirkšanos Melnajā piektdienā, lai palīdzētu atšķirt patiesi izdevīgus darījumus no maldinošiem.
Patērētāju tiesību aizsardzības centrs atgādina: Melnā piektdiena ir skumja diena vides ilgtspējai. Tāpēc aicina neļauties kārdinājumiem, jo par ikkatru preci, kas paliek noliktavā, priecājas vide un arī jūsu naudas maks.

FOTO: Shutterstock.com

Patērētāju tiesību aizsardzības centrs atgādina: Melnā piektdiena ir skumja diena vides ilgtspējai. Tāpēc aicina neļauties kārdinājumiem, jo par ikkatru preci, kas paliek noliktavā, priecājas vide un arī jūsu naudas maks.

Preces atgriešanas iespējas

Ja labprātāk izvēlaties iepirkties tiešsaistē, ir saprotams, ka tad nav iespējams uzlaikot vai kā citādi pārliecināties, ka izraudzītā prece jums der, tāpēc šajos gadījumos ikvienam ir tiesības atgriezt pirkumus 14 dienu laikā, nenorādot atteikšanās iemeslu. Iesakām savu lēmumu par preču atgriešanu paziņot tirgotājam rakstiski, piemēram, izmantojot e-pastu. Tomēr, ņemiet vērā, ka ir pirkumi, kas nav piemēroti atgriešanai, piemēram, ceļojumi, pārtika vai citas preces, kam ir īss derīguma termiņš, un personalizētas preces, piemēram, rotaslietas ar gravējumu. 
  

Tieši no ražotāja jeb tā dēvēto dropshipping

Vai esat pamanījuši tiešsaistes veikala reklāmas, kas par neticami zemām cenām pārdod preces, kas pieejamas visās varavīksnes krāsās? Šķiet, ka šīs reklāmas jums seko. Tās uzstāj, ka zemās cenas ir pieejamas tikai esošajā dienā, bet nākamajā preces būs jau pazudušas kā rīta rasa. Visticamāk, ka šādi tiešsaistes veikali nodrošina preču piegādi tieši no ražotāja jeb tā dēvēto dropshipping. Tas ir likumīgi, bet patērētājs var saskarties ar sarežģījumiem, jo visbiežāk preču ražotājs atrodas Tālajos Austrumos, un tas var radīt problēmas, ja ir nepieciešama atgriešana. Turklāt 

ne vienmēr piedāvātās preces atbilst Eiropas veselības un kvalitātes standartiem. 
 

 

Neļaujies steidzīgu lēmumu pieņemšanai

Daudzi tiešsaistes veikali izmanto tādus manipulatīvus paziņojumus kā “gandrīz izpārdots” vai “atlikušas tikai trīs preces”. Šādas mārketinga stratēģijas ir pazīstamas kā maldinošās saskarnes jeb dark patterns, kas izstrādātas, lai ietekmētu patērētāju un piespiestu viņu veikt neapdomīgus pirkumus. 

Reklāma
Reklāma

 

Vai piedāvājums patiešām ir tik lielisks, kā šķiet, ja nav laika to apsvērt? Mudinām patērētājus apgūt prasmes atpazīt maldinošās saskarnes un neļauties steidzīgu lēmumu pieņemšanai. Ja kārotā prece tomēr ir izpārdota, atcerieties, ka citur var būt alternatīvi un pat lētāki piedāvājumi.
 

Ko vispār simbolizē Melnā piektdiena?

Vēršam uzmanību, ka Melnā piektdiena simbolizē pārmērīgu patēriņu, sabojātu lietu izmešanu un aizvietošanu, lielu atkritumu apjomu, ātro modi, izšķērdīgu dzīvesveidu kā arī CO2 emisiju palielināšanos no tiešsaistē iegādāto preču atgriešanas. Citiem vārdiem sakot, tā ir skumja diena vides ilgtspējai. Tāpēc aicinām neļauties kārdinājumiem, jo par ikkatru preci, kas paliek noliktavā, priecājas vide un arī jūsu naudas maks.

Saistītie raksti