Zvaigžņu skaits ne vienmēr ir rādītājs jeb kā izvēlēties viesnīcu atvaļinājumam dažādās pasaules valstīs
Par atvaļinājumu sapņo vairums cilvēku, taču katram ir atšķirīgas prioritātes un priekšstats, kādam šim atvaļinājumam vajadzētu būt. Lai brīvdienu ceļojums attaisnotu cerības, ir svarīgi pārzināt, kas slēpjas zem dažādiem apzīmējumiem viesnīcu un pakalpojumu rezervācijas sistēmās.
Ar atvaļinājuma plānošanas padomiem dalās ceļojumu organizatora
“Kidy Tour” pārdošanas vadītāja Margarita Šteimaka.
Viesnīcu zvaigžņu standarti atšķiras
Katrā pasaules valstī ir atšķirīgi viesnīcu kategoriju standarti,
vienotas izmitināšanas iestāžu klasifikācijas nav.
Lai gan esam pieraduši pie Eiropas Savienības viesnīcu iedalījuma
pēc zvaigznēm, citās valstīs viesnīcas var būt apzīmētas arī
ar burtiem, atslēgām vai kā citādi. Svarīgākais ir tas, ka pat ar
vienādu zvaigžņu skaitu apzīmētu viesnīcu kvalitāte dažādās valstīs
var atšķirties, atkarībā no konkrētajā valstī noteiktajiem
apkalpošanas kritērijiem, numuru izmēriem, sniegto pakalpojumu
klāsta un citiem faktoriem.
Piemēram, latvieši savam atvaļinājumam bieži vien izvēlas
Bulgāriju, taču tur esošās pieczvaigžņu viesnīcas var pielīdzināt
aptuveni 3-4 zvaigžņu viesnīcām Turcijā. Viesnīcās, kurām ir 4-5
zvaigznes, parasti tiek nodrošināti arī izklaides un veselības
pakalpojumi – tajās ir SPA centri un skaistumkopšanas saloni.
Ceļojumu organizatoru interneta vietnēs vai katalogos atsevišķas
piedāvātās viesnīcas atzīmē kā ekonomiskās klases viesnīcas.
Viesnīcas šādi tiek apzīmētas, balstoties uz uzņēmuma darbinieku
novērtējumu un tūristu atsauksmēm. Šīs viesnīcas bieži vien ir
lētākas, taču tajās var būt zemāka pakalpojumu un apkalpošanas
kvalitāte, mazāka ēdienu izvēle, tiek piedāvāts mazāks izklaižu
klāsts.
Līdztekus zvaigžņu skaitam vajadzētu pievērst uzmanību arī tam, ka
atsevišķas viesnīcas orientējas uz konkrētām atpūtnieku auditorijām
un attiecīgi pielāgots ir arī to piedāvājums. Piemēram, ir
viesnīcas, kurās ir noteikti vecuma ierobežojumi un tiek
izmitinātas tikai personas no 16 gadu vecuma. Citās tieši pretēji -
tiek gaidītas ģimenes ar bērniem, kuriem viesnīcas teritorijā ir
izveidoti speciāli baseini, rotaļu laukumi un mini klubi.
Augstāka cena par skatu uz jūru vai dārziem
Viesnīcas var piedāvāt vienvietīgus, divvietīgus numurus vai
apartamentus, kas sastāv no viesistabas un atsevišķas guļamistabas
un kur reizēm var būt arī atsevišķa virtuve. Divvietīgajos numuros
var būt divguļamā gulta vai divas atsevišķas gultas. Daudz retāk
viesnīcās piedāvā trīsvietīgus numurus. Ja vēlaties dzīvot
trijatā
vienā numurā, tad visbiežāk divvietīgajā numurā tiks novietota
papildu gulta, izvelkamais dīvāns vai atpūtas krēsls. Ja ceļojat ar
mazuli, viesnīca jums piedāvās bērnu gultiņu.
Numuri tiek iedalīti standarta un ekonomiskās klases numuros.
Ekonomiskās klases numuri mēdz būt lētāki un vienkāršāki – tie var
būt senāk renovēti, pa logu būs skats uz citu ēku, nevis jūru vai
apstādījumiem. Ekonomiskās klases numuri var būt arī mazāki par tās
pašas viesnīcas standarta numuriem, tiem var nebūt balkona. Līdz ar
to pirms brauciena ir svarīgi precizēt, vai rezervētais viesnīcas
numurs atbilst jūsu vēlmēm.
Kas slēpjas aiz „All Inclusive”?
Bez viesnīcas un numura būtisks atvaļinājuma plānošanas punkts ir
ēdināšana. Ēdināšanas pakalpojumi mēdz būt norādīti viesnīcas
aprakstā. Var pasūtīt viesnīcu bez ēdināšanas (SC – Self Catering),
ar brokastīm
(Breakfast), ar brokastīm un vakariņām (HB - Half Board), vai arī
izvēlēties, lai viss būtu iekļauts (Al – All Inclusive vai UAI –
Ultra All Inclusive).
AI (All Inclusive) – cenā parasti iekļautas
brokastis, pusdienas un vakariņas, vietējā ražojuma dzērieni. Kādi
vietējā ražojuma dzērieni ir iekļauti cenā un kad tie tiek
pasniegti, to nosaka katras viesnīcas administrācija. UAI (Ultra
All Inclusive) – cenā iekļautas brokastis, pusdienas un vakariņas,
vietējā ražojuma dzērieni un var būt iekļauti arī atsevišķi ārzemēs
ražoti dzērieni un/vai papildu pakalpojumi.
Gadās, ka apzīmējumu “viss iekļauts” atpūtnieki saprot burtiski un
cer saņemt ēdienus vai dzērienus jebkurā laikā, piemēram, tikko
pamostoties no rīta sagaida, ka viņiem gultā tiks pasniegts
šampanietis ar zemenēm. Tā nav, tāpēc vienmēr ieteicams uzmanīgi
izlasīt aprakstā sniegto informāciju, kā arī uzdot tūrisma aģentam
papildus radušos jautājumus.
Ēdiens tiek pasniegts noteiktajā laikā viesnīcas restorānos un
bāros. Atsevišķas viesnīcas arī nodrošina iespēju, dodoties kādā
ekskursijā, iesaiņot uzkodas līdzņemšanai, ja viesiem nav iespējas
atgriezties uz ēdienreizi noteiktajā laikā. Tāda pati iespēja
saņemt uzkodas līdzņemšanai bieži vien mēdz būt arī pēdējā atpūtas
dienā, ja no viesnīcas uz lidostu jādodas vēl pirms brokastu
laika.