Vai braukšanas ātrums Latvijā par lēnu?
Ik pa laikam man gadījies dzirdēt dažādus izteikumus par atļauto braukšanas ātrumu. Pārsvarā par to, ka pie mums tas ir pārāk mazs un citur Eiropā, redz, esot ceļu pat bez ātruma ierobežojuma.
Taisnību sakot, arī man kādreiz tā likās, taču laiki mainās, un
esmu sapratis, ka viss nav atkarīgs tikai no viena indivīda vai
vienas automašīnas uz ceļa.
Nesen pabiju uz viena no tiem slavenajiem ceļiem, kur nav ātruma
ierobežojuma. Pavisam cita braukšana — ceļam vismaz divas joslas
katrā virzienā, ar kārtīgu barjeru pa vidu, līdzens ceļa segums,
cita braukšanas kultūra un zvēru žogs gar malām. Latvijā diemžēl
nevaru iedomāties nevienu ceļu, kur sastopamas visas šīs nosauktās
lietas. Pārsvarā uz Latvijas ceļiem nav vairāk par vienu no tām. Ja
ir līdzens ceļš, tad tikai viena josla katrā virzienā. Ja ir divas
joslas katrā virzienā, tad nav līdzens ceļš. Uz zvēru žogu nav ko
cerēt vēl ilgi, bet braukšanas kultūra tikai sāk pilnveidoties.
Lielākā daļa satiksmes dalībnieku
uz Latvijas lielceļiem pārvietojas ar ātrumu ~100 km/h un katrs
jūsu apdzīšanas manevrs ar iebraukšanu pretējā joslā ir potenciāli
bīstama situācija.
Ar to visu gribu pateikt, ka pat tad, ja jūsu auto brīvi var
attīstīt, teiksim, 160 km/h, tas nebūt nav tik droši kā līdzīgs
ātrums uz ceļa, kur visi šie kritēriji ir vienkopus. Atcerieties
arī, ka lielākā daļa satiksmes dalībnieku uz Latvijas lielceļiem
pārvietojas ar ātrumu ~100 km/h un katrs jūsu apdzīšanas manevrs ar
iebraukšanu pretējā joslā ir potenciāli bīstama situācija. Latvijā
vēl nav tādas infrastruktūras, lai visi mierīgi, vienotā plūsmā un
koncentrējoties tikai uz to, kas notiek uz ceļa, varētu
pārvietoties ar ātrumu, kāds sastopams uz autobāņiem.
Autors: Viesturs Kundziņš, lielākā autopircēja
ceļveža
Whatcar.lv
eksperts