Sāk darboties Uzticības tālrunis tēviem
Gadu laikā Uzticības tālruņa konsultanti dzirdējuši simtiem stāstus par tēviem un tēva būtisko lomu bērna dzīvē – daži stāsti bijuši iedvesmas, mīlestības, prieka un pateicības pilni, bet citi – ilgu, dusmu, skumju un pamestības sajūtās tērpti. Lai kāds būtu zvanītāja stāsts, nav iespējams nemanīt, cik būtiska loma bērna dzīvē ir tēvam. Tēva klātbūtne, atbalsts, iejūtība, spēcinājuma vārdi un stiprais plecs var bērna ikdienu padarīt drošības, pārliecības, vērtīgu un siltu atmiņu pilnu. Tomēr bieži bērni jūt vārdos neizsakāmu robežu starp sevi un tēvu.
Bērnu pieredzes ir dažādas, taču nav noliedzams, ka katrs no bērniem, kas dalījies ar savu pieredzi, savu tēti mīl un ilgojas pēc patiesas saiknes un atbalsta. Līdzīgi bijuši arī tēvu stāsti – vēlme censties bērna labā, mīlestība, tomēr arī bailes lūgt atbalstu, izrādīt siltumu un apjukums par to, kā ar bērnu veidot attiecības izskanējis simtiem zvanos.
Lai atbalstītu tēvus, ik gadu tiek rīkota kampaņa, kuras mērķis ir stiprināt, būt blakus un kopīgi meklēt risinājumus – ar Uzticības tālruņa konsultantiem iespējams runāt gan par grūtībām, attiecību stiprināšanu, gan bērna vajadzībām, kuras tik būtiski saprast, lai būtu iespējams veidot saikni.
Kampaņa sniedz tēviem iespēju ar Uzticības tālruņa konsultantiem kopīgi pārrunāt dažādus tematus, kas saistīti ar tēva lomu bērna dzīvē.
Nereti tēvi vēlas uzzināt vairāk par to, kā veidot emocionāli siltas attiecības ar savu bērnu, kā risināt konfliktsituācijas, noteikt robežas vai ieviest pozitīvo disciplinēšanu, kā palīdzēt, ja bērnam ir grūtības ar vienaudžiem, kā arī par virkni citu jautājumu. Tāpat tēvus nereti interesē jautājumi par bērnu attīstības fiziskajiem, garīgajiem un emocionālajiem aspektiem, rīcību gadījumā, ja bērns ir cietis no fiziskas, emocionālas vai seksuālas vardarbības, dažādas bērna emocionālās problēmas, grūtības interneta vidē un rīcības stratēģijas.
Uzticības tālrunis 116111 ir bezmaksas tālruņa līnija, kas ir anonīma un darbojas visu diennakti. Darbadienās no pulksten 12.00–20.00 ar Uzticības tālruņa speciālistiem iespējams sazināties arī izmantojot tiešsaistes konsultācijas – čata logs meklējams mājaslapā www.uzticibastalrunis.lv, vai lejupielādējot bezmaksas aplikāciju “Uzticības tālrunis”, kā arī vēršoties pēc palīdzības e-pastā – uzticibaspasts116111@bti.gov.lv