Lietots velosipēds – kā saprast, vai tas tiešām kalpos godam un ātri vien neizjuks pa detaļām?

Lietots velosipēds ir kārdinošs “auglis”, jo ikviens vēlas iegūt kvalitatīvu lietu par zemāku cenu, taču, kā noteikt, vai kārdinošais “auglis” nav “sapuvis”? Proti, vai jūsu noskatītais velosipēds tiešām būs spējīgs kalpot godam? Par galveno, kam jāpievērš uzmanība, stāsta Jānis Baltaisbrencis, Veloprofs.lv konsultants.
Pērkot lietotu velosipēdu, Veloprofs iesaka to regulāri vest uz profesionālām un ātrām apkopēm vai remontiem kādā no Veloprofs servisa centriem, lai tas kalpotu ilgi un braukšana būtu droša.

FOTO: Publicitātes foto

Pērkot lietotu velosipēdu, Veloprofs iesaka to regulāri vest uz profesionālām un ātrām apkopēm vai remontiem kādā no Veloprofs servisa centriem, lai tas kalpotu ilgi un braukšana būtu droša.

“Mēs Veloprofs servisos esam redzējuši daudzus “Velosipēds par 30 eiro no Holandes”, kas maksāja maz, bet, lai būtu droši un komfortabli braucams, tajā jāiegulda vēl vismaz 2-3 reizes vairāk līdzekļu,” stāsta Jānis.

 

Ir dažas svarīgas lietas, kam jāpievērš uzmanība:

 

1. Kādu velosipēdu jums vajag?

  • Identificējiet savas vajadzības: nosakiet, ar kādu velosipēdu brauksiet (piemēram, brauksiet uz darbu, brauksiet ar kalnu velosipēdu, ar šosejas velosipēdu), un attiecīgi izvēlieties velosipēda tipu.
  • Velosipēda tips: pārliecinieties, vai velosipēda rāmis un sastāvdaļas ir piemērotas jūsu paredzētajam izmantošanas veidam.

 

2. Rāmis un dakša

  • Bojājumi: meklējiet, vai nav plaisu, iespiedumu, rūsas vai jebkādu bojājumu pazīmju.

 

3. Komponenti un transmisija

  • Pārslēdzēji un ātrumi: pārbaudiet pārnesumu pārslēgšanu, lai pārliecinātos, ka tā ir vienmērīga un precīza.
  • Ķēdes un kasetes: pārbaudiet, vai tās nav nodilušas un sarūsējušas. Pārmērīgs nodilums var nozīmēt, ka tās drīz būs jānomaina.
  • Bremzes: pārliecinieties, vai bremzes (aploces vai disku) darbojas efektīvi un vai to uzlikas nav pārāk nolietojušās.

 

4. Riteņi un riepas

  • Riteņu diski: pārbaudiet, vai riteņi ir taisni (vai tiem nav “astotnieki”), un pārliecinieties, vai tajos nav plaisu. Pārliecinieties, vai spieķi ir cieši piestiprināti.
  • Rumbas: pārbaudiet, vai riteņu rumbas darbojas vienmērīgi un bez trokšņiem.
  • Riepas: pārbaudiet, vai riepas nav nodilušas, sagrieztas vai saplaisājušas. Pārbaudiet arī, vai tās labi notur gaisu. Atceries, ka riepa ir vienīgais tiešais kontakts ar ceļa virsmu un tām ir jābūt ļoti labā stāvoklī, lai braukšana būtu komfortabla un droša.
Reklāma
Reklāma

 

5. Amortizatori (kalnu velosipēdiem)

  • Dakša un aizmugurējais amortizators: pārbaudiet, vai darbojas bez traucējumiem. Meklējiet, vai nav eļļas noplūdes, un pārbaudiet regulējumus, ja tādi ir pieejami.
  • Apkalpošanas vēsture: vai un kad amortizācija pēdējo reizi ir tikusi apkalpota servisā?

 

6. Citi komponenti

  • Stūre: pārbaudiet, vai tā nav bojāta, un pārliecinieties, vai tā ir droši nostiprināta.
  • Sēdekļa statīvs un sēdeklis: pārbaudiet, vai nav plaisu vai izliekumu. Pārliecinieties, ka sēdeklis ir ērts un nav pārāk nodilis.
  • Pedāļi: pārbaudiet, vai tie griežas brīvi un nav bojāti.

 

7. Izmēģinājuma brauciens

  • Noteikti veiciet kaut nelielu izmēģinājuma braucienu, lai pārliecinātos, ka velosipēds jums labi der un ir ērts braukšanai. Tāpat pārbaudiet vadāmību, bremzēšanu un pārnesumu pārslēgšanu.

 

8. Īpašumtiesības un vēsture

  • Zagta velosipēda pārbaude: pārliecinieties, ka velosipēds nav nozagts. Varat pieprasīt kvīti vai pārbaudīt velosipēda sērijas numuru tiešsaistes datubāzēs.
  • Tehniskās apkopes dati: Ja iespējams, pārbaudiet velosipēda apkopes vēsturi servisos.

Rūpīga pārbaude var palīdzēt jums izvairīties no problēmām nākotnē un nodrošināt drošu un braukšanai patīkamu velosipēdu.

Pērkot lietotu velosipēdu, Veloprofs iesaka to regulāri vest uz profesionālām un ātrām apkopēm vai remontiem kādā no Veloprofs servisa centriem, lai tas kalpotu ilgi un braukšana būtu droša.

Saistītie raksti