"Taureņa efekts": ziedotājiem jāpievērš vairāk uzmanības novadiem

Latvijas bērnunamiem visvairāk ir nepieciešams sporta inventārs un galda spēles, mēbeles un telpu remonts. Galvenās nemateriālās vajadzības ir kultūras un izglītības pasākumi, kā arī brīvprātīgo darbs. Turklāt novados bērnunamiem ir neatliekamākas vajadzības nekā Rīgā.

FOTO: Marika Eglīte

Šādus secinājumus ir izdarījusi komunikācijas aģentūra A. W. Olsen & Partners/Scholz & Friends Riga, pēc vislatvijas labdarības kampaņas "Taureņa efekts" pasūtījuma 2013. gada februārī veicot aptauju visos Latvijas bērnunamos.

Gandrīz katrs otrais bērnunams (47%) ir atzīmējis, ka tam trūkst sporta inventāra, tostarp ziemas sporta veidiem. Tāpat ļoti vajadzīgas mēbeles (37%). Turpat trešdaļai (29%) bērnunamu ir nepieciešams telpu remonts.

Pētījums atklāja arī bērnunamu vajadzību reģionālās atšķirības: Kurzemē vairāk nepieciešamas mēbeles, Zemgalē — apavi un telpu remonts, Latgalē un Vidzemē — elektrotehnika.

Reklāma
Reklāma

Atsevišķa nozīmīga kategorija ir nemateriālās vajadzības. Lielākā daļa aptaujāto bērnunamu pārstāvju norādīja, ka šo vajadzību apmierināšana ir izšķiroši svarīga. Aptuveni puse (46%) minēja, ka nepieciešami dažādi kultūras pasākumi, piemēram, ekskursijas, nometnes, tikšanās ar sportistiem un māksliniekiem. Gandrīz tikpat daudz (44%) aptaujāto pastāstīja, ka vajadzīgi izglītojoši pasākumi: vispārizglītojošas lekcijas un informācija par karjeras iespējām. Apmēram trešdaļa (27%) bērnunamu pārstāvju izjūt nepieciešamību piesaistīt brīvprātīgos, kas varētu pavadīt laiku kopā ar bērniem un iemācīt viņiem kaut ko noderīgu.

Pētījums atklāja arī bērnunamu vajadzību reģionālās atšķirības: Kurzemē vairāk nepieciešamas mēbeles, Zemgalē — apavi un telpu remonts, Latgalē un Vidzemē — elektrotehnika.

"Rīgas bērnunami biežāk nonāk ziedotāju redzeslokā nekā reģionālie. Tādējādi ir vērojama nelīdzsvarotība: novados bērniem bieži vien ir vajadzīgi pirmās nepieciešamības priekšmeti, bet Rīgā stāvoklis ir daudz labāks. Tas liecina, ka ziedotājiem vajadzētu pievērst lielāku uzmanību novadiem. Turklāt ģeogrāfiskais attālums nevarētu būt šķērslis, jo, piemēram, kampaņas "Taureņa efekts" ietvaros kurjerpasta uzņēmums DPD Latvija bez maksas piegādā dāvanas bērnunamiem visā Latvijā. Atliek tikai piezvanīt pa tālruni 67387284 un pateikt, ka vēlaties ziedot "Taureņa efekta" ietvaros," stāsta kampaņas "Taureņa efekts" rīkotāja Olga Kazaka, piebilstot, ka viss atjauninātais Latvijas bērnunamu vajadzību saraksts ir pieejams kampaņas mājaslapas sadaļā "Kā palīdzēt?".

Infografika par aptauju: http://infogr.am/Latvijas-bernu-namu-vajadzibas-2013/

Par kampaņu "Taureņa efekts"
Vislatvijas labdarības kampaņa "Taureņa efekts" (www.taurenaefekts.lv) tika aizsākta 2009. gadā, lai palīdzētu bērnunamu audzēkņiem integrēties sabiedrībā pēc dzīves audzināšanas iestādēs. Kampaņas ietvaros tiek rīkotas "Pieredzes dienas", kurās ir aicināts piedalīties ikviens, kas vēlas dalīties ar bērniem savā profesionālajā un dzīves pieredzē. Fotomākslinieks Māris Kiseļovs (www.marimoart.lv) ir izveidojis labdarības albumu "Taureņa efekts", kuru nevar nepirkt. Par tā īpašnieku var kļūt tikai kampaņas atbalstītājs.