Pie kā noved "monopolizācija"…
Nerunāšu šodien par lielām pārestībām, bet par tādiem sīkumiņiem, kas izbojā manu dienu un uzņēmuma reputāciju. Kopš ir noteikts, ka pašvaldībām jārīko konkursi un...
Nerunāšu šodien par lielām pārestībām, bet par tādiem sīkumiņiem, kas izbojā manu dienu un uzņēmuma reputāciju.
Kopš ir noteikts, ka pašvaldībām jārīko konkursi un jāslēdz līgumi „ar izdevīgāko” pakalpojuma sniedzēju, iedzīvotāji faktiski nonāk ķīlnieku lomā, ja šis pakalpojums netiek sniegts tā, lai patērētājam nebūtu no bezspēcības jāskrien ar pieri sienā. Stāsts būs par atkritumu apsaimniekotājiem.
Kopš 2014. gada oktobra Salaspils novadā ar atkritumu apsaimniekošanu nodarbojas SIA „Eco Baltia Vide”. Novembrī ir saņemts pirmais rēķins, par pakalpojumu sniegšanu (dzīvoju privātmājā). Rupji runājot, šī kompānija pa Salaspils novadu „mīcās” jau četrus mēnešus, tomēr šo mēnešu laikā no 3 saņemtajiem rēķiniem viens ir ar nepareizi sastādītu rēķina summu, no četrām atkritumu izvešanas reizēm tikai vienu reizi viņi ir spējuši atbraukt grafikā norādītajā datumā.
Vēl jau nebūtu nekādu problēmu ar viņiem sakomunicēt, jo saprotu, ka jauna vieta, daudz māju, var rasties sajukums. Tomēr iestādes darbinieki uz e-pasta vēstulēm vienkārši nereaģē, un telefona klausules pacelšana arī ir ļoti smags darbs.
Lūk, mana šīs dienas statistika, ko pavadīju pie automātiskā atbildētāja, kamēr pēc 15.00 beidzot kāda daiļava spēja atrauties no kafijas krūzes (mans sarkasms) :
plkst. 09.25 gaidīju 16:17 minūtes,
plkst. 09.46 gaidīju 27:41 minūtes,
plkst. 10.39 gaidīju 05:18 minūtes,
plkst. 11.26 gaidīju 56:59 minūtes,
plkst. 13.44 gaidīju 06:14 minūtes.
Uz iepriekš minētajiem zvaniem tā arī neviens neatbildēja. (Paldies telefonu izgudrotājiem par skaļuma režīmu.)
Tomēr pacietīgais uzvar, un pēc laika mani laipna balss aicina runāt. Kad meitenei otrā galā izklāstu savu bēdu, viņa saprotoši saka „m-m” un apstiprina, ka miskasti izvedīs nākamajā sestdienā (mūsu ciemata dienas, acīmredzot ir sestdienas). Ceļu viņai priekšā līguma punktu, ka man viņu kļūdas dēļ pienākas, ka atkritumus izvedīs ne vēlāk kā divu dienu laikā pēc mana paziņojuma. Un te sākas anekdote – to viņa, protams, zinot, bet nu viņi neliks grafikā manu miskasti, jo tas nav pa ceļam. Mans iebildums, ka, ja es nesamaksāšu rēķinu laikā, viņi taču zinās līgumā punktu atrast, pēc kura mani „ņemt pie dziesmas”, viņus nepārliecina. Savas, līgumā uzņemtās, saistības viņiem, acīm redzot, nav jāpilda...
Šis viss nebūtu nekāda problēma, ja es kā privātpersona varētu šo kantori nomainīt pret man patīkamāku: čiks un atkritumi aizbrauc īstajā datumā…