Pārdomas par izglītību
Vispārizglītojošajā valsts skolā ļoti daudz kas ir atkarīgs no
skolas direktora un skolotāju kolektīva psiholoģiskā klimata. Ja
skolā valda draudzīga demokrātiska un uzticības pilna atmosfēra,
tad arī bērniem ir viegli savienot mācības ar veiksmīgu
socializāciju un pilnveidoties par patstāvīgiem, atbildīgiem un
radošiem cilvēkiem.
Bet ja skolā valda nosliece uz autokrātiju, autoritārismu vai
liberālu anarhiju, bērniem ir grūtāk veidoties par vispusīgi
harmoniskām personībām.
Mana pieredze ar skolām liecina vairāk par noslieci uz otru
variantu.
Ir atsevišķi skolotāji, kuri savas demokrātiskās darba metodes
organiski apvieno ar mācību priekšmeta saturu, ko augstu novērtē
skolēni. šie skolotāji atrod kopīgu valodu ar visiem skolēniem,
nešķirojot viņus mīluļos un atstumtajos.