Iesniegums iesnieguma galā, skaidrības nekādas - tik nejēdzīga ir komunikācija ar "Sadales tīkliem"

Cik zinošam, veiklam, viltīgam, uzstājīgam, aizdomīgam ir jābūt cilvēkam, lai beigu beigās varētu mājoklī veikt šādas darbības – pārvietot elektrības skaitītāju no viena koridora stūra uz otru un nomainīt visā dzīvoklī vadus, kontaktligzdas, slēdžus?

FOTO: Mammamuntetiem.lv

Situācija šāda: elektrības skaitītājs atrodas koridorā ļoti nepraktiskā vietā. Un visā dzīvoklī nepieciešams nomainīt vadus slēdžus utt. Konsultējos ar elektriķi, kurš veiks darbus, kas no manas puses jādara, lai varētu ķerties pie darbiem. 

Jānoskaidro AS “Sadales tīkli”, vai viņi vispār ļauj skaitītāju pārvietot. Mazums kādi noteikumi vai ierobežojumi. Un izejot no tā, varēs sākt plānot darbus, gādāt nepieciešamos materiālus. 

Zvanu “Sadales tīkliem”. Operatore stāsta, ka tā nemaz nevar pateikt, vai drīkst pārvietot, jāsūta meistars. Lai sūtītu meistaru dzīvokļa īpašniekam (neesmu es) jāraksta iesniegums. To var iesniegt klātienē, var sūtīt pa pastu, var ieskenēt un sūtīt elektroniski. Izvēlējāmies pēdējo variantu. 

 

Pēc pāris dienām zvana “Sadales tīklu” pārstāvis. Viņš esot gatavs ierasties, lai paskatītos, kas un kā mums tur ir. Sarunājām, ka vīrs viņu sagaidīs nākamajā rītā. Puisis atnāca, paskatījās, mutiski deva atļauju pārvietot skaitītāju. Pajautāja, kad plānojam sākt remontdarbus. Pēc mēneša. “Ā, nu tad arī zvaniet. Tik ilgi pirms remontdarbiem plombu nevaram noņem,” sacīja “Sadales tīklu” pārstāvis un devās tālākos darbos. 

 Kā viņi identificēs, ka šis ir īstais cilvēks? Paprasīšot adresi. Bet es tašu arī varu nosaukt tieši to pašu adresi, arī dzīvokļa īpašnieka personas kodu, asins grupu un mīļāko seriālu!

Biju nedaudz neizpratnē, vai tiešām man nav nepieciešama “Sadales tīklu” rakstiska atļauja, ņemot vērā, ka no mums tika prasīts iesniegums. Drošības pēc atkal zvanīju “Sadales tīklu” operatorei, lai precizētu tālākās darbības. Jā, dažas dienas pirms plānojam veikt remontus, jāzvana un jāpiesaka meistars, kurš noņems plombu. Kad darbi būs padarīti, atnāks un skaitītāju atkal noplombēs. 

Tiktāl skaidrs.

 

Beidzot esam sagudrojuši, kur atradīsies jaunie slēdži, lampas un ledusskapis. Esam arī sagādājuši nepieciešamos materiālus. 

Zinot, ka nedēļas beigās sāksies remontdarbi, vakar zvanu “Sadales tīkliem”, lai aizrunātu meistaru. Man pēkšņi saka: “Ir pagājis tik ilgs laiks (mazliet vairāk kā mēnesis – autores piezīme) jāraksta vēl viens iesniegums. Tā kā jūs esat trešā persona, kā mēs varam zināt, ka dzīvokļa īpašniekam joprojām ir nepieciešamība veikt remontus.” ...

Vārds pa vārdam – izrādās, der arī mans iesniegums. Un tas nekas, ka esmu trešā persona. Tas nekas, ka šādus ieskenētus iesniegumus var “uzcept” ikviens.

Dzīvokļa īpašnieks drīkst arī vienkārši piezvanīt un telefoniski akceptēt savu vēlmi. Kā viņi identificēs, ka šis ir īstais cilvēks? Paprasīšot adresi. Bet es tašu arī varu nosaukt tieši to pašu adresi, arī dzīvokļa īpašnieka personas kodu, asins grupu un mīļāko seriālu!

Reklāma
Reklāma

 

Vārds pa vārdam – izrādās, der arī mans iesniegums. Un tas nekas, ka esmu trešā persona. Tas nekas, ka šādus ieskenētus iesniegumus var “uzcept” ikviens.

Nobeigumā atnāca paziņojums, ka plombējuma noņemšana un atjaunošana ir maksas pakalpojums - EUR 16.73. Nav sāpe, ka par pakalpojumu jāmaksā. Tik jautājums - vai tas bija noslēpums, kad pirmo reizi zvanīju un jautāju par saskaņošanas kārtību un cenām?

 

 

Nožēlojamie secinājumi

Ir sajūta, ka virzos uz priekšu, kā pa miglu. Taustos, taustos un nekādi nevaru zināt, kam uzduršos.

Vai tiešām ir tik grūti cilvēcīgā valodā jau pirmajā sazvanīšanās reizē izstāstīt, kas un kā jādara, ar ko jārēķinās. Kaut tikai tādā līmenī, lai rastos priekšstats un drošības sajūta par procesu gaitu. Kaut tik daudz, lai varu rēķināties, ar to, ko drīkst un nedrīkst, cik laika un naudas nepieciešams. Kaut tik daudz, lai mazinātu stresu, ko tā jau rada plānotie darbi, izdevumi un haoss mājās...

 

 

Un nu lasu kārtējo nejēdzību – Latvijas Pasts turpmāk auto vadītāja apliecību vairs neuzskatīs par dokumentu... Vai viņiem pašiem nešķiet, ka mājaslapā ierakstītā galvenā Latvijas Pastu raksturojošā īpašība - atsaucība - ir izsmiekls?

 

Autore: Audra Šauere, mammamuntetiem.lv redaktore