11 kaitinoši ieradumi, kuru dēļ kolēģi tevi pacieš kā zobu sāpes
Daži biroja etiķetes aspekti ir saistīti ar paaudžu atšķirībām, savukārt citi ir izturējuši laika pārbaudi. Lielākā daļā gadījumu tāds mūsu uzvedības modelis, kādu izvēlamies, komunicējot ar draugiem un ģimenes locekļiem, tomēr neiederēsies darba vidē. Taču problēma ir tā, ka cilvēki, kuri darbavietā neadekvāti uzvedas, bieži vien pat neapjēdz, ka ar savu rīcību šauj pār strīpu, raksta "The Business Insider".
Piedāvājam dažus piemērus, kā nevajadzētu izturēties darbavietā, ja nevēlies zaudēt kolēģu cieņu un likt apkārtējiem tevi paciest kā zobu sāpes.
Pārāk daudz detaļu, stāstot par savām brīvdienām,
bērniem utt.
Nebeidzama stāstīšana par to, cik jautri pavadīji nedēļas nogali,
bilžu rādīšana telefonā, kā kopā ar bērniem ballītes laikā taisīji
selfijus, pēdējā randiņa pārstāsts visos sīkumos... Tas viss,
protams, ir interesanti – bet... tikai tev. Citiem šāda lielīšanās
liks secināt, ka patiesībā esi narciss, kuram nemitīgi vajag
uzmanību.
Turklāt, ja kolēģiem regulāri atklāsi pārāk daudz privātu detaļu, viņi var secināt, ka esi garīgi nenobriedis cilvēks, kuram ir problēmas ar diskrētuma ievērošanu. Labākais veids, kā saprast, vai tas, ko gribat citiem stāstīt, viņus patiešām interesē, ir pastāstīt sarunas interesantāko daļu un tad pavērot, vai cilvēki turpina klausīties.
Nebeidzama sūdzēšanās. Dari kaut ko, nevis
īdi
Protams, cilvēkiem ir tiesības darbā reizēm paust savu
neapmierinātību, lai noteiktas lietas tiktu mainītas, pilnveidotas
un tamlīdzīgi.
Taču ir cilvēki, kuri sūdzas teju par visu, un bez jebkāda pamata. Ja tev kaut kas nepatīk, tad ķeries pie rīcības – izdomā, kā to mainīt, un dari to, nevis staigā apkārt īdēdams.
Meli un zaglīgums. Piemēram, krūzīšu čiepšana no biroja
virtuves
Ir cilvēki, kuri uzskata, ka nevainīga melošana ir normāla un
pieņemama lieta. Visi taču reizēm mēdzam pārspīlēt, vai ne? Kas tur
slikts? Taču ir cilvēki, kuri melus uzskata par meliem, viņi nespēj
vienkārši “pieciest” nepatiesību un izlikšanos.
Tāpat arī ir cilvēki, kuri uzskata, ka tas nav nekas īpašs – ņemt no darbavietas dažādas lietas un nest tās mājās (kancelejas preces, kolēģiem piederošas vai biroja inventārā esošas krūzītes u.tml.).
Sīkas neētiskas darbības tomēr ir un paliek neētiskas darbības un, ja kolēģi redzēs, ka šādi rīkojies, viņi secinās, ka neētiski izturēsies arī nopietnās situācijās.
Slinkošana un savu darbu "uzkraušana"
citiem
Katram savu darbu jau tāpat ir pāri galvai, tāpēc pārsvarā tomēr
cilvēkiem nav ne laika, ne vēlēšanās darīt vēl arī savu kolēģu
nepaveikto. Komandā strādājoši cilvēki lieliski redz, kurš no
visiem savus darbus neizdara.
Šāda slinkošana radīs tikai spriedzi kolēģi vidū. Neuzkrauj savus darbus citiem vai arī meklē darbu, kas tevi pietiekami motivēs neslinkot.
Kavēšanās. Termiņi, sapulces... Pārējiem vienkārši
apniks to visu tev atgādināt
Ja regulāri kavē darbu, sapulci, termiņus, pārējiem apniks tev par
visu atgādināt. Šādas uzvedības dēļ kolēģiem šķitīsi egoistisks,
neorganizēts cilvēks, kurš neciena pārējos.
Mūsdienās ir bezgalīgi daudz iespēju nodrošināt, lai tu visur ierastos laikus. Centies šīs iespējas izmantot vai arī tev neviens vairs neuzticēsies.
Publiskas histērijas lēkmes
Katram dzīvē gadās grūti mirkļi. Ja reizēm darbā gadās ļauties
emocijām vai nobirdināt kādu asaru – nekas traģisks, tas ir tikai
cilvēciski.
Taču nemitīga staigāšana saraudātām acīm, atklāta elsošana vai pat publiskas histērijas lēkmes nudien liks cilvēkiem no tevis novērsties.
Aprunāšana. Vai tev var uzticēt sensitīvu
informāciju?
Citiem varbūt interesē klausīties, kā tu aprunā Jāņa amata
paaugstinājumu vai Kristīnes ģimenes problēmas, taču atceries, ka
vienlaikus cilvēki pēc tā spriež arī par tevi. Un secina, ka tev
nevar uzticēt sensitīvu informāciju.
Lamāšanās
Mūsdienās nevienu vairs nepārsteidz lamuvārdi pat televīzijā, kur
nu vēl darbavietā. Taču cilvēku prātos tā tomēr tiek klasificēta kā
neadekvāta uzvedība.
Ja nepratīsi atšķirt, kurā situācijā drīkst un kurā nevajadzētu lietot necenzētus vārdus, tevi vairs neaicinās uz augstāka līmeņa sapulcēm. Savukārt pieklājība un diskrētums ļaus iemantot cieņu apkārtējo acīs.
Nepiemērots apģērbs. Labāk ģērbies mazliet svinīgāk,
nekā pieprasīts
Lieliski, ka lielākajā daļā biroju mūsdienās vairs netiek
pieprasīts, lai visi staigātu uzvalkos, kostīmos un nēsātu
kaklasaiti.
Taču ierasties darbā sportatērpā vai pat pidžamai līdzīgā apģērbā gan nevajadzētu – pat piektdienā ne. Vienmēr ir labi ģērbties mazliet svinīgāk, nekā tiek pieprasīts.
Divkosība. Rādi piemēru ar darbiem, nevis ar tukšām
runām
“Dari tā, kā es teicu, bet pats neizdarīju” – šis princips nav
labākais veids, kā palīdzēt citiem. Šāda attieksme pazeminās tavu
autoritāti.
Rādi piemēru ar saviem darbiem, bet ne vārdiem. Esi patiess, un cilvēki tevi cienīs.
Vainot citus, nevis uzņemties atbildību par saviem
darbiem
Cienīti un augstu novērtēti ir tie cilvēki, kuri uzņemas atbildību
par saviem darbiem. Vienmēr vainojot citus, tu patiesībā izrādīsi
savu bezatbildīgumu un maziskumu.
Karjeras iespējas paveras tiem, kuri spēj cilvēkus apvienot, nevis sarīdīt citu pret citu.
Informācija no portāla Jauns.lv