Kāds atstāja bankomātā naudu
Šorīt lielveikalā bankomātā kāds cilvēks bija plānojis izņemt naudu. Karti paņēma, aizgāja, bet naudu aizmirsa. Kad pienācu, bankomāts traki pīkstēja, aicinot naudiņu paņemt. Tā kā neviens atpakaļ nesteidzās, naudu paņēmu es.
Kamēr grozījos un skatījos, vai kāds tomēr neatsteigsies, netālu esošā pārdevēja uzsaca, ka nevajadzēja ņemt, nu jānesot uz veikala informācijas centru.
Es tomēr darīju citādāk - piezvanīju uz tālruņa numuru, kas norādīts uz bankomāta, vaicājot, kā tālāk rīkoties. Esot jānes uz tuvāko bankas filiāli.
Vēlāk pārrunāju situāciju ar kolēģēm. Neviena nebija pilnīgi pārliecināta, kā pareizi būtu jārīkojas šādā situācijā. Un kas ne mazāk svarīgi - kas būtu jādara, ja pašām gadītos aizmirst naudu bankomātā.
Filiālē pastāstīja, ka naudas paņemšana un nogādāšana bankas darbiniekiem ir pareiza rīcība. Bet var arī naudu neņemt. Tā vietā pagaidīt, kamēr bankomāts to "ierij" atpakaļ.
Gadījumā, kad naudu aiznes uz bankas filiāli, atradējs raksta, kur un kādos apstākļos nauda atrasta. Jo precīzāka informācija, jo vieglāk atrast naudas īpašnieku.
Ja bankomāts naudu "ierijis" atpakaļ, tā nenonāk atpakaļ aizmāršas kontā, bet īpašā krātuvē, kur satiekas visa aizmirstā nauda. Ja cilvēks, pēc tam zvana uz banku un stāsta, ka naudu aizmirsis, bankas darbinieki noskaidro situāciju un no īpašās krātuves naudu ieskaita atpakaļ kontā. Galvenais - nešaustīt sevi par aizmāršību un nebēdāties, ka nauda zudusi, bet zvanīt bankai un intereseties, kur naudiņa varētu būt palikusi, jo bieži vien tā ir drošībā.
Autore: Audra Šauere, mammamuntetiem.lv redaktore