Pieredze: kā neiepirkties skapju izpārdošanas portālos

Pirms kādiem 4 mēnešiem mana kolēģe vienā no skapju izpārdošanas portāliem pavisam lēti nopirka bezdievīgi skaistas kurpes, kuras līdz tam bija uzvilktas tikai vienu reizi. Es arī nolēmu pamēģināt!

FOTO: Mammamuntetiem.lv

Tajā brīdī likās, ka šāda veida iepirkšanās ir ērta, jo preču izvēle notiek, nepieceļoties no krēsla, un izdevīga, jo vairums preču patiesi tiek piedāvātas par nelielu samaksu. Tomēr mana pieredze nemaz tik gluda nav - mans iepirkšanās eksperiments ir beidzies ar negatīvu bilanci. Esmu nopirkusi kleitu, kurpes, somiņu un šobrīd pirkšanas procesā ir pavasara mētelītis. Tas viss nepilnu divu mēnešu garumā, tiešie izdevumi 15 LVL (par mētelīti nav samaksāts), un velkamas vien kurpes.

 

Tātad. Nolēmu iegādāties kleitu teātra apmeklēšanai, kurpes vasarai, somu ikdienai un mētelīti pavasarim.

Kleita. Noskatīju vienu reizi vilktu kleitu, ar padziļu dekoltē, šķēlumu un glītu jostiņu. Cena 7 LVL. Sazinājos. Meitene, kas skapju izpārdošanas portālā darbojas ar segvārdu Lily, aicināja, lai braucu pie viņas kleitu piemērīt. Tomēr viņa ir no Pārdaugavas, kas man īsti nav pa ceļam. Turklāt vienmēr mazliet bail tā pa svešiem dzīvokļiem vazāties... Runājām visādi, kamēr sarunājām tikties Rīgas centrā, kur kleitu ņemšu bez mērīšanas. Ja nederēs, atdošu kādai no savām draudzenēm. Kleitu nopirku, bet krāsa tomēr nav tāda, kā bildēs. Tagad kleita jau ir pie trešās draudzenes, jo nevienai īsti neder.

SECINĀJUMS. Iepērkoties skapju izpārdošanas portālos, jārēķinās, ka būs nepieciešama vieta, kur apģērbu pielaikot. Tas var nozīmēt arī traukšanos pāri pilsētai uz kādu svešu dzīvokli.

 

Kurpes. Skaistas vasaras kurpes ar siksniņu un augstu papēdi noskatīju pa 4 LVL. Oksana bija norādījusi, ka kurpes var saņemt vai nu Rīgas centrā, vai Purvciemā. Abas vietas man der, jo dienās, kad Rīgā esmu ar mašīnu, caur Purvciemu braucu uz darbu. Tomēr arī šajā gadījumā negāja tik gludi kā cerēts - centrā Oksana ir tikai vēlu vakaros, kas man neder, savukārt Purvciemā viņas nav vispār. Īstenībā viņa mitinās aiz Berģiem Upesciemā. Neko darīt - metu līkumu, braucu pakaļ. Tagad kurpes stāv manā kurpju plauktā, gaida vasaru. Lai arī klapatas lielas, ar pirkumu esmu apmierināta, jo tas pilnībā atbilst bildēm un aprakstam.

SECINĀJUMS. Ne vienmēr noskatītā lieta sanāks tik lēti, kā norādīts, ja klāt rēķini kaut nelielus izdevumus (šajā gadījumā es klāt rēķinu 50 km jeb 4 litrus dīzeļdegvielas).

 

Somiņa. Noskatīju klasiska dizaina melnu somiņu ar baltām rūtīm. Cena - 4LVL. Preces stāvoklis - ideāls. Vismaz tā tika norādīs sludinājumā. Mazliet sašļuku, kad ieraudzīju, ka somiņa atrodas Ventspilī, tomēr pārdevēja Sigita mierināja, ka sūtot arī pa pastu. Apjautājos par izmēru - vai tajā ielīdīs klasiska izmēra klades lieluma plānotājs. Jā, vienā mierā. Nolēmu, 4 LVL + 1,99 Pasta stacijas pakalpojumi, nav liela summa. Lai iet! Vienojāmies par darījumu. Pirmais pārsteigums - kāpēc paciņa tik maziņa? Tāpēc, ka somiņa maziņa. Izmērā tāda, kur var ielikt vien lūpu krāsu un telefonu. Un varbūt dažus latus, ko notērēt teātra kafejnīcā. Ja vien ar tādu somiņu uz turieni nav kauns iet. Mani ideālajā stāvoklī esošajai somiņai izbirušas daļa "acu" no aizdares sprādzes, un kāds nelietis izgrauzis somiņas apakšējā stūrī caurumu.

