Vai ar bojātu vējstiklu var iziet tehnisko apskati?
Izrādās, autovadītāji nav vienisprātis, vai vējstikla bojājums ir pietiekams iemesls transportlīdzekļa tehniskās apskates atteikumam.
„Visvairāk atlīdzību par negadījumiem, kas saistīti ar vējstiklu
bojājumiem, tiek pieteikti laikā no maija līdz augustam, jo tieši
šajā periodā cilvēki vairāk brauc ārpus pilsētas, tādejādi biežāk
pārvietojas pa grants ceļiem. Vējstiklu bojājumus lielākoties gūst
ceļa posmos, ko klāj grants segums, kad no garām vai priekšā
braucošās automašīnas tiek pacelti akmeņi, kas trāpa
transportlīdzekļa priekšējā vējstiklā. Tāpat šobrīd valsts autoceļu
tīklā norit aktīva būvdarbu sezona, kas arī mēdz palielināt risku
gūt automašīnu vējstikla bojājumus. Jāsaka, ka mūsdienās ir
iespējams kvalitatīvs stiklu remonts pie nelieliem vējstiklu
bojājumiem, ja to veic nekavējoties pēc bojājuma iegūšanas.
Tādējādi ir iespēja samazināt radušos zaudējumus, gan arī būtiski
ietaupīt laika resursu vējstikla bojājumu novēršanai,” stāsta Ingus
Savickis, BALTA Atlīdzību direktors.
Runājot par tehniskajām apskatēm, autovadītāju vidū vienprātības
gan nav – 40% ir pārliecināti, ka bojāts vējstikls ir pietiekams
iemesls tehniskās apskates atteikumam, kamēr 24% autovadītāju par
šo apgalvojumu nav pārliecināti.
Komentējot vējstikla bojājumus kā vienu no iemesliem, kāpēc
transportlīdzeklim tiek atteikta tehniskā apskate, CSDD Sabiedrisko
attiecību daļas vadītājs Jānis Aizpors norāda: „Galvenā prasība
attiecībā uz vējstikla bojājumiem – tie nedrīkst ierobežot
autovadītājam redzamību, ietekmēt stikla izturību un apdraudēt
satiksmes drošību!”
Tomēr CSDD vērš uzmanību, ka ikviens gadījums tiek vērtēts
individuāli. „Lai pārbaudītu sava spēkrata drošumu, aicinām
autovadītājus augustā doties uz „Tehniskās apskates nakts”
pasākumiem Cēsīs, Rēzeknē, Tukumā un Rīgā, kur bez maksas būs
iespēja veikt auto diagnostiku un saņemt speciālista konsultāciju,
kā arī noteiktā kārtībā veikt tehnisko apskati,” mudina J.
Aizpors.
Lai izvairītos no iespējamiem vējstikla bojājumiem, BALTA
iesaka:
- Ievērot lielāku distanci ar kravas transportlīdzekļiem un būt īpaši uzmanīgiem situācijās, ja krava nav noslēgta un pastāv iespēja atsevišķu priekšmetu izkrišanai.
- Pārvietojoties pa grants ceļiem, ievērot papildu piesardzību, piemēram, izvēloties ceļa segumam un laika apstākļiem atbilstošu distanci ar priekšā braucošajiem auto.
- Vedot kravu, pārliecināties, ka tā ir kārtīgi nostiprināta.
- Negaisa laikā neatstāt automašīnu zem kokiem un to tuvumā.
- Ja vējstiklā jau ir izveidojušies nelieli bojājumi, nekavējoties vērsties vējstiklu remonta vietās.
- Ievērot kustības ierobežojumus un braukšanas ātrumu ceļa remonta vietās.