Vai nepieciešamas pārmaiņas pedagogu sagatavošanā?

Šī gada sākumā valdībā apstiprināti Izglītības un zinātnes ministrijas (IZM) iesniegtie priekšlikumi konceptuāli jaunas pedagogu izglītības sistēmas veidošanai Latvijā. Plānots, ka jaunā sistēma būs balstīta sabiedrībai svarīgās vērtībās un atbildīs jaunajam mācību saturam. Tā integrēs pedagogu izglītību ar pētniecību, padarīs to elastīgāku, spējīgu ātri reaģēt un skolotāju pielāgoties darba tirgus prasībām un tehnoloģiju attīstībai.

FOTO: Mammamuntetiem.lv

Priekšlikumus izstrādāja IZM vadīta darba grupa, kurā piedalījās pārstāvji no Kultūras ministrijas Latvijas Nacionālā kultūras centra, Latvijas Universitātes, Liepājas Universitātes, Daugavpils Universitātes, Jāzepa Vītola Latvijas Mūzikas akadēmijas, Rēzeknes Tehnoloģiju akadēmijas, Latvijas Sporta Pedagoģijas akadēmijas, Latvijas Studentu apvienības, Augstākās izglītības padomes, nodibinājuma “Iespējamā misija” un nozares eksperti.

Priekšlikumi paredz pedagoģijas studiju programmu struktūras un satura jaunveidi atbilstoši mūsdienīgas kompetenču izglītības prasībām visos augstākās izglītības līmeņos. Tajā skaitā tiks veidotas studiju programmas pedagoga profesionālās kvalifikācijas iegūšanai pēc iepriekš iegūtas augstākās izglītības, kā arī atbilstošas tālākizglītības un profesionālās pilnveides iespēju nodrošināšanai.

Lai nodrošinātu studiju programmu jaunveidi un pedagogu sagatavošanas, akadēmiskā personāla un pārvaldības attīstību, IZM ir paredzējusi investīcijas vairāku ES struktūrfondu aktivitāšu ietvaros - “Samazināt studiju programmu fragmentāciju un stiprināt resursu koplietošanu”, “Stiprināt augstākās izglītības iestāžu akadēmisko personālu stratēģiskās specializācijas jomās” un “Nodrošināt labāku pārvaldību augstākās izglītības iestādēs”.

Vai patiešām nepieciešamas pārmaiņas pedagogu sagatavošanā, TV24 raidījumā "Nacionālo interešu klubs" diskutēja IZM vecākā referente Dace Jansone, Ogres 1. vidusskolas direktors Igors Grigorjevs un es. 

Reklāma
Reklāma