10 padomi drošai velobraukšanai. INFOGRAFIKI
Ceļu satiksmes drošības direkcija (CSDD) sadarbībā ar apdrošināšanas sabiedrību ERGO šajā pavasarī kampaņas “Pieklājība vieno!” ietvaros apkopojusi vienkāršus, bet noderīgus un būtiskus padomus drošai velobraukšanai. Tie aicina satiksmes dalībniekus cienīt vienam otru un kopīgi rūpēties par satiksmes drošību, ņemot ar šo gadu mainītos noteikumus. Aicinām iepazīties ar 10 vērtīgiem padomiem, kas krietni atvieglos ikviena autovadītaja, velosipēdista un gājēja ikdienu.
1. Labais pagrieziens
Autovadītājiem, veicot labo pagriezienu, jādod ceļš kā
kājāmgājējiem, tā arī velosipēdistiem! Ceļu satiksmes noteikumi
nosaka, ka priekšroka ir jādod velosipēdistam, neatkarīgi no tā,
vai viņš brauks taisni vai vēlas griezties pa labi.
2. Kreisais pagrieziens
Kreisais pagrieziens velosipēdistiem ikdienā var sagādāt ne vienu
vien apjukuma pilnu brīdi, tāpēc ir svarīgi saprast visus
iespējamos variantus, kā krustojumā veikt kreiso pagriezienu – no
pirmās vai otrās braukšanas joslas. Ikvienam ir jāizvēlas savām
prasmēm, drošībai un katrai situācijai atbilstošākais nogriešanās
veids.
3. Kustība dzīvojamā zonā
Dzīvojamā zonā māju pagalmos var notikt teju jebkas: spēlēties
bērni, pastaigāties dzīvnieki vai lēni gājēji. Autovadītājam ir
jāatceras, ka gājējiem un velobraucējiem dzīvojamā zonā ir
priekšroka. Arī velobraucējiem jābūt uzmanīgiem, jo gājējiem ir
priekšroka attiecībā pret velosipēdistiem.
4. Pārvietošanās pa
ietvi
Ja velosipēdists ir uz ietves, visdrīzāk tuvumā nav veloceļa,
satiksme uz brauktuves ir bīstama, pārāk blīva vai arī
velosipēdists uz brauktuves nejūtas droši! Šajos gadījumos jābūt
abpusēji pieklājīgiem: velosipēdistiem jāciena gājēji, un
otrādi.
5. Gājējam priekšroka
Velobraucējiem jāņem vērā, ka uz ietves gājējam ir priekšroka. Tas
nozīmē, ka velobraucējam uz ietves jāievēro drošs ātrums un
intervāls. Īpaši uzmanīgiem jābūt, apbraucot bērnus un
dzīvniekus.
6. Skats pār plecu
Ceļu satiksme viennozīmīgi ir drošāka, kad tajā iesaistītie
dalībnieki saprot cits citu. Lūk, piemērs: ja velobraucējs paskatās
pār plecu, visticamāk, viņš plāno veikt pagriezienu vai apbraukt
kādu šķērsli. Autobraucējiem tas būtu jāņem vērā, samazinot
braukšanas ātrumu, lai vajadzības gadījumā varētu laikus nobremzēt
vai apsteigt velosipēdistu.
7. Bīstamās automašīnas durvis
Autovadītājam pirms durvju atvēršanas jāpārliecinās, vai auto
neapbrauc velosipēdists. Velosipēdistam savukārt jāapbrauc mašīna
ar drošu intervālu!
8. Šķēršļu apbraukšana
Velosipēdistam jāapbrauc šķērslis ar lēzenu trajektoriju. Asa
braukšanas virziena maiņa var radīt avārijas situāciju.
9. Aklā zona
Autovadītājs spoguļos redz daudz, bet ne visu, kas notiek viņam
apkārt. Velobraucēj, atceries par “aklajām zonām”, labāk nogaidi,
līdz transportlīdzeklis uzsāk kustību, nekā pārsteidzīgi veic
apbraukšanu!
10. Satiksmes hierarhija pilsētā
Ikvienam satiksmes dalībniekam ir svarīgi laikus nokļūt galamērķī,
tomēr pa ceļam ir jāņem vērā dažādi apstākļi un jābūt gataviem
neparedzētām situācijām. Atceries, velosipēdists ir mazāk
aizsargāts nekā auto un gājējs ir mazāk aizsargāts nekā
velosipēdists! Aicinām rūpēties vienam par otru, lai ceļu satiksme
būtu ērta, patīkama un droša!