Vai braukšanas ātrums Latvijā par lēnu?

Ik pa laikam man gadījies dzirdēt dažādus izteikumus par atļauto braukšanas ātrumu. Pārsvarā par to, ka pie mums tas ir pārāk mazs un citur Eiropā, redz, esot ceļu pat bez ātruma ierobežojuma.

Foto no personīgā arhīva

FOTO: Mammamuntetiem.lv

Foto no personīgā arhīva

Taisnību sakot, arī man kādreiz tā likās, taču laiki mainās, un esmu sapratis, ka viss nav atkarīgs tikai no viena indivīda vai vienas automašīnas uz ceļa.

Nesen pabiju uz viena no tiem slavenajiem ceļiem, kur nav ātruma ierobežojuma. Pavisam cita braukšana — ceļam vismaz divas joslas katrā virzienā, ar kārtīgu barjeru pa vidu, līdzens ceļa segums, cita braukšanas kultūra un zvēru žogs gar malām. Latvijā diemžēl nevaru iedomāties nevienu ceļu, kur sastopamas visas šīs nosauktās lietas. Pārsvarā uz Latvijas ceļiem nav vairāk par vienu no tām. Ja ir līdzens ceļš, tad tikai viena josla katrā virzienā. Ja ir divas joslas katrā virzienā, tad nav līdzens ceļš. Uz zvēru žogu nav ko cerēt vēl ilgi, bet braukšanas kultūra tikai sāk pilnveidoties.


Lielākā daļa satiksmes dalībnieku uz Latvijas lielceļiem pārvietojas ar ātrumu ~100 km/h un katrs jūsu apdzīšanas manevrs ar iebraukšanu pretējā joslā ir potenciāli bīstama situācija.

Ar to visu gribu pateikt, ka pat tad, ja jūsu auto brīvi var attīstīt, teiksim, 160 km/h, tas nebūt nav tik droši kā līdzīgs ātrums uz ceļa, kur visi šie kritēriji ir vienkopus. Atcerieties arī, ka lielākā daļa satiksmes dalībnieku uz Latvijas lielceļiem pārvietojas ar ātrumu ~100 km/h un katrs jūsu apdzīšanas manevrs ar iebraukšanu pretējā joslā ir potenciāli bīstama situācija. Latvijā vēl nav tādas infrastruktūras, lai visi mierīgi, vienotā plūsmā un koncentrējoties tikai uz to, kas notiek uz ceļa, varētu pārvietoties ar ātrumu, kāds sastopams uz autobāņiem.

Autors: Viesturs Kundziņš, lielākā autopircēja ceļveža

Reklāma
Reklāma

Whatcar.lv

eksperts