Apzinātas Latvijas bērnu namu vajadzības reģionos. Palīdzi mērķtiecīgi!
Visbiežāk pausto Latvijas bērnunamu vajadzību vidū ir sporta inventārs un apģērbs (63 %); attīstošie materiāli (62 %), tostarp attīstošās spēles visu vecumu bērniem, grāmatas, enciklopēdijas, uzdevumu krājumi, kancelejas piederumi, rokdarbu materiāli un konstruktori; apģērbi un apavi (57 %) un sadzīves tehnika (42 %).
Daudziem bērnunamiem ir vajadzīgas arī
mēbeles un palīdzība remontdarbos. Atbalsts visvairāk ir
nepieciešams bērnunamiem reģionos. Šīs tendences
tika noskaidrotas 49 Latvijas sociālās aprūpes un bērnu
audzināšanas iestāžu aptaujā, ko labdarības kampaņas Taureņa
efekts ietvaros veica komunikācijas aģentūra A. W. Olsen
&Partners Friends Riga.
Ir novērojamas arī materiālo vajadzību reģionālās atšķirības. Rīgā bērnunamiem ir nepieciešami attīstošie materiāli, apģērbi un kancelejas piederumi. Kurzemē visvairāk vajadzīga tehnika un palīdzība remontdarbos. Bērnunamiem Vidzemē ir vajadzīgs dažāds sporta inventārs un attīstošās spēles. Bērniem, kas dzīvo Zemgales bērnunamos, ir vajadzīga sadzīves tehnika un dažādas sporta un intelektuālās spēles. Aptaujātie bērnunami Latgalē norādīja, ka ir nepieciešami sadzīves priekšmeti, attīstošie materiāli un palīdzība remontdarbos.
Ar visu Latvijas bērnunamu pilnu vajadzību aprakstu var
iepazīties kampaņas Taureņa efekts mājaslapā http://www.taurenaefekts.lv/contact-form/vajadzibas/
Ikviens, kurš vēlas pasniegt dāvanu bērnunamiem, var izmantot
iespēju, ko nodrošina DPD Latvija, kas bez maksas piegādā
ziedojumus uz jebkuru Latvijas bērnunamu. Kurjeru var izsaukt,
piezvanot uz numuru 67387284 un paskaidrojot, ka vēlaties
nogādāt dāvanu labdarības kampaņas Taureņa efekts ietvaros.
Kopš 2014. gada šī iespēja ir izmantota vairāk nekā 140 reižu.
Latvijas bērnunamu galvenās nemateriālās vajadzības ir kultūras, sporta un izglītības pasākumi, ekskursijas un braucieni pa Latviju, maziem bērniem ir ļoti vajadzīga arī brīvprātīgo palīdzība. Svarīgs kampaņas Taureņa efekts darbība virziens ir Pieredzes dienas — pasākumi, kuru gaitā bērnunamu audzēkņi apmeklē dažādas organizācijas un iepazīstas ar tajās pārstāvētajām profesijām. Tādējādi mēs vēlamies palīdzēt bērniem izvēlēties turpmākās profesionālās attīstības virzienu. “Šogad aptaujā tika noskaidrots, kuras profesijas bērnus interesē visvairāk. Favorītu vidū bija ļoti atšķirīgas specialitātes: pavārs, ugunsdzēsējs, frizieris, grima mākslinieks, asistents, administrators, celtnieks, fotogrāfs, ārsts, šoferis, karavīrs, sportists un citas. Priecāsimies, ja šo profesiju pārstāvji mūs uzaicinās pie sevis Pieredzes dienu ietvaros,” norādīja kampaņas Taureņa efekts rīkotāja Olga Kazaka.
Par Taureņa efektu
Vislatvijas labdarības kampaņa Taureņa efekts sākās 2009. gadā.
Kampaņas mērķis: palīdzēt bērnu namu audzēkņiem adaptēties
sabiedrībā pēc audzināšanas iestādes beigšanas. Kampaņas
ietvaros tiek rīkotas Pieredzes dienas, kurās ir aicināti
piedalīties visi, kas vēlas dalīties ar bērniem savā
profesionālajā un dzīves pieredzē.