Kā izskaidrot sapņus par eksāmenu tēmu
Pavasaris ir eksāmenu laiks gan skolās, gan augstskolās. Arī pieaugušo pasaulē bieži vien nākas kārtot dažādus pābaudījumus - eksāmenu autovadītāja saņemšanai, svešvalodas testu utt. Pārbaudījumi nereti kutina nervus, tādēļ arī sapņos bieži nākas piedzīvot ikdienā izdzīvoto. Ko patiesībā nozīmē sapņi par eksāmena tēmu?
Sapņos mēs atgriežamies vai nu pie notikušiem eksāmeniem, vai arī redzam sevi nepazīstamos apstākļos jaunā eksāmenā. Parasti nevaram atcerēties vajadzīgo informāciju; sapņojam, ka neesam sagatavojušies, visu aizmirsuši, nepaspējam atrisināt, sacerēt, uzrakstīt, vai arī esam vienīgie, kas neko nezina, neko nepaspēj...
Tādi sapņi mēdz būt svarīgos, izšķirošos dzīves brīžos vai arī kad sevi kaut kādā veidā attiecībā uz kaut ko pārāk ierobežojam. Bieži šādi sapņi pēc kāda laika saskan ar jauna dzīves posma sākumu, kad satraukti domājam, vai tiksim galā ar uzdevumu.
Visi šie sapņi māca mūs uzticēties savam " es", mīlestību pret sevi pašu. Kā arī reālistiski tērēt savu enerģiju. Ieteicams biežāk ieskatīties savā iekšējā pasaulē - tur parasti atrodam kaut ko, kas nomierinās, palabos kaut kādu iekšējo skolotāju.
Sapņi atkārtojas, līdz atrisinām šo problēmu, savukārt atkārtojums ir veids, kā tai pievērst uzmanību.
1. Atkārtoti sapņi bieži satur noteiktu scenāriju, kas atkārtojas ar mazām variācijām.
2. Mēs bieži pamostamies kulminācijas brīdī, un sapnī situācija netiek atrisināta. Dažreiz tādi sapņi atkārtojas vairākus gadus pēc kārtas.
3. Sapnis veicina mūs izbaudīt kaut kādas jūtas, kuras mūsos ir nobloķētas; atbrīvot spējas, kas nav tikušas realizētas; atrisināt problēmu, kura mūs nomoka.
4. Kad sapņa simbolika ir atminēta, mēs skaidri redzam situāciju un sākam rīkoties konstruktīvi. Varam ar aktīvās iztēles palīdzību ienākt sapnī un izmainīt savu rīcību vai uzvedību, kas atkārtojas un pēc tam pārnest rezultātus uz reālo dzīvi.
5. Daži sapņu scenāriji ir unikāli un attiecas tikai uz konkrētu personību, citi lietojami visiem un tos sapņo daudzi; piemēram, sapņi par tualeti, komunikāciju un eksāmeniem.
Avots: Elizabete Ozola "Sapņošanas garīgā prakse" (izd.Jumava).