Par ko Pacientu ombudam visvairāk sūdzas bērnu vecāki
Bērnu veselības aprūpe ir otrā lielākā konsultāciju tēma (11%). Saistīti ar bērnu veselības aprūpi jāvērtē arī pakalpojumu pieejamība, ārstniecības kvalitāte, saskarsme un attieksme, ārstniecības procesa neskaidrības, nepiemēroti sadzīves apstākļi ārstniecības iestādē/nodaļā, par ko Pacientu ombudam ziņojuši bērnu vecāki.
Problēmu loks
Viena no problēmām, kas visbiežāk aktualizēta no bērnu vecākiem ir par pakalpojumu pieejamību - jautājumi par to, kā savlaicīgi saņemt ārsta/speciālista konsultāciju vai nepieciešamo izmeklējumu, kāda ir pieraksta kārtība un rindu veidošanās.
Bērnu vecāki vairākos gadījumos interesējušies arī par to, vai bērniem pienākas valsts apmaksāti pakalpojumi, izskanējuši jautājumi par tiesībām uz ģimenes ārsta mājas vizītēm un atsevišķos gadījumos par neapmierinātību, ja tiek prasīta samaksa par veiktām manipulācijām.
Lielā daļā gadījumu vērojams bērnu vecāku informācijas trūkums par pakalpojumiem, kas bērniem pienākas par valsts finansējumu un kas ne, ir novērotas domstarpības ar ārstniecības iestādi par to, ka netiek nodrošināta pakalpojumu cenrāža publiska pieejamība vai arī bērnu vecāki par to sarunā ar personālu netiek informēti.
Novērojumi liecina, ka sadzīves apstākļu dēļ (nepiemērota gaisa temperatūra, pelējums, karstā ūdens bojājumi u.c.) bērnu vecāki ir noraizējušies par ārstniecības efektivitāti, iesaistījušies arī kopīgās sarunās ar ārstniecības iestāžu nodaļu vadību un citām atbildīgajām personām.
Rupjā ārstu attieksme
Līdzīgi kā 2012.gadā, bērnu vecāki pauduši neapmierinātību arī par ārsta saskarsmi ar bērnu, norādot uz neiecietīgu un rupju attieksmi, kā arī aizliegumu vecākiem būt klāt manipulāciju veikšanas brīdī. Sadarbībā ar ārstniecības personālu, skaidroti jautājumi par nepilngadīgo pacientu tiesībām un ārstniecības personāla rīcību gadījumos, ja pacients ir agresīvs un fiziski ietekmē aprūpes personālu.
Kopš 2008.gada nodibinājums Pacientu ombuds mēģina rast jaunus mehānismus pacientu apmerinātības celšanai, sūdzību analīzei un proaktīvai pacientu tiesību veicināšanai. Tas strādā, lai pozitīvi ietekmētu veselības aprūpes kvalitāti, pakalpojumu pieejamību un radītu atbalsta sistēmu gan pacientiem, gan mediķiem, labākai un efektīvākai sadarbībai.