Reklāma
Reklāma

FOTO: Ideālā somiņa ar caurumu stūrī, sprādze bez "acīm" un plānotājs, kurš palicis "aiz borta".

 

Uz manu jautājumu - kā tad tā? - saņēmu visnotaļ dusmīgu Sigitas vēstuli. Atļaušos citēt:

"Pirmkārt, soma ir ideālā stāvoklī, man absolūti nav saprotami jūsu pārmetumi par izbirušajām "actiņām", ko iespējams jūs esat pati sabojājusi, lai izteiktu nepamatotas pretenzijas. Jā, soma nav jauna un nekad netika apgalvots pretējais. Kas ir ideāls? Tā nu ir ģenerālklauzula. Man šī soma ir ideālā stāvoklī. Ja jums ideāls skaitās jauns, domāju, ka tā ir jūsu vaina, nevajag piedēvēt lietām to, kas netiek solīts, bez tam, jums, kā patērētājam, pērkot preci bija ja ne pienākums, tad tiesības izjautāt par vismaz to, cik reizes soma ir lietota un pārliecināties, vai tas atbilst jūsu vēlmēm utt. Jums tas neinteresēja un no jūsu puses tas netika darīts. Otrkārt, somas iekšpuse nav netīra, ko jūs apzināti pasniedzat pretēji. Somai ir samta iekšpuse, un pie samta, iespējams, no stāvēšanas ir pieķēries kāds puteklis, kas ir dabiski, bet absolūti nav netīrs. Treškārt, jūs man jautājāt nevis par klades ievietošanu somā, bet par plānotāja ievietošanu, kas tur pilnīgi noteikti ir ievietojams. Ievietoju savu standarta (ne gluži mazo) plānotāju izmēģināšanai. Ceturtkārt, ja mani dati tiks publicēti, vērsīšos ar iesniegumu datu aizsardzības centrā par jūsu saukšanu pie likumā paredzētās atbildības. Savas tiesības zinu ļoti labi, par cik esmu jurists.
Bez tam, man ir radies iespaids par jūsu negodprātīgo rīcību. Pēdējā laikā daudz pieejama informācija par šādām darbībām, ka caur internetu nopērk preci, sabojā un tad piestāda pretenzijas, atprasot naudu. Apdomāšu iespēju publiskot jūs par šādām darbībām.
Jauku dienu!"

SECINĀJUMS. Te nu man Sigitai jāpiekrīt, ka viņa labi zina savas tiesības jeb manu beztiesīgumu. Kā man paskaidroja Patērētāju tiesību aizsardzības centra pārstāve Ilze Žunde, nav nekādu normatīvo aktu, uz kuru pamata Sigitai būtu jāvēlas atdot naudu un ņemt atpakaļ ideālo somiņu. Šāds starp divām privātpersonām slēgts darījums ir balstīts uz uzticēšanos. Ja kāda no pusēm nav apmierināta, vienīgais ceļš ir doties uz tiesu.

SECINĀJUMS 2. Tātad, ja ko pērc attālināti, patiešām pārliecinies vai tas ir tas, ko redzi bildē. Kā to izdarīt nemāku teikt, jo kas vienam sagrauzts, otram - ideāls.

 

Mētelītis pavasarim. Ceturtā (un, visticamāk, pēdējā) noskatītā lieta ir mētelītis pavasarim (cena 7 LVL). Zaļi pelēkā krāsā, izteiksmīgām pogām. Mēģinām sarunāt tikšanos jau 4 nedēļas. Te mētelītis nav Rīgā, te pati pārdevēja. Un gadās, ka man ar laiku ir, kā ir.

SECINĀJUMS. Dažkārt, lai tiktu pie kārotās mantas, var paiet ļoti ilgs laiks. Pat tik ilgs, ka prece būs zaudējusi savu aktualitāti.

 

Autore: Audra Šauere, mammamuntetiem.lv redaktore