Kas ir svarīgi, izvēloties svešvalodu kursus bērnam? Aptaujas rezultāti

Nupat ir noslēgusies svešvalodu mācību centra „Berlitz” rīkotā aptauja par svešvalodu apguvi bērniem. Mācību centrs vēlējās noskaidrot, vai un no kāda vecuma vecāki gatavi sūtīt savus bērnus svešvalodu apmācības kursos. Aptauja ietvēra sevī jautājumus par pasniedzēja izvēli, kursu cenu un priekšrocībām, ja svešvalodas apgūst jau agrā bērnībā. Aptaujas rezultātus komentē „Berlitz” direktore Inga Zeide.

Foto no www.berlitz.lv arhīva.

FOTO: Mammamuntetiem.lv

Foto no www.berlitz.lv arhīva.

1.Vai tavs bērns/-i pašlaik apmeklē kādus svešvalodu kursus?


2.Kāds ir labākais vecums svešvalodas apguves uzsākšanai?
 

"Ja runājam par tradicionālu svešvalodu apmācību grupās, tad labākais vecums ir no 4 gadiem, kā arī lielākā daļa respondentu atbildējuši. Ja bērns svešvalodu apgūst kopš dzimšanas, tad tam jānotiek dabiskā vidē – ģimenē. Piemēram, ģimenē ir divas valodas, jo katrs no vecākiem ir citas tautības, vai, mazulim tiek apzināti pieaicināta svešvalodā runājoša auklīte. Bet viennozīmīgi svešvalodas apgūšanu būtu ieteicams uzsākt līdz 10 gadu vecumam, jo pēc tam cilvēka smadzenes diezgan strauji sāk zaudēt plastiskumu," komentē Inga Zeide.



3.Ko Tu ņemtu vērā, izvēloties svešvalodas kurus bērnam?

 


4.Cik daudz Tu būtu gatavs maksāt mēnesī par svešvalodu kursiem bērnam?


„Berlitz” direktore Inga Zeide par kursu izmaksām skaidro: "Kursu cena pārsvarā veidojas no dalībnieku skaita grupā, kā arī no citām cenā iekļautām vai neiekļautām lietām (piemēram, oriģināliem mācību materiāliem). Tas jāņem vērā, izvēloties pakalpojumu sniedzēju. Jo zemāka būs cena, jo, visticamāk, vairāk bērnu būs grupā. Zemāk lielākā daļa aptaujāto norādījuši, ka optimālais dalībnieku skaits grupā ir līdz 6 cilvēkiem. Valodu apmācībā svarīga ir runāšana un katram individuāli atvēlētais laiks nodarbībā. Līdz ar to – jo mazāk dalībnieku grupā, jo efektīvāka būs nodarbība un bērns ātrāk progresēs."

 


5.Kādi jautājumi jāuzdod bērnam pēc svešvalodas nodarbības?



"Tas lielā mērā atkarīgs no bērna vecuma, bet varam vilkt paralēles ar jautājumu bērnudārza vecuma bērniem – „ko tu šodien ēdi pusdienās?” Lielākā daļa parasti nespēj to atcerēties. Tāpat ir ar svešvalodas stundā mācīto. Labākais veids, kā pārliecināties, ko bērns ir iemācījies, ir mēģināt „simulēt” attiecīgās svešvalodas situācijās mājās," tā Inga Zeide.


6.Kādas priekšrocības sniedz svešvalodu apguve agrā bērnībā?

Reklāma
Reklāma


Par svešvalodu apguves priekšrocībām agrā bērnībā Inga Zeide stāsta: "Pētījumi liecina, ka bērni, kuri agri sāk apgūt svešvalodu, labāk attīsta pareizu intonāciju un izrunu. Bērni nekautrējas lietot svešvalodu kā pieaugušie, mācoties jaunu valodu. Jaunas valodas mācīšanās process ļauj bērniem izzināt jaunas kultūras, kā arī jaunus domāšanas un darbošanās veidus. Svešvalodas mācīšanās šodien multiplicēsies bērna nākotnes izglītības un karjeras iespējās."



7. Vai valodu apmācībā ir svarīga tulkošana?


"Svešvalodas apmācībai, tāpat kā dzimtās valodas apmācībai, jānotiek maksimāli dabiski. Kad mācāmies dzimto valodu, mums netiek tulkots. Tāpat, mācoties svešvalodu, tulkojums nav nepieciešams. Svarīga ir metode," uzsver speciāliste.

 


8.Kādu svešvalodas pasniedzēju Tu izvēlētos savam bērnam?


"Dzimtās valodas pasniedzēju priekšrocība ir, pirmkārt, autentiska izruna, pieradinot bērnus jau no agra vecuma pareizai izrunai un valodas ritmam. Otrkārt, pateicoties saskarsmei ar dažādas etniskās izcelsmes pasniedzējiem, bērni iegūs nepastarpinātu pieredzi dažādās kultūrās un vērtībās, kas mūsdienu globālajā, mainīgajā pasaulē ir nenovērtējama pieredze," rezumē „Berlitz” direktore Inga Zeide.



9.Cik liela grupa ir optimāla svešvalodu apgūšanai?

 

Ieskaties: www.berlitz.lv