"Taureņa efekts": ziedotājiem jāpievērš vairāk uzmanības novadiem
Latvijas bērnunamiem visvairāk ir nepieciešams sporta inventārs un galda spēles, mēbeles un telpu remonts. Galvenās nemateriālās vajadzības ir kultūras un izglītības pasākumi, kā arī brīvprātīgo darbs. Turklāt novados bērnunamiem ir neatliekamākas vajadzības nekā Rīgā.
Šādus secinājumus ir izdarījusi komunikācijas aģentūra A. W.
Olsen & Partners/Scholz & Friends Riga, pēc vislatvijas labdarības
kampaņas "Taureņa efekts" pasūtījuma 2013. gada februārī veicot
aptauju visos Latvijas bērnunamos.
Gandrīz katrs otrais bērnunams (47%) ir atzīmējis, ka tam trūkst
sporta inventāra, tostarp ziemas sporta veidiem. Tāpat ļoti
vajadzīgas mēbeles (37%). Turpat trešdaļai (29%) bērnunamu ir
nepieciešams telpu remonts.
Pētījums atklāja arī bērnunamu vajadzību reģionālās atšķirības: Kurzemē vairāk nepieciešamas mēbeles, Zemgalē — apavi un telpu remonts, Latgalē un Vidzemē — elektrotehnika.
Atsevišķa nozīmīga kategorija ir nemateriālās vajadzības.
Lielākā daļa aptaujāto bērnunamu pārstāvju norādīja, ka šo
vajadzību apmierināšana ir izšķiroši svarīga. Aptuveni puse (46%)
minēja, ka nepieciešami dažādi kultūras pasākumi, piemēram,
ekskursijas, nometnes, tikšanās ar sportistiem un māksliniekiem.
Gandrīz tikpat daudz (44%) aptaujāto pastāstīja, ka vajadzīgi
izglītojoši pasākumi: vispārizglītojošas lekcijas un informācija
par karjeras iespējām. Apmēram trešdaļa (27%) bērnunamu pārstāvju
izjūt nepieciešamību piesaistīt brīvprātīgos, kas varētu pavadīt
laiku kopā ar bērniem un iemācīt viņiem kaut ko noderīgu.
Pētījums atklāja arī bērnunamu vajadzību reģionālās atšķirības:
Kurzemē vairāk nepieciešamas mēbeles, Zemgalē — apavi un telpu
remonts, Latgalē un Vidzemē — elektrotehnika.
"Rīgas bērnunami biežāk nonāk ziedotāju redzeslokā nekā reģionālie.
Tādējādi ir vērojama nelīdzsvarotība: novados bērniem bieži vien ir
vajadzīgi pirmās nepieciešamības priekšmeti, bet Rīgā stāvoklis ir
daudz labāks. Tas liecina, ka ziedotājiem vajadzētu pievērst
lielāku uzmanību novadiem. Turklāt ģeogrāfiskais attālums nevarētu
būt šķērslis, jo, piemēram, kampaņas "Taureņa efekts" ietvaros
kurjerpasta uzņēmums DPD Latvija bez maksas piegādā dāvanas
bērnunamiem visā Latvijā. Atliek tikai piezvanīt pa tālruni
67387284 un pateikt, ka vēlaties ziedot "Taureņa efekta" ietvaros,"
stāsta kampaņas "Taureņa efekts" rīkotāja Olga Kazaka, piebilstot,
ka viss atjauninātais Latvijas bērnunamu vajadzību saraksts ir
pieejams kampaņas mājaslapas sadaļā "Kā palīdzēt?".
Infografika par aptauju: http://infogr.am/Latvijas-bernu-namu-vajadzibas-2013/
Par kampaņu "Taureņa efekts"
Vislatvijas labdarības kampaņa "Taureņa efekts" (www.taurenaefekts.lv) tika aizsākta 2009. gadā, lai
palīdzētu bērnunamu audzēkņiem integrēties sabiedrībā pēc dzīves
audzināšanas iestādēs. Kampaņas ietvaros tiek rīkotas "Pieredzes
dienas", kurās ir aicināts piedalīties ikviens, kas vēlas dalīties
ar bērniem savā profesionālajā un dzīves pieredzē. Fotomākslinieks
Māris Kiseļovs (www.marimoart.lv) ir izveidojis labdarības albumu
"Taureņa efekts", kuru nevar nepirkt. Par tā īpašnieku var kļūt
tikai kampaņas atbalstītājs.