Piecas biežāk pieļautās kļūdas, uzsākot "mammu biznesu"

"Mēs, aktīvās sievietes, bieži saskaramies ar izaicinājumu iespēt visu – būt izcilas sievas un mammas, būt veiksmīgas karjerā, gūt prieku no hobijiem un vēl piekopt veselīgu dzīvesveidu. Viens no risinājumiem, kas šo vēlmi padara iespējamu, ir sava hobija pārvēršana biznesā," pieredzē Mammamuntetiem.lv dalās mentore Jana Golubeva, Mentore.lv radītāja. Tādējādi tas var kļūt par daļu no veiksmīgas karjeras un sniegt gan gandarījumu, gan pašrealizāciju, gan arī finansiālo neatkarību.
Lai jaunais bizness būtu veiksmīgs, svarīgi jau pašā sākumā neuzkāpt uz tipiskajiem ‘grābekļiem’, kas bieži vien noved pie haosa, ieteikumos dalās mentore Jana Golubeva.

FOTO: Publicitātes foto

"Lai jaunais bizness būtu veiksmīgs, svarīgi jau pašā sākumā neuzkāpt uz tipiskajiem ‘grābekļiem’, kas bieži vien noved pie haosa," ieteikumos dalās mentore Jana Golubeva.

Lai jaunais bizness būtu veiksmīgs, svarīgi jau pašā sākumā neuzkāpt uz tipiskajiem ‘grābekļiem’, kas bieži vien noved pie haosa, nenodrošina vēlamos rezultātus, nesakrīt ar izsapņotajām vīzijām un galu galā noved pie motivācijas zuduma. Turklāt tad cieš ne vien karjeras joma, bet arī visas pārējās, jo mūsu enerģija ir pazudusi sajūtā, kad visu dienu kaut ko darām, bet rezultāta nav.

 

Kur rodas biežākās kļūdas?

Apkopojot vairāk kā 40 Latvijas uzņēmīgo mammu biznesa pieredzi, neatkarīgi no tā, vai tās ir jogas nodarbības, rotaļlietu vai sienas dekoru ražošana vai attālinātu konsultāciju sniegšana, kā lielākā problēma izgaismojas nesakārtotas un haotiskas darbības bez noteikta fokusa. Cēlonis šim visbiežāk ir nepārdomāts un nepielāgots savai situācijai kāds no 5  biznesa izveides posmiem.

 

  • Neskaidrs mērķis

Ja mērķis nav nodefinēts precīzi un pārdomāti, ņemot vērā savas iespējas, savu piedāvājumu, situāciju tirgū, tas nav izmērāms un konkrēts laikā, nav iespējams arī noteikt konkrētas darbības, kas jāveic, lai to sasniegtu. Tas ir līdzīgi kā doties no punkta A, bet nezināt, kur atrodas punkts B, tomēr cerēt, ka ejam pareizā virzienā. Reizēm ir neskaidrs ne vien mērķis, bet arī motivācija, kāpēc to vēlamies sasniegt. Šis ir milzīgs enerģijas resurss, bez kura ļoti ātri izsmelsim savas rezerves, ja kaut kas neies tik gludi kā plānots.

 

  • Nepārdomāts biznesa modelis

Reizēm esam tik ļoti aizrāvušās ar savu hobiju vai biznesa ideju, ka aizmirstam par savu mērķauditoriju. Kas ir mūsu mērķauditorija, vai arī viņiem mūsu piedāvājums šķiet saistošs un vērtīgs, vai viņi par to gatavi maksāt, vai tas sakrīt ar mūsu plāniem par ieņēmumiem? Šie ir jautājumi, uz kuriem bieži jaunās uzņēmējas nevar konkrēti atbildēt un šeit, savukārt, nāk prātā salīdzinājums ar mēģinājumu iešaut vienu bultu vairākos mērķos. Visdrīzāk trāpīsim ne tur, ne tur…

 

