Speciālists atsakās pieņemt pirms gada izsniegtu ģimenes ārsta nosūtījumu. "Vai tas ir likumīgi?" jautā lasītāja

Dažkārt rinda pie vajadzīgā speciālista ir tik gara, ka var paiet pat gads kopš dienas, kad ģimenes ārsts uzrakstījis nosūtījumu. Ko darīt, ja speciālists prasa jaunu? Vai tas ir likumīgi?
Ģiemenes ārsta nosūtījums ir derīgs līdz brīdim, kad nepieciešamais veselības aprūpes pakalpojums tiek saņemts.

FOTO: Shutterstock.com

Ģiemenes ārsta nosūtījums ir derīgs līdz brīdim, kad nepieciešamais veselības aprūpes pakalpojums tiek saņemts.

“2022. gada. 27. oktobrī ārsts nosūtīja pie fizioterapeita, 2023. gada 5. aprīlī pierakstījāmies un gaidījām rindā līdz pat 2023. gada 2. novembrim, kad tikām, taču nosūtījumam bija beidzies derīguma termiņš (viens gads) un fizioterapeite lūdza atnest jaunu. Nacionālā veselības dienesta mājaslapā atradu informāciju par to, ka derīguma termiņš nosūtījumiem nav noteikts. Cik pareizi rīkojās fizioterapeite, un kas jādara pacientam?” portālā LVportals.lv jautā Svetlana. 

 

Derīguma termiņš nosūtījumam patiešām nav noteikts, proti,

 

tas ir derīgs līdz brīdim, kad nepieciešamais veselības aprūpes pakalpojums tiek saņemts, neatkarīgi no tā, cik ilgs laiks pagājis. 

 

Taču jāņem vērā, ka ārsta tiesības ir izvērtēt, vai izsniegtais nosūtījums joprojām ir aktuāls.

 

Reklāma
Reklāma

Minētajā gadījumā ārsts, iespējams, uzskatīja, ka pa šo laiku varētu būt mainījušies apstākļi un nozīmētais veselības aprūpes pakalpojums vairs nav aktuāls, taču saskaņā ar Pacientu tiesību likumu ārstam tas būtu jāizskaidro arī pacientam.

 

Jebkurš konflikts vai nevienprātība jārisina attiecīgajā ārstniecības iestādē, tāpēc ieteicams vērsties pie ārstniecības iestādes vadības.

Ja ārstniecības iestāde pietiekami neiesaistās problēmas risināšanā un rodas šaubas par tās darbību un sniegto veselības aprūpes pakalpojumu kvalitāti, tad ar iesniegumu jāvēršas Veselības inspekcijā.  

 

Avots: LVportals.lv

Saistītie raksti