Bīstami krustojumi, neregulējamas gājēju pārejas, tumšais laiks. Riski autovadītājiem un gājējiem
Līdz ar pieredzi veidojas teju vai sestā maņa – redzot noteiktus apstākļus, spēt paredzēt to attīstību un iespējamos riskus. Kreisais pagrieziens, gājēju pārejas, mācību iestādes, tumšs un slapjš laiks – par šīm un citām potenciāli bīstamām situācijām stāsta pieredzējušie šoferi.
Autovadītāju video atziņas un padomi:
Bīstami krustojumi
Neregulējamas gājēju pārejas
Diennakts tumšais laiks
Piesardzība ir svarīgāka par pieredzi pie auto stūres, norāda ilggadējie autovadītāji. Tāpēc, pamanot gājēju pāreju, bērnus, vecāka gada gājuma vai iereibušus cilvēkus ielas tuvumā, Drošas Braukšanas skolas pasniedzējs Māris Krauze iesaka vadītājiem noņemt kāju no gāzes pedāļa un būt gatavam nobremzēt. “Šādās vietās ir jābūt gatavam, ka pēkšņi var parādīties gājējs,” stāsta pasniedzējs.
Veicot kreiso pagriezienu, īpaši sastrēgumu laikā, autovadītāja uzmanība vispirms tiek veltīta pretim braucošajam transportam, tādēļ gājēji paliek “otrajā plānā”. Vadītājs cenšas pēc iespējas ātrāk pabeigt manevru, turklāt redzamību apgrūtina citu automašīnu gaismas, tādēļ gājējs bieži vien tiek pamanīts pēdējā brīdī. Raivo Valters, autovadītājs ar 28 gadu stāžu, uzsver, ka vietās, kur auto veic kreiso pagriezienu, arī gājējiem ir jāpārliecinās, ka šoferis viņu ir pamanījis.
Pieredzējuši autovadītāji atzīst, ka kļūdas pieļauj gan
autovadītāji, gan gājēji. “Savstarpēja cieņa un izpratne ir teju
tikpat svarīga kā noteikumu pārzināšana,” uzskata kurjers Jānis
Namiķis. Svarīgi, lai gājēji zinātu ceļu satiksmes noteikumus un
izprastu, kādu manevru veic auto. Savukārt autovadītājam jāapzinās,
ka sabiedriskā transporta pieturvietās, skolu tuvumā un citās
potenciāli bīstamās vietās gājēji var uzvesties neparedzami.
Bieži vien gājēji pārāk paļaujas uz autovadītāju modrību, lieki
riskējot ar savu veselību un dzīvību, novērojuši pieredzējušie
autovadītāji. Tādēļ Māris Krauze atgādina: “Pirms brauktuves
šķērsošanas pa gājēju pāreju, kur satiksme netiek regulēta, arī
gājējiem jāpārliecinās, ka viņš ir pamanīts un ka auto paspēs
nobremzēt. Īpaši svarīgi tas ir slidenos laika apstākļos!”
*Pieredzē dalās Baltic Taxi taksometra vadītājs ar 28 gadu
autovadītāja stāžu Raivo Valters, Drošas Braukšanas Skolas
pasniedzējs ar vairāk nekā 10 gadu pieredzi šajā amatā Māris Krauze
un Velokurjers.lv šoferis ar vairāk nekā 26 gadu autovadītāja stāžu
Jānis Namiķis.