Savs bizness? Tagad ir īstais laiks...
Nesen viena paziņa, kas izgājusi masāžas kursus un saņēmusi sertifikātu, kas ļauj uzsākt privātpraksi, man prasīja izlīdzēt ar padomu kā uzsākt biznesu, jeb citiem vārdiem – kā tikt pie klientiem.
Sākšu ar nelielu atkāpi. Meitene, par kuru es stāstu, strādāja
veikalā par pārdevēju vai krogā par oficianti. Tas nav būtiski.
Viņa zaudēja darbu. Parasta situācija šodien Latvijā. Ko šādās
situācijās dara ierindas latvietis? Sēž Internetā, lamā valdību un
gaužas par grūto dzīvi. Ko darīja meitene? Iestājās kursos,
pabeidza un tagad rosās savā mazajā biznesiņā. Saprotams, ka
konkurence šajā jomā nav no mazajām – ārstnieciskās, austrumu,
ūdens un pat erotiskās masāžas piedāvā ik uz stūra. Tātad,
pirmkārt, bija jāatrod niša, kurā darboties. Jāsaprot, kas ir tieši
viņas klients. Tā kā naudas sava salona atklāšanai viņai nebija,
savukārt erotiskā masāža nevilināja, atlika mājas vizītes pie
sievietēm. Mazāka iespēja nokļūt divdomīgās un pat bīstamās
situācijās.
Saprotams, ka, pirmkārt, domāju par to, kā sasniegt vēlamo efektu
ar tiem ieročiem, ko pats piedāvāju. Tātad, kādas ir iespējas
atrast klientus draugiem.lv vidē? Lai gan tas mazliet izskatās pēc
reklāmas, manuprāt, ar mūsu piedāvātajām iespējām pilnīgi pietiek.
Tā kā meitene šobrīd strādā vaiga sviedros un ir aizmirsusi niecīgo
pārdevējas algu un to, ka valstī ir krīze, atļaušos pāris padomus
ieteikt arī jums. Tikai atcerieties, ka ir nepieciešama drosme un
uzņēmība, bez tām visiem padomiem nav nekādas vērtības. Ejam pa
soļiem.
Nebaidies riskēt un uzsākt savu biznesiņu. Šis ir laiks, kad jāsāk jaunas lietas.
1) Profila izveidošana.
Tas ir pirmais svarīgais solis. Nav runa par kaut kāda jauna
profila veidošanu, bet gan par sava atbilstošu pārveidi. Profila
informācijā vari norādīt visu, kas attiecas uz lietu. Ieliec albumā
bildes, kurās Tu veic masāžu, piemēram, draudzenei. Tikai vēlams,
lai tās būtu kvalitatīvas, gaišas, nebūtu piedauzīgas un patiešām
būtu tavējās. Tie nav sīkumi, jo bieži vien izvēli nosaka detaļas.
Ja bildes būs veidotas ar mobilo telefonu istabā, kura piemētāta ar
netīro veļu, tas radīs nepareizu priekšstatu un atgrūdīs
potenciālos klientus. Izmanto dienasgrāmatu, lai ievietotu
paplašinātu informāciju par piedāvātajiem pakalpojumiem. Arī
dienasgrāmatu vari papildināt ar ilustrācijām.
2) Draugu informēšana.
Pirmos klientus Tu visticamāk, vari atrast savu draugu vidū. Draugi
neapvainosies, ja korektā formā viņiem pastāstīsi, ka esi uzsākusi
biznesu, ka meklē klientus u.t.t.
3) ZIP.lv sludinājums
Sludinājumu ievietošana ir bez maksas, tos var labot, mainīt,
papildināt u.t.t. līdz ar to tā ir lieliska iespēja izmēģināt
dažādus risinājumus, kas piesaista potenciālos klientus. Pamaini
tekstus, bildes, akcentus... Atceries, ka informācija nedrīkst būt
nepatiesa, pēc tam nāksies taisnoties un visticamāk arī zaudēt it
kā piesaistītos klientus. Labāk ir piesaistīt mazāku uzmanību, bet
zināt, ka tie, kas interesējas patiešām ir tavi potenciālie
klienti. Vari noziedot 49 santīmus un izcelt savu sludinājumu. Ja
šī nauda palīdzēs piesaistīt vismaz vienu klientu, tā būs
atpelnīta.
Ja tava biznesa mērķauditorija ir mammas un tēti un, ja godīgi, tad grūti iedomāties, kam gan mēs neesam mērķauditorija, šīm ir ideāla vieta reklāmai.
4) Mini reklāmas
Mini reklāmas, protams, ir visspēcīgākais mazā uzņēmēja ierocis.
Mazajam/vidējam biznesam nav neviena reklāmas veida, kas ar to
varētu būt salīdzināms gan cenas, gan arī efektivitātes ziņā. Tu
var izvēlēties draugiem.lv mini reklāmu vai arī ievietot
to šeit – mammam.lv/tetiem.lv. Katram no šiem
piedāvājumiem ir savi plusi. Draugiem.lv reklāmu var
ielikt sākot no Ls 5 un saņemt 100 garantētus unikālos klikšķus.
Tas nozīmē, ka reklāma portālā atrodas tieši tik ilgi, kamēr 100
dažādi cilvēku uz tās nospiež. Tu vari izvēlēties vecumu, dzimumu
un dzīvesvietu draugiem.lv lietotājiem, kam šo reklāmu rādīt.
Pareizi noformulējot reklāmas tekstu Tu vari izvairīties no
nejaušajiem klikšķinātājiem. Atšķirībā no baneru reklāmas, kuras
mērķis ir piesaistīt iespējami lielu auditoriju, šajā gadījumā ir
svarīgi, lai klikšķina tikai tie, kam patiešām šis piedāvājums ir
svarīgs. Tātad, informācijai jābūt precīzai. Saite no reklāmiņas
var aizvest uz jau izveidoto zip.lv sludinājumu, kurā ir
bildes, paplašināta informācija un pat video.
Mammām.lv/tētiem.lv mini reklāmas var izvietot uz
laiku (par 20 ls mēnesī), nevis maksāt par klikšķiem. Tas nozīmē,
ka ļoti iespējams, ka to skaits ir lielāks. Bet ja tava biznesa
mērķauditorija ir mammas un tēti un, ja godīgi, tad grūti
iedomāties, kam gan mēs neesam mērķauditorija, šī ir ideāla vieta
reklāmai. Galu galā mēs šeit nākam meklēt noderīgu informāciju un
arī reklāma tāda var būt. Es ieteiktu paeksperimentēt: ielikt
reklāmiņu gan vienā, gan otrā vietā. Pamēģini arī google
reklāmas. Ieliec sludinājumus arī citos servisos. Salīdzini atdevi.
Izvērtē. Rīkojies kā pienākas uzņēmējam – nauda ir jāiegulda tā,
lai katrs santīms atnestu vismaz divus.
Nebaidies riskēt un uzsākt savu biznesiņu. Šis ir laiks, kad jāsāk
jaunas lietas. Tu noteikti nenožēlosi, jo nožēlot vajag tikai to,
kas nav izdarīts – no tā neko nevar iegūt un neko nevar mācīties.
Tu to noteikti vari.
Noderīgas saites:
mammam.lv/tetiem.lv reklāmas nodaļa
draugiem.lv mini reklāmas