Saldējums latviešiem liek aizmirst par diētām; garšai un cenai ir nozīme

Karstajās vasaras dienās saldējums ir lieliska izvēle, jo tas vienlaikus ir neliela maltīte, un patīkams atveldzējums no tveices. Kā atklājusi jaunākā “Lidl” un pētījumu kompānijas “Norstat” veiktā klientu paradumu aptauja, saldējums Latvijā ir tik spēcīgs vilinājums, ka liek aizmirst par tajā esošo cukura un kaloriju daudzumu.
Aptaujā arī noskaidrots, ka galvenie parametri saldējuma izvēlei Latvijā ir garša (58%) un cena (23%).

FOTO: Publicitātes foto

Aptaujā arī noskaidrots, ka galvenie parametri saldējuma izvēlei Latvijā ir garša (58%) un cena (23%).

Tikai 1% no aptaujas dalībniekiem atzina, ka, izvēloties saldējumu, tie pievērš uzmanību tauku saturam, un tikai 3% izpēta cukura daudzumu šajā kārumā. Tikmēr vegānisko saldējumu arī izvēlas 1% aptaujas dalībnieku (tikai sievietes!), un visvairāk vegānu, spriežot pēc atbildēm, dzīvo Zemgalē – 3% no zemgaliešiem ir norādījuši, ka izvēlas vegāno saldējumu. 
 

Aptaujā arī noskaidrots, ka galvenie parametri saldējuma izvēlei Latvijā ir garša (58%) un cena (23%). 


 

Tendences

Saldējuma kategorijas attīstību šobrīd visā pasaulē ietekmē pieprasījums pēc inovatīvām garšām un produktiem ar samazinātu cukura un tauku daudzumu, kas, protams, ir jaunie ražotāju izaicinājumi. 
 

“Vasara un karstuma “viļņi”, protams, ietekmē pieprasījumu pēc saldējumiem. Esam novērojuši, ka bez jau populārajām klasiskajām vaniļas un šokolādes garšām arvien populārākas kļūst arī eksotiskākas izvēles kā kokosriekstu vai mačas tējas garšu saldējumi, mango sorberti. Savu uzvaras gājienu pašlaik svin uz augu bāzes ražoti saldēti deserti – neoficiāli pazīstami arī kā augu izcelsmes saldējums – tā ir nozīmīga un augoša tendence saldējuma pasaulē, kuru novērojam arī savu klientu vidū,” norāda “Lidl Latvija” Komunikācijas departamenta vadītāja Dana Hasana. 
 

Reklāma
Reklāma

Vienu vai iepakojumu? 

Atbildot uz jautājumu par saldējuma iegādes paradumiem,  nedaudz vairāk kā puse (52%) aptaujas dalībnieku Latvijā  ir atzinuši, ka saldējumu pērk pa vienam iepakojumam tieši tad, kad vēlas to apēst. 
 

Taču gandrīz otra puse aptaujāto saldējumu pērk uzreiz lielākos daudzumos un veido mājās uzkrājumus, ko apēst vēlāk vai izmantot saldējuma kokteiļu gatavošanā. 
 

Aktīvākie saldējuma rezervju veidotāji ir 30-39 gadus veci un dzīvo Pierīgā – acīmredzami tās ir ģimenes, kurās vecāki rūpējas par saldējuma krājumiem mazajiem un lielajiem kārumniekiem. Saldējumu krājumiem vairāk iegādājas sievietes (47%) nekā vīrieši (43%). 
 

*Aptauja veikta 2024. gada jūlijā, tajā piedalījās 1001 respondents visā Latvijā.

Saistītie raksti