Taureņa efekts: katram otrajam bērnunamam trūkst sporta inventāra
Latvijas bērnunamiem visvairāk ir nepieciešams sporta inventārs (53%), attīstošie materiāli (44%) (attīstošās spēles, grāmatas, rokdarbu piederumi, mozaīkmīklas), kā arī sadzīves tehnika (29%).
Šādas tendences tika noskaidrotas 45 Latvijas ārpusģimenes
aprūpes iestāžu aptaujā, kuru labdarības kampaņai Taureņa efekts ir
veikusi komunikācijas aģentūra A. W. Olsen & Partners/Scholz &
Friends. Veicot aptauju, tika novērotas arī reģionālas Latvijas
bērnunamu vajadzību atšķirības.
Latgalē katrs otrais bērnunams ir izteicis
vajadzību pēc attīstošajiem materiāliem, kā arī bieži tika
pieminēta nepieciešamība pēc sporta inventāra bērnu ārpustelpu
nodarbībām.
Kurzemē bērnunamiem visvairāk nepieciešami
attīstošie materiāli un datori bērniem, kā arī citu veidu tehnika:
televizori, mūzikas centri, ledusskapji.
Vidzemē šobrīd galvenās bērnunamu vajadzības ir
mēbeles, piemēram, krēsli, galdi, gultas, plaukti, un attīstošās
spēles, kā arī lielākajai daļai Vidzemes bērnunamu nepieciešamas
kancelejas preces bērnu nodarbībām un attīstīšanai.
Zemgalē bērniem nepieciešams sporta inventārs –
futbola un volejbola bumbas, divriteņi, badmintona piederumi,
baseini, kā arī spēles un attīstošie materiāli bērnu nodarbībām
telpās.
2014. gadā veiktajā līdzīgā Latvijas bērnunamu aptaujā visbiežāk
tika pieminēts attīstošo materiālu trūkums. Visa Latvijas bērnunamu
vajadzību datubāze ir pieejama labdarības kampaņas Taureņa
efekts mājaslapā.
Ar labdarības kampaņas Taureņa efekts atbalstītāja DPD Latvija gādību bērnunamiem var palīdzēt ikviens Latvijas iedzīvotājs, ziedojot nepieciešamo, ko DPD Latvija kurjeri bez maksas nogādās jebkuram bērnunamam visā Latvijā. Ziedojumu var nodot, zvanot uz numuru 67387284 un sakot, ka vēlaties nogādāt dāvanu labdarības kampaņas Taureņa efekts ietvaros.
Aptaujas gaitā tika arī noskaidrots, ka lielākā daļa Latvijas
bērnunamu iemītnieku vēlētos apmeklēt dažādus pasākumus visā
Latvijā, kā arī uzņemt viesus pie sevis. “Ārpusģimenes aprūpes
iestāžu aptaujas dati apliecina, ka mums ir jāturpina Pieredzes
dienas. Kopš kampaņas Taureņa efekts sākuma 2009. gadā mēs esam
sarīkojuši jau ap 50 šādu pasākumu, kuru laikā interesantā un
atraktīvā veidā iepazīstinām bērnus ar dažādām profesijām. Šos
pasākumus noteikti turpināsim. Tajā pašā laikā vēlos aicināt
Latvijas iedzīvotājus iespēju robežās veltīt savu uzmanību un laiku
bērnunamiem, jo pētījums parādīja, ka katram piektajam bērnunamam
ir aktuāla brīvprātīgo iesaiste,” norāda labdarības kampaņas
Taureņa efekts organizatore Olga Kazaka.