  • Nesakārtota ikdiena

Šeit visbiežāk nonākam divos grāvjos – vai nu mēģinām jauno lomu iespiest jau esošajā piesātinātajā ikdienas dzīvē, nemēģinot to pārkārtot un pielāgot, līdz ar to jaunajam biznesam pieslēdzamies periodiski un nepietiekami. Šādā situācijā uz rezultātiem diez vai varam cerēt. Vai arī azartiski ķeramies klāt jaunā biznesa attīstīšanai, ziedojot savu miegu, atpūtu, nodarbes, kas uzlādē un reizēm arī laiku ģimenei. Šeit rezultāti biznesā, iespējams, neizpaliks, bet cietīs viss pārējais, kas var novest pie izdegšanas un nepieciešamības glābt visu novārtā atstāto.

Reklāma
Reklāma

 

  • Nesaprotama komunikācija

Mūsdienu strauji mainīgā sociālā vide nepieļauj haotisku, neregulāru komunikāciju ar saviem pircējiem. Pret tiem jāizturas līdzīgi kā pret savu ģimeni, kura prasa uzmanību regulāri. Nedalīta uzmanība katru dienu kaut dažas minūtes ļaus izvairīties no attiecību problēmām un to ilgstošas risināšanas vēlāk. Tāpat arī ar uzmanību mūsu mērķauditorijai, regulāra komunikācija ļaus ietaupīt līdzekļus uz milzīgām kampaņām, kuras bieži vien jaunās uzņēmējas nemaz nevar atļauties.

 

  • Neatbilstošs pārdošanas kanāls

Šajā posmā visbiežākā kļūda ir vēlme visu izdarīt pašai – izveidot pārdošanas kanālu, piemēram, mājas lapu vai Etsy veikalu, sakonfigurēt atslēgvārdus, sarakstīt uzrunājošus tekstus, izveidot pārdodošu struktūru. Ja vēlme ir sagatavot tiešām pārdotspējīgu kanālu, nežēlo laiku konsultācijai ar speciālistu, kurš ir veltījis gadus, lai konkrēto kanālu izpētītu, kurš ir uzkāpis uz neskaitāmiem ‘grābekļiem’ un nonācis līdz pierādāmiem rezultātiem. Šis ceļš būs daudz efektīvāks un ietaupīs gan laiku, gan naudu.  

 

Ko darīt, lai kļūdas nepieļautu? 

Ieplāno laiku sava biznesa auditam. Soli pa solim iedziļinies katrā no iepriekš minētajiem posmiem. Nebaidies lūgt padomu, ja kādā no tiem pietrūkst zināšanas vai pieredze. Ar piemērotu atbalstu ceļš būs daudz ātrāks un efektīvāks. Meklē savu mentori, kas palīdzēs ietaupīt gan laiku, gan naudu, nodrošinās tevi ar pārbaudītiem instrumentiem, parādīs īsceļus un aizvedīs līdz mērķim!

 

Elīna Neiberga, 5 bērnu mamma un Littleberry zīmola radītāja un vadītāja:

Kā vienu no savām atziņām varu minēt to, ka ir jābūt patiesi drosmīgai atzīt, ka visu viena nevari, tādēļ nav jākautrējas vai jākaunas lūgt atbalstu, palīdzību un konsultācijas arī tad, ja šķiet, ka šajā jomā jau nu gan zini visu. Skats no malas var dot jaunu impulsu un idejas attīstībai!


Raksts tapis sadarbībā ar www.mentore.lv ekspertēm uzņēmēju un mentori Janu Golubevu un dzīves līdzsvara kouču Kristīni Vilcāni.

Mentore.lv ir paredzēta uzņēmīgām sievietēm, kas vēlas iegūt finansiālu neatkarību, kā arī realizēt savas prasmes un talantu izcilās precēs vai pakalpojumos. Praktiskās apmācības un darba sesijas kopā ar mentore.lv, ļaus Tev ātrāk un efektīvāk atrast savu formulu un īsceļus, lai Tu pati varētu veiksmīgi attīstīt savu biznesu un efektīvi īstenot biznesa modeli, sasniedzot auditoriju Latvijā un ārvalstu tirgos.

Saistītie raksti