Kam prasīt atbildību, ja nozaudēts sūtījums?
Eksperts arī stāstīja, pie kā vērsties gadījumā, ja interneta veikalā pasūtītā prece netiek piegādāta.
Pie raidījuma “Revidents” veidotājiem vērsies kāds skatītājs, kurš saskāries ar nepatīkamu situāciju - ārzemju interneta veikalā iegādātu preci, kuras vērtība bija ap 100 eiro, nav saņēmis. Izsekojot sūtījumu, atklājies, ka prece it kā pienākusi Latvijā, taču tālāk līdz tās adresātam tā nav piegādāta.
Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisijas Pasta nodaļas vadītājs Bruno Frīdenbergs-Ansbergs stāstīja, ka šādus jautājumus bieži vien risina starptautiskā mērogā. Taču sūtījuma saņēmējam jārēķinās, ka saimnieks nozaudētajai precei un vienlaikus arī tas, kurš var sūdzēties par tās nozaudēšanu un arī saņemt kompensāciju par to, ir sūtītājs: “It sevišķi to jāņem vērā tad, kad jūs kaut ko pērkat interneta veikalā. Tātad - jūs nopērkat kaut kādu mantu interneta veikalā, un šīs te pretenzijas pret to, ka jūs kaut ko neesat saņēmis, ka jums nav šī sūtījuma - tad ir jāvēršas pie šī interneta veikala.”
Eksperts arī dalījās ar piemēru - interneta veikalā tiek iegādātas kurpes un tās netiek piegādātas. Patērētājam ir zināms, ka šo sūtījumu Latvijā piegādās kāds konkrēts eksprespasts, taču šis eksprespasts ir tikai darījuma starpnieks: “Pārdevējs un šīs mantas īpašnieks ir interneta veikals. Es viņam zvanu un saku, kur ir. Viņi saka: “Jā, nu kaut kur pazuda”, lai viņi tad arī risina [šo problēmu] ar pakalpojumu sniedzēju.”
Tas pats attiecas arī uz sūtījumiem, kurus sūta viena fiziska persona otrai. Jau atkal - uz atlīdzību tā nozaudēšanas gadījumā, pretendē tieši sūtītājs, nevis saņēmējs. To paredz gan Ministru kabineta noteikumi Latvijā, gan arī starptautiskie noteikumi, ja šis sūtījums pazudis ārzemēs.
“Revidents” ir izzinošs raidījums, kas katru nedēļu revidē un risina dažādus sadzīviskus, praktiskus un ikdienā noderīgus jautājumus. Raidījums LTV 1 ēterā tiek pārraidīts pirmdienās plkst. 18.55.