Kā pareizi ieziemot velosipēdu
Uzsnidzis pirmais sniegs, un laiks savu velosipēdu nolikt ziemas guļā, lai tad, kad atkal pienāks pavasaris, var to stumt saulītē un droši braukt. Bet kā to pareizi izdarīt?
Lai iemīļotais ritenis pa ziemu nevis rūsētu un bojātos, bet gan
saglabātu savas labās īpašības, pēc sezonas beigām to vēlams
ieziemot, norāda Saulkrastu velosipēdu muzeja eksperts Guntis
Seregins. Viņš stāsta, ka ir aplami uzskatīt: ja esi veicis riteņa
apkopi maijā, pirms sezonas sākuma, ar to pietiek. Seregins norāda,
ka pieredze rāda – ja ar ričuku vasarā ir aktīvi braukts, tad
uzpucēšana būtu pat nevis vēlama, bet gan vajadzīga.
"Liekot velosipēdu ziemas guļā, pirms tam ir jānotīra ķēde,
zobrati, un visi pārējie mehānismi, jo tajos noteikti ir smiltis un
dubļi," zina teikt velosipēdu eksperts, piebilstot, ka, netīrumus
nenotīrot, ritenis var sākt bojāties un pavasarī būšot grūti to
visu dabūt nost. Viņš uzsver, ka, pirms nolikt velosipēdu ziemas
guļā, būtiski ir to arī ieeļļot.
Tāpat braucamrīku nebūtu prātīgi atstāt aukstā un mitrā šķūnītī,
jo mitrumā velosipēda mehānismi var sākt rūsēt, bet sēdeklis
aukstumā saplaisāt. "Ziemā vispareizāk riteni ir glabāt sausā
vietā, un to būtu vēlams pakārt pie sienas vai griestos, lai riepas
neatbalstītos un noņemtu smagumu no ritošās daļas. Tā būs labi gan
ričukam, gan netraucēs pašam," teic Seregins.
Tāpat braucamrīku nebūtu prātīgi atstāt aukstā un mitrā šķūnītī, jo mitrumā velosipēda mehānismi var sākt rūsēt, bet sēdeklis aukstumā saplaisāt.
Ir trīs veidi, kā to izdarīt: vertikāli aiz riteņiem,
horizontāli aiz rāmja augšējās daļas vai stūres un sēdekļa. Pēdējo
meistars iesaka kā ērtāko. Šim nolūkam var izmantot veikalā
nopērkamus āķus, tie ir vieglāk piemontējami vai noņemami, ja vajag
velosipēdu pārvietot citā vietā.
Taujāts par to, vai tiešām šajos apstākļos ar velosipēdu
vizināties nevar, Seregins saka, ka līdz mīmus desmit grādiem var
mierīgi braukt, ja vien braucamrīks apstrādāts ar speciāli aukstam
laikam paredzētām eļļām un smērvielām.
"Es gan īpaši nerekomendēju aizrauties ar velobraukšanu ziemas
apstākļos, jo, pirmkārt, būs auksti pašam, otrkārt, ziemas drēgnums
un uz ielas kaisītā sāls riteņa mūžu krietni saīsinās," klāsta
veloeksperts. Viņaprāt, sāls, kas tiek kaisīta uz ielām, spēj
tehnikai nodarīt lielu ļaunumu, tā iekļūst visneiedomājamākajās
vietās – rumbās, gultņos, vidusasī, zobratos, ķēdē.
"Ja stūrē ziemas laikā, tad patiesībā ir grūti no sāls izvairīties,
un principā katru dienu pēc izbraucieniem to būtu jāmēģina rūpīgi
attīrīt," ir pārliecināts Saulkrastu velosipēdu muzeja
eksperts.